Meget nervøs kat, hjælp? {{forumTopicSubject}}
Bellatrix er blevet en MEGET nervøs kat, for hurtig bevægelse, pluslig lyd... MÆND... og mange mennesker kan få hende til at flygte, hun har sine øjeblikke hvis man er ude i haven hvor hun meget gerne vil kæles og bliver ved med at ville det... indtil man kommer indefor... men det er sjælendt. Jeg læste et sted at katte kan blive nervøse og/eller angst hvis de mister en god dyreven, det har hun så, og nå jeg tænker mig om havde hun det fint før han blev aflivet. Det er sjælendt at man ser hende sove på sofaen eller andre mere åbne steder, hun gemmer sig for det meste ude i skuret eller inde i et skab vi har åbent.. Jeg savner bare sådan min sociale kælen kat
ikke jeg vil havde at hun kravler over alt på mig og vil kæles non-stop, jeg tænker bare at det også kan hjælpe hende hvis hun kommer tilbage til sig selv. Det HAR været meget værre, på et tidspunkt kunne min mor ikke en gang lukke hende udenfor selvom hun gerne ville, hun løb så snart min mor rejste sig, gør hun sjælendt nu.
Nogle bud på hvad jeg kan gøre for at hun bliver mere rolig?
Hun er ikke sky fra at komme og få noget laks ved bordet eller ost ude i køkkenet, men kan ligesom ikke proppe hende med god mad, kom til at lærer hende at tigge ved borderet... det var ikke så godt..
Men har overvejet at finde en lejlighed hurtigst muligt og kun tage hende med mig (har også en anden kat, men han har det virkelig godt blandt hunden og min mors 2 katte), så hun ligesom kan komme væk fra det hele og få en mere rolig tilværelse. Jeg har købt noget catnip fordi jeg tænkte at det måske kunne kvikke hende lidt op, men hun bryder sig ikke om lugten... har også kigget på noget andet dufte noget der skulle gøre katte rolige..
Har forresten været til dyrelægen for ikke så længe siden for et sundhedstjek og de siger hun er fin og rask, men måske man skulle tage derind igen og sige, hallo, fejler min kat noget?
men nogle bud på hvad jeg kan gøre?
feb 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
feb 2012
feb 2012
feb 2012
feb 2012
feb 2012