{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre nu? {{forumTopicSubject}}

Misse er stadig ikke helt på toppen smiley

Dette er en opfølgning på tidligere tråd:
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108756-oev_saa_er_den_gal_igen_

Hun har levet af kylling samt kogevand i næsten 1 uge nu, og hun lavede fin afføring i fredags for første gang siden søndag.
Jeg begyndte så at give 1 spsk. vådfoder samt 10-15 foderpiller 2 gange om dagen fra fredag sammen med hendes kylling, og det har egentlig fungeret fint.

I går aftes bemærkede jeg så at hendes afføring var blevet lidt tyndt, og det er det stadig i dag smiley
Samt at hun lige har kastet op igen, det har hun ellers ikke gjort i en uge nu...
Jeg bemærkede at der var en ret stor aflang hårbolle i hendes opkast denne gang (hvis det har nogen betydning)...

Hun opfører sig også lidt underligt hver gang hun har været på bakken (som sker ret ofte egentlig), sætter sig bare i et hjørne og ser lidt utilpas ud...

Men hvad skal jeg så gøre nu?
Hvis hun ellers ikke bliver dårligere, vil jeg tage til dyrlægen med hende i morgen....
Men er der noget jeg kan gøre i mellemtiden?
Jeg smutter ned i den lokale og henter en hel kylling nu her, som jeg vil koge til hende, for det er som om at det er det eneste der kan holde hendes mave i ro lige nu... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre nu?
  • #1   22. dec 2013 Det med den lange hårbolle der er større end den plejer, det kan være et godt tegn, for den kan have siddet og have været ved at kile sig fast.
    Så kommer maven i orden af sig selv.
    Jeg har ikke læst den forrige tråd, men suppler med Zoolac og kattemalt og smut til dyrlægen i morgen, for den kan jo være at den er dehydreret.
    At den sidder i et hjørne og tér sig underligt når den er på bakken, tror du ikke at rumpen svier??

• #2   22. dec 2013 Trives hun (hendes mave) på skånekost eller vådfoder?

Så er det måske tørkosten, der er problemet?

• #4   22. dec 2013 Da hun kastede op i sidste uge var der også lidt hårboller imellem nogle af gangene..

Jeg tænker om den tynde mave kan være en reaktion på at hun er begyndt at få kattemad igen, i stedet for KUN kylling og kogevand?

Og hendes opførsel efter bakkebesøg kan egentlig godt være pga. svie i rumpen, for det er det eneste tidspunkt hun gør det, for ellers tuller hun bare rundt - dog virker hun en anelse mere rastløs end normalt...

Sarah R - Hun har fungeret rigtig fint på skånekosten.. Vådfoderet alene ved jeg ikke, da jeg ikke har givet hende det før fredag hvor jeg også startede hende op med ganske lidt tørfoder samtidig...

Men jeg tror nu ikke det er tørfoderet... Jeg har fodret med det samme foder i 3 år nu...

• #5   22. dec 2013 Jeg håber det kommer til, at gå godt smiley det er så stressende når kattene ikke har det godt.

• #7   22. dec 2013 Hmm jeg tror hun har kæmpet lidt med den hårbolle, og nu er den så kommet op, hvor godt..

Det med hendes bakke besøg kan jo være fordi pga der er gået så længe før hun har haft afføring så har hun fået hård mave, så skal der jo kæmpes lidt mere for at komme af med det, og så kan hun have fået lidt små rifter ved tarmåbningen så svier lidt..

Få hende tjekket for at hun ikke har forstoppelse, jeg mener ud fra din beskrivelse at hvis ikke Misse ændre afærd at du fint kan vente til i morgen, men siger som Lotte at uanset hendes adfærd i morgen så få hende tjekket ved dyrlægen, nu kommer der jo helligdage og så kan det blive rigtig dyrt hvis situationen ændre sig..

Tøsen har jeg jo en gang også troet havde forstoppelse (det var det så ikke, anden historie) men hun havde meget hård mave, og det betød at hun skulle kæmpe lidt, faktisk har Tøsen tendens til lidt hår mave hvis jeg ikke sørger for at hun får masser af væske, så derfor kommer jeg jo masser af vand ved handes dåsemad, så holder vi den i orden..

