{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.184 visninger | Oprettet:

Blærebetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej min hankat begyndte her til aften at sætte sig som om han skulle tisse, flere gange men ingen tis. for en time siden fandt jeg ham i kattebakken hvor han lå det har han aldrig gjort før han er meget opmærksomheds søgende mere end normalt og han er også mere vokal end han ellers normalt er...

Han bliver ved med at går rundt på gulvet og i sofaen og sætte sig i tisse stilling men der kommer bare ikke noget...

Mine alarmklokker RINGER der er helt sikkert er noget galt..

Har talt med en vagt dyrlæge der siger det godt kan vente til imorgen, har aldrig haft en kat med blærebetændelse eller problemer på anden vis i urinvejene...

Vil egentlig bare høre om det er ok at vente til imorgen som vagthavende dyrlæge siger eller om jeg skal banke i bordet..

Er lidt nervøs for der kommer ingen tis overhoved ikke engang en dråbe... i skrivende stund er han hoppet op i min potte plante og prøver at tisse men ja der sker ikke noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• En lille panel skal males 205 kr.
  • Opsætning af 4 rulle gardiner 1.500 kr.
  • Udluftning af gulvvarme 500 kr.
  • Rengøring af Lejlighed/Værelse 1.500 kr.
  • Utæt dør/dør binder 1.500 kr.
  • Ophæng af gardiner og fladskærm 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse
  • #1   6. nov 2013 Han har urinsten. Det er meget smertefuld for katten.
    Hvis det var min kat ville jeg ikke vente.

• #2   6. nov 2013 Det var også det jeg tænkte ringer igen, så må han altså vente med aften kaffen, dovne dyrlæge... !

• #3   6. nov 2013 En over fyldt blære kan nemt springe og hvis der vitterligt ikke kommer en dråbe ud vil banke i bordet.

• #5   6. nov 2013 Jeg er enig med Felis, når du skriver at der intet kommer overhovedet, så ville jeg ikke turde vente, da min havde blærebetændelse og tidligere da hun havde krystaller i urinen, da kunne hun komme af med vandet, så der kunne det godt have ventet, men når der intet kommer, så virker urinrøret stoppet, det er skidt..

• #6   6. nov 2013 Har nu ringet til 2 dyrlæge vagter og begge mener godt det kan vente til imorgen er ved at rive håret af mig selv i arrighed !! kender i en dyrlæge vagt i nordsjælland ligemeget hvor der rent faktisk tager tingene seriøst ???

• #7   6. nov 2013 Hvis de har døgnvagt skal de tage dig ind, især hvis du insisterer!

• #8   6. nov 2013 Desværre, jeg tror desværre det er den generelle holdning, hos dyrlægene at man lige kan se tiden an til dagen efter, det var egentlig også den besked jeg fik da jeg ringede med Tøsen i sin tid fordi hun var stoppet med at spise og gå på kassen, og det var endda i deres åbningstid, de syntes jeg skulle se tiden an og det var endda en fredag, jeg så tiden an i 1 time så insisterede jeg og heldigvis tog de mig alvorligt, det var krystaller i urinen..

Men hvor er det frustrerende bare at blive afvist, håber du finder en løsning..

• #9   6. nov 2013 Har endelig fået fingre i en dyrlæge der gerne vil se ham så vi køre nu.. Tak for hjælpen, man skal ikke altid lytte til de dyrlæger.... Hellere gå med ens egen mave fornemmelse... det er godtnok 50min kørsel her fra men det tager vi med

• #10   6. nov 2013 Jeg håber alt går godt smiley

• #11   6. nov 2013 Puhh hvor godt, jeg ville være gået ud af mit gode skind hvis jeg skulle vente en hel nat, er super glad for at du fandt en dyrlæge der ville hjælpe, så kan du om ikke andet få ro i sindet.

Venter på update når du ved noget mere.. Held og lykke

• #12   7. nov 2013 Da en af mine katte for et års tid siden (juleaften sen eftermiddag) opførte sig på samme måde, vidste jeg godt, hvad klokken var slået, og bestilte omgående kørsel til dyrlægen. Jeg havde ringet i forvejen, og selv om der var andre patienter, kom vi til omgående.

Godt det samme, for det var kun et spørgsmål om ganske kort tid, før kattens blære var sprunget.

Krydser fingre for, du er kommet af sted i tide.

PS: Nogle dyrlæger skulle være blevet automekanikere i stedet for dyrlæger smiley

• #13   7. nov 2013 Læg mærke til om han har ondt.. Jeg har været ude for det samme, pludselig havde jeg en kat der SKREG af smerte.. Jeg ringede selvfølgelig til dyrlægen og kørte "babu babu" afsted og det viste sig at være nyresten, som heldigvis "bare" kunne trykkes ud ved dyrlægen, og jeg oplevede det ikke mere ved ham..

