{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

RC Foder undersøgelser? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg fodrer ikke selv med RC køber udelukkende kornfrit foder til mine dyr.

Men undrer mig gang på gang om deres Special fremstillede produkter til neutraliserede dyr, forskellige racer og forskellige aldre.

Jeg undre mig sådan over hvor de har deres info fra om hvilke dyr osv. der har brug for hvad. For i mit hoved kan et godt kornfrit produkt bruges til alle katte.
Jeg har forsøgt at finde undersøgelser der giver belæg for at bestemte racer, aldre osv. skulle have brug for de forskellige ekstra ting de påstår? Har kigget på et par af deres produkter og i flere tilfælde er forskellen så minimal at jeg ikke tror på det gør en forskel. Ville virkeligt gerne se nogen undersøgelser der beviser at kattene har brug for noget forskelligt. Jeg tror ikke på noget som helst af det.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RC Foder undersøgelser?
  • #1   11. nov 2013 Jeg undrer mig også lidt. Èn ting der giver mening er fodertyperne til store katte, hvor foderpillerne er større. Mine egne får MCO Kitten fra RC, og der er foderpillerne mindst 5 gange så store som Applaws kitten. Det giver meget god mening, at de ikke bare kan inhalere det. Men at der så også er foder til NFO (hvorfor ikke bare lave et foder til store katte?), Briter, perser (lav dog ét foder til katte med flad snude) osv. Det synes jeg er lidt mærkeligt. Men de rammer jo folk et lidt svagt sted - man vil jo så gerne gøre det så godt for sin kat. Og kan man få et foder specielt skræddersyet til den, så er der mange, der køber det. Det er jo et eller andet sted også lidt en genvej, hvis man ikke ved så meget om foder..

  • #2   11. nov 2013 Jeg undre mig over de samme ting

    DOG har jeg haft meget gode erfaringer med RC norsk skovkat til min gizmo. Hun ELSKER det og spiser det som slik og hendes pels er på bare en måned blevet som kashmier. Så lidt må det gøre ved pelsen


  • #3   11. nov 2013
    men en skovkattepels skal jo ikke være blød?? Den skal være strid og stiv


  • #4   11. nov 2013 Jeg fodrede også kun med kornfrit og pga for højt magnesium indhold har min hankat nu krystaller i urinen og har været indlagt og alt muligt så jo mht magnesium kan meget lidt sagtens gøre en stor forskel

  • #7   11. nov 2013 Tak for jeres svar,

    Momo&Gaia: Hvad er forskellen på inde og udekattes behov? Og hvad er forskellen på foderet?


  • #8   11. nov 2013 Det er god markedsføring uden tvivl de fleste hopper lige i, også når det kommer til hunde hvor de jo også har alverdens special foder produkter.



  • #12   11. nov 2013 Nogen er fodrer Applaws - på zooplus.de får man 2 kg gratis ved køb af 7,5 kg

  • #14   11. nov 2013 Puha der er bare alt for meget L*** i de produkter til at jeg nogensinde ville byde mine dyr det, der er jo nærmest intet kød i smiley

  • #18   11. nov 2013 Momo&Gaia: Ja hvis ens katte trives på det er det jo fint og ja man bestemmer selv. Jeg ville personligt aldrig bruge det. Jeg blander lidt da eg også har ildere der har behov for forskellige produkter af høj kvalitet p.t får katten porta 21 sensitive grain free, acana og Applaws og så giver jeg lidt barf i form af kanin, rotter, mus, dg kyllinger og kyllingehalse.
    Hvis jeg finder Orijen til en god pris ind imellem blander jeg også det i.

    Som en anden skriver renser foderpiller ikke gebisset derfor er det en god ide med lidt kyllingehals eks. da der er knogler og brusk så katten og gebisset skal arbejde lidt


  • #19   11. nov 2013 Jeg ville også gerne bruge ziwi peak men da det kun fåes i meget små poser og er meget meget dyrt er økonomien ikke til det desværre. Men vinder lidt engang imellem på ilderudstillinger som bliver delt mellem katte og ildere og de elsker det!

  • #20   11. nov 2013 Krista: Majs, ris, majsgluten og hvede. Det er minimalt hvad der er af kød i og katte er jo altså rovdyr og har brug for netop kød. Næringsbehovet er opfyldt ja men det betyder altså også noget hvor tingene kommer fra. Korn kan give allergier. Ved ikke hvor udbredt foder allergi er blandt katte men mange hunde udvikler det grundet lagermider i korn

  • #21   11. nov 2013 Min hankat har fået krystaller af at spise en blanding af Orijen, taste of the wild, acane og porta 21 sentitiv grain free smiley Han må ikke få det mere og Applaws får han dårlig mave af Skal siges de også får vådt og råt flere gange dagligt og han er fertil og ikke overvægtig så fik af vide det var fodret den er gal med fremover skal jeg ikke kigge efter kød indhold fik jeg besked på men magnesium, råaske og fosfor..