• #8   22. dec 2013 Jeg er ked af at læse, at Misse stadig ikke er frisk... smiley Jeg ville også ønske, jeg havde nogle rigtig gode råd til dig, men det eneste, jeg vil foreslå, er en tur forbi Dr. Dyr igen i morgen...

Rigtig god bedring med hende. smiley

• #9   23. dec 2013 En update ville være dejligt smiley

• #10   23. dec 2013 Hun er heldigvis ikke blevet dårligere, og bakkebesøgene er blevet færre (måske fordi hun ikke har så meget i sig mere)...

Men nu tager vi lige forbi dr dyr i morgen og får ham til at tjekke hende efter..
    Der er kogt en hel kylling nu, som er plukket og blandet op med kogevand, og så har de fået en portion til deling alle 3 smiley

Og I skal nok få updates smiley

• #11   23. dec 2013 Takker - og så kan det jo være at du er så heldig så det er slut for denne gang smiley

Hvis det bare var hårboller, så har jeg gode erfaringer med RC Intense Hairball.
    Det indeholder bla. HUSK (kan altså ikke stave til de skaller der begynder med phy.... smiley

• #12   23. dec 2013 Psyliumfrøskaller;)

• #13   23. dec 2013 Maiken, nemlig og de kan fåes i ren tilstand, HUSK, som så kan tilsættes våd mad, men start laaaangsomt.

• #14   23. dec 2013 Bvadr - stakkels kat smiley

• #15   25. dec 2013 En lille update herfra...

Jeg prøvede at ringe ind til dyrlægen i mandags og forklarede hele situationen.

Og han sagde at hvis ellers hun ikke havde feber (det havde hun ikke), var det eneste han ville gøre, nok at give hende et stik med noget til at berolige mave-/tarmsystem (for så at sende mig hjem med en regning på 400 kr. igen og beskeden om at give hende skånekost i nogle dage og derefter lige så langsomt tilbyde hende lidt kattemad igen)..

Så vi besluttede at spare Misse for al den stress turen ville medføre, og spare min pengepung for de 400 kr..

Så nu er hun tilbage på kogt kylling (dog vil hun ikke have kogevandet når det er fra en hel kogt kylling - kun vandet fra brystfileter)...
    Og så har jeg de sidste 2 dage også givet vådmad...
    Indtil videre er der ingen problemer...
    Så må vi se hvad der sker når jeg på et tidspunkt begynder at tilbyde tørfoder også....

• #16   25. dec 2013 Tjaaa stressen ved kørsel til dyrlægen ville jo nok heller ikke hjælpe stort på mave/ tarm problemerne, så det valg havde jeg også taget Lotte..

Og nu går det jo fint på skånekosten, så giv du blot det noget tid mere og lad maven få ro og så se hvad der sker når du lige så langsomt begynder at introducere maven for tørkosten, men vent et par dage endnu, og start langsomt op, altså kun en smule i starten og se hvordan det går og så trap langsomt op..

• #17   25. dec 2013 Ja, det må jeg prøve...
    Håber virkelig snart det er overstået...
    Nu er det 3 uger siden jeg første gang fandt opkast - det tog så næsten 1 uge med daglige opkastninger før jeg opdagede hvem det var..
    Når hun så har været på skånekost er det gået fint, hver gang jeg så har forsøgt at introducere hende for tørkost er det gået galt igen, og jeg har måtte gå tilbage til kun kogt kylling...

Nu har jeg så som sagt kørt med kylling og vådfoder et par dage, og indtil videre går det fint nok..
    Jeg har ikke set hende lave afføring siden i søndags hvor det var så tyndt..
    Men jeg har heller ikke kattene adskilt mere, så jeg kan ikke holde lige så skarpt øje med hvad hun laver.. Men så længe hun ikke kaster op ser jeg det som gode tegn...
    Før eller siden må der jo komme noget ud den anden vej også..

• #18   25. dec 2013 Uhh kan ikke lige lide at du ikke ved om hun kommer af med afføring, især fordi det sidst var tyndt, for så kan hun jo have forstoppelse, eller i hvert fald kan der være noget der blokkere, hvis du rører hende på maven bliver hun så sur som om hun kan have ondt i maven/ bugen??

