Vores kat er FOR stresset. {{forumTopicSubject}}
Vore ene kat, Cornish rex Gina, er begyndt at opføre sig udsædvanlig besynderlig. Hun har altid været en smule sky, men med tiden er det kun blevet værre
Hun stikker af lige så snart nogen nærmer sig hendes gemme sted, trods hun ikke er til at se.
Hun er ti måneder og var renlig.
Gina er begyndt at tisse på vores seng og lave afføring ved siden af katte bakken. Vi renser bakken hver dag
Hvad kan dette skyldtes?
Hun får altid ro. Det er ikke noget med vi løber ind efter hende og skal snakke med hende. Hun får altså ro, meget af det endda. Hendes base er inde på sove værelset og under sengen.
Hun titter ud når hun skal på bakken eller spise. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, hun lider meget af stress, når vi som sagt nærmer hende.
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
okt 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det med tisse på jeres seng kunne jo tyde på det og hvis hun så har fået associeret bakken med smerte kan det forklare at hun besørger uden for bakken.
Personligt var jeg heller ikke særlig social dengang jeg havde blærebetændelse, jeg ville bare være i fred.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Godt at den skal steriliseres, for jeg tror at den markerer. Blærebetændelse skal jo lige udelukkes.
Et andet godt "naturligt" alternativt afstressende præparat er AnxiCalm.
Virker - synes jeg, lidt kraftigere end Zylkéne.
Men RC Calm er helt klart også værd at prøve indtil hun er ovre al hormonkludder
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Jeg tror ligesom andre, at en sterelisering vil hjælpe på vandladningsproblemet, og hendes gemyt.
Dog vil jeg gerne lige høre, har hun altid været sky? Nu er det en ret udadvendt og menneskeglad race, med større aktivitetsniveau end "normalt"
Er hun enekat?
Er der "posts" kradsetræer/hylder eller andet hvor hun kan være/komme op i de andre rum?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
okt 2013
Vi fik vores gamle kat hjem og hun er lige som Gina var, solgt som avls kat, hvilket vi laver om på fra februar.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Så håber jeg, at hvis hun skal i nyt hjem igen, at det så bliver et roligt hjem, der passer til hendes temperament.
okt 2013
Tror heller ikke det rart at skulle flyttes igen.
Vores kat er FOR stresset.