Held og lykke med din kat

• #15   7. nov 2013 Hvordan gik det?

• #16   7. nov 2013 Kan fortælle at hans blære var så spændt at det var i sidste øjeblik. Han blev indlagt på stedet har taget fri i dag og venter på at dr dyr ringer. Er rystet over at vi blev afvist ved 2 dyrlæger det samme var dyrlægen der tog imod ham. Tænk hvis jeg bare havde lyttet til dem så havde han højst sandsynligt været død nu smiley

Gudskelov nåede vi det, glæder mig til at få ham hjem smiley

• #18   7. nov 2013 Ja jeg er rystet skifter også dyrlæge nu det er simpelthen for meget specielt fordi det var nemlig min egen dyrlæge der havde vagten i går.

• #20   7. nov 2013 Puuuhhhhh hvor var det godt at du fandt en dyrlæge der tog imod dig, det havde været frygteligt hvis du havde ventet..

Det viser bare at vi katteejere altid skal stole på vores intuition og ikke være så fandens autoritetstro, hvis jeg var dig ville jeg give de 2 dyrlæger der afviste dig en ordentlig opsang, i hvert fald din egen dyrlæge fortjener det, da han burde kende dig og katten godt nok til at alarmklokkerne skulle ringe..

Jeg håber det bedste for dig og katten, men hvor er det synd for ham, men han skal nok blive frisk nu hvor der er en behandling i gang smiley

• #22   7. nov 2013 Hold da op, sikke en liggyldighed de dyrlæger udviste. smiley Jeg kan sandelig godt forstå at du skifter dyrlæge. Igen et rigtigt godt eksempel på at man IKKE altid skal tro på dyrlægen, men tro på sig selv og det man ser.
    God bedring med staklen.

• #23   7. nov 2013 Lige præcis min dyrlæge (forhenværende) kender os ret så godt og han ved også godt at jeg ikke bare hysterisk ringer over ingen ting, men jeg var virkelig nervøs igår hvilket jeg også gav meget udtryk for men det kunne vente til i morgen... pointerede også kraftigt at der ingen urin kom overhoved ikke en dråbe og han klagede sig.... Men jeg skulle bare tage det roligt det var bare lidt blærebetændelse smiley Da jeg sagde jeg gerne ville have ham til at tilse ham anyway sagde han at han ikke havde tid til at rende og tage sig af noget der udemærket kunne vente til imorgen!!!!

Har været der nede i egen høje person og fortælle at min kat havde været død nu hvis jeg havde ventet fordi hans blære var voldsomt udspilet fordi han ikke kunne komme af med urinen! Og sagt at de ligeså godt kan slette mig i systemet for efter en sådan behandling skal de ikke forvente at se mig igen og for den sags skyld heller ikke samtlige familiemedlemmer og venner der alle også er meget forarget over den behandling vi har fået. smiley

Ja man skal lytte til sig egen mave fornemmelse for det kan sku ende helt galt, når man ikke bliver taget seriøst og man oprigtigt er meget bekymret for sit kære kattedyr..

• #24   7. nov 2013 Godt, at I nåede det!
    Også godt, at din dyrlæge fik en opsang - Hvordan reagerede han?

Jeg ville også skrive om forløbet i jeres lokalavis for at advare andre, der måtte komme i en sådan situation.

• #27   7. nov 2013 Super godt, at du fulgte din mavefornemmelse. Og at du gav din dyrlæge en opsang! Hvis jeg var dig, ville jeg sprede historie vidt og bredt, og advare alle imod dyrlægen. Det er sgu for dårligt af ham!
    God bedring til din kat. Hvor er han heldig, at han har sådan en god ejer som dig!

• #28   7. nov 2013 Ved du hvad Mega det sagde min mor også det med at skrive til lokal avisen..
    Han sagde ikke rigtig noget tror han blev lidt paf er normalt en meget stille person, og så kommer jeg der og skaber mig.. han sagde dog at set i bakspejlet var der jo nok nogle klokker der burde have ringet, men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget..

Lille update Candy kommer ikke hjem idag smiley
    Dyrlægen havde et kateter oppe og skylle og det der kom ud var blodrødt... og han har nu fået syet et kateter fast og har ligget med drop hele dagen, de har lige fjernet droppet, og han har spist lidt og har det efter omstændighederne ok... Gør bare så ondt i hjertet at han ikke kan være her når han har det så skidt.. I morgen vil hun prøve og fjerne kateteret og se om hans urin er nogenlunde normal så han måske kan komme hjem...

