1.286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Næsten! Nyudsprunget katteejere Næsten! Nyudsprunget katteejere

Hej alle

Min kæreste og jeg har lige købt/reserveret den sødeste Maine Coon killing (han) som vi kan få midt i februar. Vi bor i en lejlighed, så den vil blive en indekat. Vi er meget OBS på, at den skal aktiveres, når vi ikke er hjemme (vi arbejder begge om dagen og vil være hjemme ca. samtidig) Min kæreste har haft kat før, men det er noget tid siden og jeg er nyudsprunget katteejer.

Vi har netop været i Aalborg for at købe ind til den lille ny, så alt er klar.
Vi har købt: FURminator/kattekam, transportkasse, madskåle, kradsetræ, kattetoilet med hus (m/filter), skovl til kattebakke, foder til Maine Coon killing, kattegrus, legetøj tæppe og pude.

Vores spørgsmål er så, om der er noget, vi har glemt, som vil være en mega god ide at få anskaffet os? Eller er der noget andet vi skal være OBS på eller tænke ved?

Vi håber at hører fra jer!

Mvh. Sandie og Jonas

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsten! Nyudsprunget katteejere
  • #1   3. jan 2014 Det lyder som i har tænkt på det hele, men hvis i ikke har en hule, så vil jeg anbefale at i får fat i en sådan. I kan selvfølgelig også bruge transportkassen en tid. Furminator er jeg personlig ikke vil med og slet ikke til en killing. Jeg vil anbefale at i bruger kam eller børste.
    Husk at jeres nye familiemedlem har bedst af at få dåsemad et par gange og dagen og meget gerne alle former for råt kød, gerne med sener, knogler eller brusk.

Hvis der er en lem/låge foran kattebakken, så tag den af. Der er rigtigt mange katte, der ikke kan lide dem og derfor besørger de alle mulige andre steder.

MCO elsker som regel at lege med vand. Derfor vil jeg anbefale en drikkefontæne. Denne har også den fordel at kattene som regel drikker en del mere.

Held og lykke med den lille nye og velkommen i den tossede katteverden smiley

• #2   3. jan 2014 Tillykke med jeres lille ny - det bliver da dejligt at få ham hjem...

Ser du skriver du har købt foder til Maine Coon killing - er det samme mærke som han får nu eller ? For så skal i være obs på at blande det med det foder i får med fra opdrætter som han er vokset op på så han ikke får dårlig mave smiley

Og godt fif - Zooplus.de er meget billigere end det du kan støve op i Aalborg.
    Så kan man forkæle dem lidt ekstra da det koster mindre.

Lykke til smiley
    - Glæder mig til at se billeder

• #3   3. jan 2014 Vi er til gengæld meget glade for vores furminator, både katte og hund elsker den.
    Jeg vil også anbefale en drikkefontæne.
    Noget godt kattegrus, spørg opdrætter hvad katten bruger nu så det ikke giver problemer i starten.
    Kattebakken ville jeg tage lågen af. Har selv været ude for at vores maine coon som killing fik halen i klemme.
    Legetøj der kan jeg anbefale drillepind, fiskestang og de der skinner der køre en bold i, gummibolde og små pelsmus. Jekas har også noget godt kattelegetøj som f.eks kaninpoter/øre, det elsker vores katte.
    I forhold til foder vil jeg også anbefale at i giver dåsemad dagligt f.eks. lux fra aldi som ikke indeholder sukker. Hold jer fra whiskas osv det svare til McD mad.
    Prøv at kigge på zooplus.dk eller hvis i vil zooplus.de ,den sidste er på tysk men er nogen gange billigere end den danske.
    Prøv også at læse i alle de gode emner der er herinde så er klædt godt på smiley
    Held og lykke med den lille ny.

• #4   3. jan 2014 Tillykke med killingen (i februar)

Det er flot at I sætter Jer så meget ind i tingene allerede.

Jeg vil dog anbefale Jer, at anskaffe en nr. to. Specielt hvis I er meget væk hjemmefra.

• #6   3. jan 2014 Hej alle !

Tusind tak for jeres svar og den varme velkomst ! smiley

Vi vil helt sikket tage det med varieret kost til os, og forhører os lidt mere om hvad en Maine Coon killing skal have og må få, da vi gerne vil have, at denne er sund og rask og ikke bliver for fed - for at sige det som det er.

Angående lågen til kattetoilettet, vil vi gerne prøve med det første, da vi er bange for lugt-gener. Hvis han ikke kan enes med lægen eller huset, så tager vi det af smiley

Vi vil klart overveje drikkefontænen, hvis den plasker med vandet ! smiley

Legetøj og andet aktivitet kigger vi stadig på, så på den konto er vi ikke færdige.
    Vi har kigget på de skinner med bolde inden i, drillepinde og nogle bamser.

Vi har købt nogle af vores ting på zooplus.dk, da det var billigere end i butikkerne og faktisk også i forhold til zooplus.de, da de skulle have lidt porto.

Kan lige oplyse at kattegruset, Extreme Classic med babypudderduft koster lige nu 300 kr. for 3 poser (15 kg pr. poser) i Plantorama. Royal Canin killingefoder i Plantorama koster pt. 400 kr. for 10 kg hvor zooplus.dk skal have 469 kr. smiley

Billeder kommer snart smiley

• #7   3. jan 2014 Vi vil have den steriliseret, og det har vi taget højde for smiley
    Tak for på mindelsen ! smiley

• #8   3. jan 2014 En killing skal have fri adgang til mad hele døgnet. En killing bliver ikke for fed.

