3.004 visninger
|
Oprettet:
Kat angriber baby {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil høre, om nogen af jer har oplevet noget ligende eller har en forklaring på vores hunkat, Don Ø's adfærd.
Vores søn på 6 måneder slog sig, og han græd derfor naturligvis højlydt. Don Ø kom løbende og sprang på ham med det samme.
Jeg forsøgte at få hende væk, men hun hvæste og forsøgte igen og igen at angribe vores søn.
Vi tænker umiddelbart, at hun er blevet bange, men hvorfor reagerer hun sådan? Normalt er hun en sød og kærlig misser, som er glad for vores søn og gerne vil slikke på ham. Hun har aldrig vist denne adfærd før og efterfølgende har hun stadig knurret ad ham..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
Vi er naturligvis bekymret for, om det kan ske igen, men vi får hende ikke aflivet pga denne ene episode. Da hun kom løbende, troede jeg faktisk, at hun kom for st slikke på ham, hvilket hun normalt gør, når han græder. Så jeg var mildest talt chokeret over hendes opførsel.
Hun knurrer heldigvis ikke ad ham længere, men jaeer bekymret for om hun gør det igen
dec 2006
Jeg tvivler godt nok på om det har effekt i denne situation, men måske Zylkene kunne virke afstressende... det skader da ikke.
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
dec 2006
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Jeg tænker nøjagtigt det samme, som bl.a. Mega; at katten reagerer på barnegråden, fordi den forveksler lyden med "aggressiv kat".
For efterhånden en del år siden prøvede jeg noget lidt lignende... en af mine 2 killinger fik, takket være en uopmærksom kæreste en pote i klemmen i lågen til opvaskemaskinen. Den lille skreg MEGET ynkeligt, og jeg styrtede til for at finde ud af, hvad der var galt... men før mig kom alle de andre katte, som i samlet flok gik til angreb på den lille stakkel.
Jeg gætter på, at det var samme koncept som med din baby... og en uhyggelig oplevelse. Men heldigvis har jeg ikke oplevet noget lignende hverken før eller siden, og den lille fyr slap uskadt fra uheldet (det samme kunne kun næsten siges om min kæreste )
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Nu kan de ikke lide hysteriske 3-5 årige det er enormt vigtigt med deres fredede steder, hvor de kan føle sig sikre, altså kattene
Mit ene barnebarn er aaaalt for kærlig ved kattene, så de holde afstand og jeg piller Emma ned af klatretræet hver gang hun er her hygge stunder er der også
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Kat angriber baby