Foder {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er ny her, så håber emnet falder på rette plads. Vi fik vores skønne kat for 2 måender siden, han er 2½ år. Han er faldet super godt til. Han er en stor og lettere overvægtig kat. Han vejer ca. 6, 2 kg. Da vi fik ham købte vi noget foder ved dyrlægen for overvægtige katte. 5 kg. for 400 kr, som var væk på ca. 5 uger. Dette har vi droppet og har nu købt whiskas. Men ih hvor er jeg i tvivl om hvor meget og hvordan jeg skal gøre for at indskrænke hans madforbrug. Han tigger om mad og er sulten hele tiden. Han får 100 g tørfoder i løbet af dagen samt 2 store spiseskefulde vådfoder. Han får fyldt noget tørfoder i skålen ca 3 gange om dagen, æder det med det samme og er sulten hurtigt derefter.
Har i nogle råd til andet kost eller kostvaner? Jeg vil gerne føle at jeg mætter ham men samtidi passe på ikke at han får for meget og tager yderligere på.
Vh. Betina
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
I bør finde noget ORDENTLIGT foder, uden korn med med masser af kød (protein mætter længere tid end kulhydrat), fortsæt med vådfoderet to gange dagligt og supplér gerne med en klump kød. Hold da fra alt der hedder "light", "overweight" mv og ikke noget med at måle, en kat skal have tørfoder ad libitum. Han skal lige lære at maden hele tiden er der og han ikke skal skynde sig at spise op. I starten risikere i at han spiser så meget tørfoder, at han kaster op. Dette er ikke farligt.
Og så smid det whiskas ud. Det er intet andet end sukker, korn og smagsforstærkere
O
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 5
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 54
dec 2013
dec 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Ikke alle katte kan lide LUX men så må du prøve dig frem, vådt er så vigtigt, at vil din kat absolut ikke have det som er bedst for den, ja så må den have det som den vil spise afvæksel så meget som din kat vil være med på, og gerne også råt kød, bare lidt af jeres aftensmad, før det skal tilberedes.
Jeg kan ikke få mine 3 katte til, at spise 400g vådt om dagen tilsammen, men lidt under.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det deler en dåse LUX 400g på 2-3 dage, den store får ca 70 gram af gangen, hun er også en kat der spiser rub og stub når hun får mad i skålen, så derfor har jeg købt en foderlabyrint, det gør at hun kan spise til hun er mæt, hun spiser ikke for hurtigt og så kan hun lade resten være til senere, hun får meget lidt tørfoder, % mæssigt er det ca 50/50..
Jeg opbevarer også dåsen på køl efter åbning, og mine spiser det fint fra køleskabet uden problemer med maven, tror det er forskelligt fra kat til kat, jeg vil lige tilføje at jeg kommer en hel del vand ved dåsemaden, så der kommer mere væske i katten og vand mætter også, så det er win win..
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Hvis katten ikke spiser en hel dåse med det samme(hvilket de færreste gør :P) så skal den på køl for at det kan holde sig. Hvis din kat kun spiser en skefuld vådfoder i starten så kan man også fryse vådfoderet i isterningsbakker også tage en terning ud 30 min før fodring.
Mine drenge blev aldrig mætte på Whiskas, de kunne spise til de revnede og 10 min senere ville de have mere. Med råt er de dejligt mætte hele tiden også har vi LUX i tilfælde af at vi løber tør for kød :P(læs - jeg har glemt at købe kød eller at tø kødet)
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Undskyld til ts for lån af tråd
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
dec 2012
Skal en neutraliseret kat have bestemt foder så?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
De får RC Satiety fra dyrlægen 3,5 kg 360 kr. og de får ad libitum og derudover vådfoder af levnedsmiddelkvalitet. 1 ps. pr. kat om aftenen = 100 g. pr. kat. De spiser ikke op, altså må de være mætte.
Satiety har jeg gode erfaringer med
dec 2012
dec 2012
aug 2010
Har dyrlægen sagt at den skal tabe sig?
Hvis ja, så er et en slankediæt.
Hvis nej, så hold dig fra slankediæter
Levnedsmiddelkvalitet er faktisk foder der er af så høj en kvalitet, så du faktisk kan spis det
Af mærker kan eks. nævnes:
Shesir
Porta 21
Almo Nature Green Label
Applaws.
Hvis du køber hos Zooplus, så kan du kigge under de mærker der står "Lebungsmittelqualität
Prisen på Satiety står lidt længere oppe
dec 2012
"Denise:
Har dyrlægen sagt at den skal tabe sig?
Hvis ja, så er et en slankediæt.
Hvis nej, så hold dig fra slankediæter "
aug 2010
Vi ser ofte at der er nogle der mener at deres katte er for tykke, og så er de ellers bare i fin foderstand
Derfor
Der hvor jeg skriver "Hvis nej, så hold dig fra slankediæter, det er fordi at nogen køber lightprodukter og så tror de at den hellige grav er velforvaret, men lightprodukter er ikke en krone værd.
Skal den på slankediæt, så er det slankediæt fra dyrlægen!
dec 2012
Jeg skrev at Satiety er et foder fra dyrlægen, så vidt jeg kunne se og at det så nok var dyrt. Om det var nødvendigt til en sund og rask kat.
aug 2010
aug 2010
Og så prøv at købe Lux fra Aldi, det er der mange herinde der er glade for - og så er det væsentligt billigere end Whiskas.
Foder