  • #22   11. nov 2013 Jeg har ingen problemer haft på denne blanding men har så også kun 1 hunkat tilbage desværre smiley
    Ask og fosfor er vigtigt, kan dog ikke huske helt hvordan forholdet skal være den ene del skal være svarende til 2/3 dele af den anden del men kan sku ikke huske hvilken af dem. Noget du evt ved?


  • #23   11. nov 2013 Taste of the wild har jeg kun hørt dårligt om til katte.

  • #25   11. nov 2013 christa

    Gizmo er heller ikke norsk skovkat smiley (tror hun har noget perser i sig)
    Så ved ikke hvad det skal gøre ved pelsen, men det har hjulpet på gizmos pels:)
    Er heller ikke så vild med at der er korn i, men det hjælper på gizmos pels, så tør ikke lade vær nu.

    Resten af tiden får kattene en blanding af sanabelle og porta 21, begge kornfri (er spændt på, hvad de siger til porta 21, det er nyt i hjemmet)


  • #26   11. nov 2013 Så er det jeg undrer mig over at Sanabelle sentive lam har et proteininhold på 32.5 - den grain free har kun 32, hvordan hænger det sammen?

    Begge er dog i den lave ende hvad det angår


  • #27   11. nov 2013 Der er også protein i det vegetabilske.
    Så fordi det er kornfrit, bliver proteinindholdet ikke automatisk højere


  • #29   11. nov 2013 Forstår ikke hvad der er i er i tvivl om ham skrevet hvorfor jeg synes det Foder er dårligt

  • #30   11. nov 2013 Krista: forstår ikke det sidste ét skrev synes ikke jeg har skrevet noget modsigende?

  • #31   11. nov 2013 Jeg fodrer med RC sterilized (staves?) og jeg synes sgu det er et fint foder. Mine katte bliver mætte, de har en flot pels, de er ikke for tykke og deres lort ser fin ud. Har spurgt begge mine dyrlæger og de siger at det er udemærket foder, og nej, det er ikke fordi de prøver at sælge det til mig for de ved godt at jeg ikke gider at betale overpris hos dem.

  • #32   11. nov 2013 Jeg har gjort så vældig meget ud af at få misserne herhjemme til at spise kornfrit og bedre kvalitet end rc.. De fik en blanding af applaws, acana, RC og almo nature og resultatet var en bragende urinvejsinfektion og krystaller i urinen hos min hankat. Nu får de kun RC Young male, RC sterilised og RC Urinary - det fungerer bare og der har ikke været problemer siden..

  • #33   11. nov 2013 Hmm. Gad vide om det kan skyldes at man blander så? Hvis man kigger på hvad en kat i naturen ville spise er det jo logisk at kornfrit foder med høj kødprocent ligger tættest op af. Nogen katte har vel også bare mere tendens til det end andre?

  • #34   11. nov 2013 Hvis du kigger på meget af de kornfrie så ligger magnesium indholdet fra 0,09 og op til 0,12 hvilket er det der er med til at danne struvit så hvis man skal gøre noget godt så hellere ren råfodring... Min veninde har en hankat samme problem på ren orijen..

    Jeg skal ihvertfald ikke det her igennem igen med min hankat så vi skifter.. hellere det end en syg kat med smerter


  • #35   11. nov 2013 Applaws er fornuftigt men mine katte kan ikke tåle det for de får simpelthen dårlig mave af det ..

  • #36   11. nov 2013 heros får acana med lam

  • #37   11. nov 2013 Jeg fik i hvert fald at vide at jeg ikke måtte blande det mere, da det så var umuligt at kontrollere urinens pH værdi. En høj mængde protein i foderet kan også øge pH værdien, så jeg tror det både kan være godt og skidt med det fokus der er på, at foder skal indeholde så stor procentdel protein som muligt..

    Det vigtigste er at katten får nok at drikke, eller får væske igennem vådfoder. Tørfoder er i bund og grund slet ikke godt for nogen katte.


  • #38   11. nov 2013 så er det nyeste nu at man IKKE må blande forskellige typer foder?

  • #39   11. nov 2013 Jeg har ikke undersøgt at fuldbarfe katte, er der nok viden om det og er det ikke uhyre svært at fodre korrekt med det?

  • #40   11. nov 2013 Black Oak: hvad præcis får dine nu?
    Jeg har selv fodret med RC før i tiden men puhhaa en ildelugtende afføring og ikke mindst kunne jeg tømme bakker KONSTANT.
    Jeg har været omkring mange ting men er endt med og have Eukanu/ Iams og agrosams "Rigtig serie" i skålene. det fungerer super for mig og kattene har fin mave og afføring og jeg skal ikke tømme bakker 1700 gange om dagen.


