1.719 visninger
|
Oprettet:
Lopper, løbegård og hvad bruger i andre mod lopper? {{forumTopicSubject}}
Min norske skovkat har altid været indekat, nu er vi flyttet i hus har fået sikret haven så hun kan komme ud og hun eeeelsker det.. men nu har hu fået lopper, har givet hende en loppekur og støvsuger og vasker gulv hverdag og mig selv og min hund bliver stadig bidt af de skide lopper
Jeg tænkte på om det ville være anderledes at lave en løbegård på fliser om det ville minimere det, da min dyrlæge sagde de kommer fra græsset..
Hvad gør i andre??
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Selv har jeg rigtig gode erfaringer med Frontline Combo og Advantage pipetter. De gange, jeg har været uheldig at få lopper ind, plejer det at være nok at behandle både hunden og alle kattene (jeg køber pipetter til store hunde - det er billigst; så fordeler jeg blot en pipette mellem kattene) to gange med 3-4 ugers mellemrum. Derefter plejer lopperne at være væk igen.
Grundig rengøring er selvfølgelig også et must, men der er du jo allerede godt igang.
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 111 Svar: 642
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Synes det ville være synd, at lukke katten inde på et mindre stykke, når den er vant til hele haven. Fliser er heller ikke lige det fedeste, kun at kunne gå på.
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg er også i gang med en kur nu, men jeg har slet ikke set nogen lopper men kun fundet møg i pelsen på kattene .
Jeg fik en flaske B&B med hjem forleden. det er noget økologisk loppe middel og det ryger lige retur. Jeg tror lopperne er ret ligeglade med æggehvide, fedt og sukker og aske. Det er da latterligt. Spild ikke penge på det .
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 111 Svar: 642
http://dyrelageret.dk/loppemidler-og-flaatmidler-veterinaerprodukter-113/capstar-vet-tabletter-til-hunde-og-katte-gratis-levering-p2702
har lige fået anbefalet disse inde på facebook og folk siger de nærmest kan se hvordan lopperne falder af
den sprøjte man kan få ved dyrlægen må man så kun behandle med noget bestemt ved siden af?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg har(haft) løbegård med græs og min den store er aldrig blevet behandlet mod lopper, og har aldrig haft lopper, og det ved jeg med sikkerhed, for jeg er som en magnet på lopper og bliver fuldstændig spist hvis bare en enkelt loppe kommer i min nærhed, så om du har græs eller fliser tror jeg er lige fedt, hvis der er lopper i området så kommer de til katten underordnet underlaget....
jan 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Så lopper kommer fra græsset?... Narh, mon dog :-S.
Jeg tror snarere, at så massivt et loppeangreb kommer fra loppeæg, der har ligget i huset, og nu hvor I er flyttet ind, klækkes de og hopper på jeres dyr. Lignende er hørt før.
Mine katte har (selvfølgelig) græsplæne, og i de 6 år de har boet her, har jeg set ialt 2-3 lopper. Advantage (og grundig støvsugning) har taget det i opløbet - har aldrig set en loppe - ej heller loppeekskrementer - på mine katte
Fliser i stedet for græs vil ikke gøre nogen forskel, hvad angår lopper. Men det vil sikkert gøre forskel for kattenes fornøjelse. Græs er godt
jul 2012
Jeg synes også det er synd at tage græsset fra dem. Mine katte elsker også den store græsplæne, der er her.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg behandler ikke med andet ved siden af - jo Capstar hvis der sniger sig en loppe med ind.
Jeg har ikke haft lopper siden jeg begyndte.
Frontline virkede heller ikke her, det gjorde Advantage, men de var så skrækslagne for loppemiddel, så den ene fik fråde om munden - inden han havde fået det.
Stonghold skulle også være effektivt
jul 2012
.Min datter har en kat og den hader også at få loppekur, den bliver rigtig ked af det og gemmer sig under sengen og opfører sig også som om det er ganske forfærdeligt. Så min datter kan ikke lide at give ham det mere Jeg vil råde hende til at prøve program Vet, for det er rigtig synd for ham. Det har så været Frontline
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg har også overvejet at få dem sprøjtet ved dyrlægen for lopper, da det ville være en del nemmere Hvad koster det? Holder det ikke 6 måneder?
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Måske har jeg været heldig, men det bekræfter mig i hvert fald i at det ikke er nødvendigt at give loppemiddel bare fordi man kan Synes bare lige jeg ville nævne det, fordi jeg kan se flere af jer bruger loppemidler rutinemæssigt. Måske er der en god grund til det - f.eks. tidligere problemer med lopper? Men hvis ikke det er tilfældet, var det måske værd at overveje nødvendigheden af den praksis
jan 2010
aug 2010
aug 2010
Lopper, løbegård og hvad bruger i andre mod lopper?