Føler mig virkelig som en dårlig katte ejer for hvorfor har jeg dog ikke opdaget det før... Og ja det er bare ikke særlig sjovt lige nu... smiley

Tak alle sammen håber også snart han er ok igen det stakkels pus

• #29   7. nov 2013 Hvordan skulle du have opdaget det? Du ved jo sikkert godt, at katte er enormt gode til at skjule smerte og ubehag:) Så lad være med at bebrejde dig selv. Giv dig selv et klap på skulderen for, at du virkelig var der for ham, da det skulle gå stærkt.

• #30   7. nov 2013 Jeg er meget enig med Maiken. Men jeg ved også hvor gode mange af os katte-ejere er til at banke os selv oven i hovedet, fordi vi ikke opdagede noget bare lidt før. Bedre bliver det jo slet ikke, når en dyrlæge er skide ligeglad.
    Jeg er meget enig med din mor, skriv et indlæg, så den skovl af en dyrlæge kan få en opvækker, så han/hun en anden gang er mere ansvarsfuld, så en anden kat ikke risikerer at dø, fordi han/hun heller vil nyde aftenkaffen.

• #31   7. nov 2013 Ja jeg ved det godt det er bare svært for havde jeg nu opdaget det noget før var det jo ikke blevet så slemt.. Men ja katte er exeperter i at skjule smerte, og det er tit først når det er meget slemt de gør opmærksom på det... Tak for jeres støtte smiley det varmer...

Jeg skriver i samarbejde med min mor til vores lokal avis..

Hvorom alting er så er han i gode hænder og forhåbentlig kommer han hjem i morgen, Lady trasker rastløs rundt og kalder hun er helt ved siden af sig selv.. også synd for hende de er de bedste venner og putter altid sammen og nu kan hun ikke finde ham...

• #32   7. nov 2013 Godt det går frem ad, jeg håber du får ham hjem i morgen.

Lad være med at bebrejde dig selv, tænk på uden dig havde han måske ikke været her nu smiley så du har gjort det godt.

• #33   8. nov 2013 Årsagen til den blodige urin skyldes højst sandsynligt, at katten har blæresten/grus pga basísk urin, og at de har irriteret blærevæggen. Går stærkt ud fra, at dyrlægen vil ordinere specialfoder, der holder urinen "sur" og muligvis også antitiotica, hvis der samtidig er betændelse.
    Blærebetændelse i sig selv giver ofte basisk urin.

Når katten kommer hjem, så prøv at give ham så megen vådmad som muligt og hav vand stående flere steder i huset for at få ham til at drikke mere.

Du skal ikke blive overrasket, hvis han i et stykke tid småtisser rundt om, for hans urinrør er meget irriteret pga det kateter, han har haft i, og måske vil han også forbinde kassen med smerter.
    Jeg ville derfor også tale med dyrlægen om smertestillende medicin.

Held og lykke!

• #34   8. nov 2013 Jeg får lov at få ham hjem tager ind og henter ham her om lidt men han er stadig ikke på toppen og har ikke tisset meget men har dog tisset selv. Får dyrlægens privat nummer hvis noget skulle ske men han er nedstemt og de vurdere at det er bedre at han kommer hjem.

Tak mega skal nok være obs på at spørge ind til smertestillende og ja han skal have special Foder. Må have hentet nogle af de gamle vandfontæner I kælderen så her er 3-4 stk i stedet for en. Skriver når vi kommer hjem.

• #35   8. nov 2013 Er der taget røntgenbillede af hans blære?
    Hvis der ud over grus også er blæresten (kan ses på røntgen), kan du risikere, at stenen, hvis den kun er skubbet tilbage i blæren af kateteret, falder ned og blokkerer for urinrøret igen.

Dyrlægen kan også se i sit mikroskop, om den består af struvit eller calcium-oxalat.
    Sidste type kan ikke fjernes via foder og medicin, men skal bortopereres.

• #36   8. nov 2013 Der er taget røngen billed og det er struvit. Mere ved jeg ikke lige nu

• #37   8. nov 2013 Så er vi hjemme han har fået royal canin urinary s/o high dilution med hjem og har fået strenge ordre på at han ikke må få noget andet end det og heller ikke vådfoder.

Vi har også fået Loxicom smertestillende med hjem som han skal have en gang dagligt i 10 dage og Noroclac vet antibiotika som han skal have en 1,5 tablet 2 X dagligt i 10 dage.. Han har også fået 2 injektioner antibiotika Betamox vet igår og idag.

Inden jeg hentede ham havde han tisset en ordentlig tår og hans blære var nu på størrelse med en valnød så det var godt da vi kom hjem drak han lidt og spiste lidt og leverede en lille tår efterfulgt af en ok normal tisse tår...

