9.425 visninger
|
Oprettet:
"Lugtfri" indekat. {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået fortalt at det rette foder og kattegrus kan gøre MEGET for det ikke lugter så kraftigt af inde kat.
Hvilke foder og grus vil i anbefale for det ikke lugter - så voldsomt eller man ikke vil ku lugte at her er indekat?
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
1.) Korn og sukker er ikke noget katten kan fordøje/omsætte i kroppen så det kommer ud igen, hvilket giver mere afføring.
2.) korn kan give mere lugt i afføring og kan give kattene luft i maven.
3.)Med råt er der ikke en masse produktet puttet i maden som kattene ikke skal bruge så mange katte der bliver råfodret laver kun bæ hver 3 dag i stedet for hver dag.(tisse skal de dog hele tiden :P)
Selv har jeg altid fået komplimenter for at der ikke lugter af kat i mit hus(også før råfodring), Det eneste jeg gør er udluftning og holde kattebakken ren. Jeg synes selv at crystal grus er rigtig godt med hensyn til at tage lugten.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Og foder der passer til kattens fordøjelse, altså foder med højt indhold af kød.
Og luft ud to gange om dagen, hjælper meget og hold dit hjem rent.
Men helt lugtfri kan du ikke. Katte giver en duft til hjemmet af... Ja kat:) og sådan er det
nov 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Har købt Royal Canin kitten foder og easyclean grus i en blå pose ved dyrehandlen. Nogen der har erfaring med disse mærker?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Med almindelig god bakkehygiejne og almindelig klumpende grus, vil det med garanti ikke lugte kraftigt af indekat - ikke hvis katten er neutraliseret i hvert fald.
(fertile kattes urin lugter kraftigt).
Lige i starten da mine katte flyttede ind, synes jeg at jeg kunne lugte kat men det var hedebølge dengang, og pga. nye katte i huset, kunne jeg ikke komme til at lufte ordentligt ud.
Nu kan jeg kun lugte bakken, hvis storemissen har lagt en stinkebæ. Og den bliver fjernet, så snart jeg opdager den, og der luftes ud.
Jeg har brugt Extreme Classic og andet lign. grus (Golden Odeur og Ever Clean) alt efter hvad der var på tilbud. Alle de mærker er virkelig godt grus.
Nu bruger jeg Cats best Øko Plus, som også er godt og klumpende.
Jeg fjerner tisseklumper minimum 4 x dagligt, og her lugter ikke.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 143 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 56
nov 2013
Jeg har rengørings vanvid, så det med rengøring og tømning af kattebakken ville jeg heller aldrig glemme. Så hvis det kan holde lugten på minimal, så er det super.
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.113
Jeg må så være hurtig til, at fjerne efter Røde, for det er sjældent han dækker til, han skraber en masse, men ikke i gruset
Her foder jeg mest kornfrit. Både vådt og tørt, og også råt.
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Men ellers kan placering af kattebakkerne, valgt af grus, hygiejne omkring bakkerne og ikke mindst foder bestemt også spille en rolle.
Jeg bruger et godt, klumpende og lugtabsorberende grus (Extreme Classic og Golden Grey) og tømmer klumper i bakkerne en gang dagligt. To gange om måneden skifter jeg alt grus i bakkerne og gør dem helt rene og desinficerer. Så her hjemme lugter der kun lidt af kat, når kattene netop har været på toilettet, og hvis jeg f.eks. er syg en dag og derfor får sprunget en dag over mht. at tømme klumper.
Men det skal måske tilføjes, at vi også har træ- og klinkegulve over hele huset og pudsede, malede vægge i hele stueetagen, så her er ingen tæpper eller tapet, som kan absorbere lugt.
nov 2013
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
sep 2012
(som flere har nævnt så serverer de LUX fra aldi da det er korn- og sukkerfri)
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
Bakken gøres ren morgen og aften og der luftes ud i ca 10-15 minutter i samme ombæring.
Vi får også komplimenter af folk - endda af en katteallergiker der så godt som ikke mærker sin allergi med mindre den lille kat klatre helt op i ansigtet på ham
sep 2012
Det har så nok mere noget at gøre med katten. Nogle katte udskiller mere allergi stof end andre. F,eks. Min Ex-kærestes Mor reagerede aldrig på mine katte også selvom hun havde dem oppe favnen og begravede snuden i deres pels. Så ville hun have en kat selv og købte en på internatet. Hun måtte aflevere den en uge efter fordi hun efter et par dage ikke kunne komme i nærheden af den uden at bliver helt rød og nyse uafbrudt i flere minutter. Hun fandt så heldigvis en kat hun ikke reagerede på og købte den i stedet, selvom hun var ked af at skulle af med den første.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Men her dufter jo altså lidt af kat, ligesom her også dufter lidt af mennesker.
"Lugtfri" indekat.