En kat bør have adgang til mad hele døgnet. Bliver den for fed, skifter man mærke til noget, der ikke feder så meget og giver mere vådfoder.

• #10   3. jan 2014 Halløj!

Jeg sender dig her, nogle links til noget aktivitetslegetøj, som er rigtig godt - eller som min killing har haft god glæde af ;)..

Jeg finder dem på www.zooplus.dk (ved ikke hvor god du er til tysk - men som regel kan den tyske hjemmeside være billigere end den danske zooplus)

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/beskaeftigelseslegetoej/231680
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/beskaeftigelseslegetoej/239130
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/291425
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/231595
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/291431

Denne bold, er dog ikke lige den jeg har, men noget lignende:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/244634
    Denne er liiiiidt (noget) svære:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/296166

Ellers kan du også købe en legetøjspakke, i/på maxi zoo smiley

Men et godt trick bestil på zooplus.dk eller zooplus.de .. smiley ..

Tillykke med den kommende lille ny smiley

Potedask fra os smiley

• #11   3. jan 2014 Tillykke med killingen!
    Nu bor jeg godt nok i hus, så jeg har måske lidt flere m2, men lugt gener fra bakken kender jeg ikke - jo, når der ligger en lort, men den fjerner jeg da også med det samme! Tænk på at katten jo lugter endnu bedre end os, så hvis du vil have låg på, så bør du have to bakker. Hvis missen har pruttet lige efter at I er taget afsted, hvor skal den så tisse resten af dagen? I en stinkbakke?

• #12   3. jan 2014 Velkommen til og tillykke med den lille ny smiley

Håber i har taget højde for at det er en MCO = meget stor kat... så alt det i har købt er i xtra large... ellers skal i skifte det hele ud om et halvt år smiley

Krattetræet skal være meget stort og virkelig robust... helst hvor det kan spændes fast til gulv/væg/loft... en kat på 10 kg kan virkelig ødelægge meget .. Jeg har selv 3 stk smiley
    Og så skal i overveje at skaffe en kat mere... da MCO trives bedst med en ven smiley

• #13   3. jan 2014 Det lyder til du har husket det hele..

Dog vil jeg kommentere på din frygt for lugtgener, lågen ændre ikke lugten fra kattebakken, det lugter hverken mere eller mindre fordi der er låge i..

Og eneste ting jeg vil tilføje på din liste er faktisk en ekstra kattebakke, og jeg går ind for at nr 2 bakke er åen, da katten så har en valgmulighed hvad den bedst syntes om, for fakta er at hvad du syntes er fint og bedst for dig, eller langt fra sikkert at din kommende kat er enig med dig, og ønsker du ikke at katten skal pisse og skide over alt i huset/ lejligheden, så må du indrette dig efter kattens ønsker..

Og jeg siger det ikke for at være grov eller lign. men katte er meget egenrådige, og de reagere prompte hvis de er utilfredse, så som katteejer må kan ofte indordne sig efter katten hvis man ønsker at leve sammen med den, man må vælge sine kampe og til tider gå på kompromis med sig selv, det har jeg selv måttet erfare, jeg ønsker feks ikke katte på mine borde, men det har simpelthen været umuligt at lære min mindste kat dette, hun ved godt hun ikke må, så jeg fanger hende ikke i processen, men hører hende hoppe ned når jeg nærmer mig, så det er en kamel jeg har måttet sluge smiley

• #15   3. jan 2014 Momo
    Kommentar til mig eller TS??

• #17   3. jan 2014 Nej jeg siger jo netop at lågen ikke ændre lugten fra kattebakken????

lågen ændre ikke lugten fra kattebakken, det lugter hverken mere eller mindre fordi der er låge i..

• #19   3. jan 2014 Jeg har selv 2 lukkede kattebakker og en åben, men jeg har fjernet lågen fra de lukkede bakker, og mine kattebakker lugter ikke mere efter lågen er fjernet, det eneste lågen hjælper på er at gruset bedre bliver holdt inde når kattene står og skraber så det flyver omkring dem smiley

Men Tøsen kunne ikke forenes med lågen, hun fik halen i klemme og endte med ikke at ville tage hele røven med sig ind, så hun tissede på kanten, da jeg fjernede lågen var der ingen problemer..

• #22   4. jan 2014 Åhhh ja Jesper ...

Og den er testet for de arvelige sygdomme MCO racen desværre lider af ???

• #24   4. jan 2014 Jesper, G.H. & Momo: Hvad har de spørgsmål dog med noget at gøre?
    Lad os antage killingen er uden tavle, og at TS har givet 2000,-
    Hvad skal i så bruge den info til i forhold til trådens emne?

• #29   4. jan 2014 Ditte

Det er da vigtigt at man sikre sig, at man har købt en sund killing... lige meget hvad den koster ikk ?

Og med de arvelige sygdomme MCO racen er kendt for, så er det da vigtigt at forældre og killinger er testet. Og mig bekendt er der ikke mange BYB, der teser deres katte eller ???
    Og det er jo ikke sikkert at en førstegangs køber tænker over det, når man først har forelsket sig i en killing... så personligt synes jeg da i høj grad det kommer tråden ved...

Kommentér på:
Næsten! Nyudsprunget katteejere

Annonce