  • #41   11. nov 2013 Har lige bestilt Royal canin hjem, Fik anbefalet af dr dyr at prøve med RC Ragdoll eller perser pga indholdet... Lige nu spiser de alle sammen af candys special foder rc urinary s/o high diliution.. indtil nu har deres afføring været ok, håber bare de vil fungere på det så vi ikke behøver skifte mere rundt..

  • #43   12. nov 2013 Min hunkat fik struvitter i urinen af Porta 21. Problemet er bl.a. et alt for højt indhold af magnesium. Har man en kat, der drikker mindre end ca. 3 dl om dagen, så skal man ikke fodre kornfrit, har jeg ladet mig fortælle. Det er den sikre vej mod urinvejsproblemer. Jeg har luret lidt på forskellige kornfri varianter (killingefoder), og det eneste jeg fandt, som ikke havde for meget magnesium og fosfor, er Applaws. Men der er foderpillerne simpelthen så bitte små, at kattene ikke gider at spise det. Og så får de altså bare deres RC, som de fik hos opdrætteren. Kæmpe katten er en stor og sund hunkastrat på 6,5 kg med en flot pels og masser af energi. Og minikatten ser også rigtig godt ud. Og så får de selvfølgelig vådfoder ved siden af.

    Og dte kan godt være, at tørfoderets sammensætning er mere naturlig, når vi snakker kornfrie varianter. Men det mangler så bare det væskeindhold, som et byttedyr har. Og det er nok der, det går rigtig galt.


  • #44   13. nov 2013 Uanset hvilken tøskost man giver er der jo brug for katten drikker en del ved siden af. Hvilket foder og hvor meget katten drikker tror jeg ikke har noget med hinanden at gøre

  • #45   13. nov 2013 Jeg må lige komme med en kommentar her smiley
    Jeg er sådan en ny-begynder katteejer og jeg er sådan en i taler om som springer i med begge ben! smiley Jeg køber RC foder både våd og tørfoder og jeg giver det fordi jeg tror at det er det bedste for min lille kat. Om det er det, det ved jeg ikke for jeg er ny på markedet, men jeg tager det fordi det er det som andre jeg kender bruger og fordi min killings mor får det. smiley
    Jeg synes det lyder smart med alt jeres kornfri foder, men jeg synes det lyder MEGET besværligt at skulle blande det selv, men stor respekt for jer som gør det. Ikke et ondt ord om det smiley
    Jeg vil dog sige at jeg undre mig også over alle de forskellige slags mad der er. Nu er min kat halvt skovkat og halvt ragdoll, indekat med langt hår og snart neutraliseret, hvilken en forder skal man så vælge når der er en foder til hver "type" Foder er sgu en jungle! smiley


  • #46   13. nov 2013 Man behøver jo heller ikke blande. Jeg ville anbefale dig applaws til voksen eller killing alt efter hvor gammel den er?

  • #47   13. nov 2013 Tina L
    Må indrømme at jeg blander ikke ud fra et ernæringsmæssigt synspunkt, men jeg blander for mine kattes skyld. Jeg har bildt mig selv ind at kattene bliver trætte af at æde det samme tørfoder, samme smag uden nogen ændringer smiley Så derfor blander jeg (men blandingen indeholder som minimum et af de foder, fra tidligere blandinger af hensyn til deres maver).

    Jeg vil faktisk anbefale dig at købe et godt grundfoder (applaws er et god valg, men ellers er der mange kornfrie typer på markedet) og så købe en fodertype til lang pels (disse findes desværre ikke kornfri) og så blande 1:4 (altså 1 del hårfoder, 4 del kornfri)
    Jeg er begyndt at fodre min langhåret passe med en type foder til langhåret katte (blandet med hendes alm. foder) og er så glad for det, da hendes pels er meget mere medgørlig.


  • #48   13. nov 2013 Nu sker det der læses om foder der tilbagekaldes af den ene eller anden grund. Det, samt hvis et foder har i overkanten af noget og et andet i underkanten, gør at jeg blander mindst to forskellige produkter

  • #49   13. nov 2013 Altså jeg kigger på mine kattes trivsel og de trives fint på RC - pt er det Satiety så Freddie kan skrumpe lidt ellers er det RC Intense Hairball.
    Så vådfoder, Porta 21, Shesir eller noget i den stil.

    Blank pels, normal afføring, god appetit og højt aktivitetsniveau (om natten), det synes jeg at det signalerer at mine trives på RC.


Kommentér på:
RC Foder undersøgelser?

Annonce