Hvis jeg var dig ville jeg nok lige holde skarpt øje med det med afføringen, for sidder der noget og stopper så kan hendes tarm jo gå til..

• #19   25. dec 2013 Det er da en klog kat du har, den udvælger kødet nøje hva'? smiley

Jeg vil give Heidi ret i at det ikke er så godt at der ikke kommer noget ud, men de er sgu drilske de katte, for de skjuler sygdom hvis de kan!

Nu går jeg og venter på en stor hårbolle og i dag har Elvis været ude hvor han spiste en masse græs. I går aftes lavede han sådan nogle underlige opkastbevægelser men uden resultat.
    Men diarré det har han - total splat! Kom så hårbolle..........!

• #20   25. dec 2013 Hun står bare og spinder og ser saglig ud når jeg trykker og løfter hende på maven..
    Og hendes mave føles også blød som den plejer...

Men de andre har heller ikke haft specielt meget afføring her mens den har stået på kylling, og når hun så også har haft kastet op, tager det nok lidt længere tid før der kommer noget ud...

• #21   25. dec 2013 Tjaa så lyder det ikke synderligt som forstoppelse, og hvis hun spiser med god appetit så har hun jo heller ikke kvalme, men bare du lige får holdt øje med hende..

• #22   25. dec 2013 Selvfølgelig gør jeg det smiley

• #23   25. dec 2013 Jeg håber det bliver ved, at gå fremad smiley

• #24   25. dec 2013 smiley Ja selvfølgelig Lotte det ved jeg du gør smiley :D smiley :D

Du må holde os opdateret, det er jo Tøsens "klon" du har smiley :P smiley smiley

• #25   26. dec 2013 Jeg skal nok skrive når der sker noget nyt smiley

Jeg kastede en lille håndfuld tørfoder ud på gulvet da jeg gik i seng i går..
    For at starte helt stille og roligt op på det.. For så kan de ikke forsluge sig i det...

• #26   28. dec 2013 Jeg begynder at blive lidt småfrustreret og nervøs efterhånden smiley
    Jeg valgte i går formiddags at lukke Misse for sig selv igen, for at se hvad der går ind og ud af hende..
    Men hun laver bare intet afføring smiley Hun spiser fint synes jeg, af både kogt kylling, vådt og tørt.. Hun er ikke øm når jeg trykker maven overhovedet (hun giver i hvert fald ikke udtryk for det, tvært imod ser hun stadig ud til at synes det er dejligt at blive æltet på maven).. Hun har ikke feber (38,2 fik jeg den til, det var lidt en kamp at få målt da hun vred sig afsindigt, men lige i det hun smuttede fra mig bippede termometeret, så går ud fra jeg kan regne med resultatet)...
    Jeg synes ikke hendes mave virker vildt hård eller udspilet (men jeg er selvfølgelig heller ikke dyrlæge)...

Jeg ved godt at I heller ikke er dyrlæger herinde.. Men når hun nu ellers virker frisk, spiser og drikker, tror I så godt jeg kan vente til mandag med at tage hende til dyrlægen?

• #27   28. dec 2013 Ja det tror jeg godt, da tøsen havde meget hård mave og ikke haft afføring i 3 dage, da var hun meget påvirket, hun spiste med mindre appetit og holdt sig meget for sig selv, hun virkede nu heller ikke øm på maven, men man kunne se på hende at hun ikke havde det godt, nu var det så ikke forstoppelse hun havde, men blærebetændelse og meget hård mave..

Det lyder lidt underligt, men omvendt så tænker jeg at med skånekost der kommer måske ikke afføring hver dag, så hvis det kun er en dag du har holdt hende for sig selv, så har hun måske ikke haft behov for at have afføring den dag..

• #28   28. dec 2013 Nu har jeg selvfølgelig ikke kunnet observere hende døgnets 24 timer her den sidste uge pga jul osv. og om natten har jeg heller ikke kunnet se om hun har lavet noget..
    Hun plejer bare at være meget aktiv på bakken (2-3 pølleture om dagen) og jeg har slet ikke set hende pølle overhovedet siden søndag hvor det var tyndt..
    Jeg ved godt hun spiser mindre, og at skånekost giver meget mindre afføring..
    Men nu har hun jo spist godt af vådfoder og tørfoder i 2 dage sammen med sit kylling..
    Så jeg forstår det simpelthen ikke.. Uanset hvad (hvis der ikke kommer pøller i morgen altså) så tager vi til dyrlægen mandag!

• #29   28. dec 2013 Det syntes jeg lyder fornuftigt Lotte, så længe hun virker normal og ikke er sløv og mister appetitten, så ser jeg ikke nogen grund til at det ikke skulle kunne vente til mandag..
    Men hvor jeg dog håber at Misse snart bliver helt frisk igen..

• #30   28. dec 2013 Det håber jeg godt nok også..
    Det tærer voldsomt på min energi, den smule jeg nu har...
    Mit overskud er ikke tilstedeværende oven på bruddet med min kæreste for 1½ måned siden.. Jeg er fuldstændig smadret i hovedet, så kan slet ikke overskue alt det her.. Hvis jeg nu "kun" skulle kæmpe med den ene af tingene havde det været lidt lettere, men de 2 ting tilsammen kører mig bare helt ned...

• #31   28. dec 2013 Ja det er klart, der må snart komme lidt lys i mørket.. smiley

• #32   28. dec 2013 Det håber jeg virkelig.. Trænger til det.. Det har bare været op ad bakke i så lang tid nu...

• #33   28. dec 2013 Jeg håber der kommer noget før mandag og, at det ikke er tyndt smiley

• #34   29. dec 2013 Det håber jeg godt nok også...

Men så længe hun er ved godt mod, spiser og drikker og leger, så tager jeg det lidt mere roligt..

Men hun kommer til dyrlægen i morgen, hvis ikke der er pøller inden, det er sikkert!

• #35   29. dec 2013 YAII DER ER PØLLER smiley

Det er sjovt så glad man kan blive for at se en lort, ikke? smiley

Og den var helt normal i konsistens, og det så ikke ud som om at den var sværere for hende at presse ud end normalt..

Puha sikke en lettelse smiley

Så skal jeg bare være sikker på at hun også kan holde maden i sig, og at hun fortsat pøller jævnligt...
    Og så KRYDS KRYDS KRYDS fingre for at det er et overstået kapitel med hende nu!!!

• #36   29. dec 2013 Hurra for pøller smiley

• #37   29. dec 2013 Skønt smiley krydser fingre for at det er et overstået kapitel

• #38   29. dec 2013 Jubiiiiiiiiiii ja det er så utroligt at man kan blive så glad for lort, men har selv været der og rost Tøsen til skyerne fordi hun har været såååå dygtig til noget så naturligt smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D

Men hvor er det godt at høre Lotte, så er der da gennemgang og helt normal endda, så skal maven bare lige køres rigtig ind på tørfoder igen, det skal nok gå..

• #39   29. dec 2013 smiley smiley

• #40   29. dec 2013 Det er sådan en lettelse smiley
    Og hun har været den RIGTIGE Misse i dag, som jeg kender hende...
    Skøjtet rundt og vrælet af begejstring mens vi legede med sølvpapirs bolden smiley smiley

• #41   29. dec 2013 Hvor godt! smiley

• #42   29. dec 2013 Jaaah det har været SKØNT at se hende sådan smiley

• #43   29. dec 2013 Hvor er det dejligt at høre smiley

• #44   30. dec 2013 Fine pøller igen her til aften..
    Tror måske hun endelig er kommet på rette kurs igen smiley

• #45   30. dec 2013 Hvor skønt, vi håber og krydser fingre for at nu er det godt igen smiley

• #46   30. dec 2013 Det ville bare være så skønt!!!
    Nu har jeg kæmpet med det i en måned!

• #47   31. dec 2013 Hvor ER det skønt at høre, at det ser ud til at fungere med Misse igen. smiley Jeg håber, det fortsætter, og at problemerne nu er forbi. smiley

• #48   1. jan 2014 Alt er fortsat som det skal være, og hun er nu er tilbage på sit almindelig foder, og hun pøller regelmæssigt smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre nu?

Annonce