Det er så rart endelig at have ham hjemme igen.. smiley

• #38   8. nov 2013 Det er selvfølgelig ikke 2 injektioner med betamox per dag men en igår og en idag smiley

• #39   8. nov 2013 Jeg ønsker det rigtig god bedring med den lille stakkel. Det er aldrig rart at have en kat, der er så alvorlig syg. Jeg har selv prøvet, den fik under 10% chance, men det hjalp meget at hun kom hjem til vante lugte og lyde, så det gik hurtigt med at komme ovenpå igen. Hun lever i bedste velgående på trods af nedslående odds.
    Dejligt at høre at han tisser igen. Utroligt, så glad man kan blive for den slags, som man ellers helst ignorerer i hverdagen.
    Kan i nu have en dejlig weekend smiley

• #40   8. nov 2013 Mange tak Marianne smiley Puha det er også en grim besked at få... Håber også det hjælper at han er kommet hjem. men ja ingen ting er jo sikkert endnu måske han får tilbagefald også skal han have kateter i igen .. men det håber jeg godt nok ikke han skal igennem igen...

Ja det sjovt så glad man kan blive for kattetis hehe specielt hankattetis...

Tak og i lige måde smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.367
    #41   8. nov 2013 Hvis du kan så prøv at give ham en tranebærs pille hver dag i et stykke tid og derefter 1 til 2 gange ugeligt som forbyggende. smiley

• #42   8. nov 2013 Det vil jeg se på smiley er det ikke også noget med at man kan bruge c vitamin ??

Men indtil om 2 måneder vil jeg ikke prøve noget for det sagde dyrlægen kun royal canin urinary s/o high dilution .. tør ikke gøre andet..

• #43   8. nov 2013 Det er forståeligt smiley

• Janne.*

#44   8. nov 2013 Ok smiley Min Skovkat har også været igennem den tur og er lige stoppet med at få Royal Canin urinary. Jeg spurgte dyrlægen om jeg måtte give ham tranebærs piller og det var der ingen problem med, da Tranebær gør surhedsgraden på urinen så sur, at det er svært for bakterier at formere sig i urinrøret.
    Samtidig virker det ved, at bakterier har sværere ved at sætte sig fast i urinrøret, som derfor skylles ud sammen med urinen. smiley

• #45   8. nov 2013 Pyha, godt missen er i behandling - og at han kom det i tide!

Det er for ringe af den dyrlæge - enten må han være doven, eller også er hans faglige standard under niveau. Godt at du gav ham ren besked - jeg håber det har gjort indtryk på ham.

Fortsat god bedring med Candy - han er heldig, at han har en mor, der passer så godt på ham. smiley

• #46   9. nov 2013 Black Oak Ragmuffins Må han heller ikke få RC Urinary vådfoder???

Det måtte Tøsen da godt da hun fik RC Urinary pga krystaller i urinen, men hun måtte bare ikke få anden mad en Urinary, jeg tænker bare at hvis han er vant til at få vådmad, så er det da synd at snyde ham for det, jeg ved godt det er lidt dyrt, men alligevel..

Janne det der med tranebærpiller, lyder som et godt råd som jeg kan bruge til Tøsen, for hun har jo åbenbart en tendens til ikke at drikke nok og derfor ikke får skyllet blæren nok igennem, måske tranebærpillerne kunne hjælpe hende og mig.
    Hvor købes de???

• #47   9. nov 2013 dem kan du købe i Brugsen, Kvickly og andre store supermarkeder, du kan også få den på apoteket eller hos Matas.

• #48   9. nov 2013 Ok Tak Marianne, det vil jeg da klart se på, hvis det kan hjælpe Tøsen, så er det klart et forsøg værd, så længe det ikke kan skade hende, så skal det prøves smiley

• Janne.*

#49   9. nov 2013 Heidi.. du kan bla. købe dem i Matas, det har jeg gjort. Men se efter et højt indhold af proanthocyanidiner (PAC) - det er de virksomme stoffer i tranebær. smiley

• #50   9. nov 2013 Nej for det er kun urinary s/o. Ikke High dilution hans tilfælde er så slemt at han kun må få High dilution de næste 2 måneder og det findes ikke i vådfoder desværre spurgte om han så måtte få det andet urinary men nej for ved at blande to varianter kan han få tilbagefald.....

Så det må vi leve med. smiley

• #51   9. nov 2013 Øv øv smiley

Tak Janne, det skal jeg huske smiley

• #52   9. nov 2013 Ja det er synd for ham men der er ikke noget at gøre ved det smiley

• #53   9. nov 2013 Hvis han ikke bryder sig om Royal Canin, findes der tilsvarende fra Hill's. Min brød sig ikke om RC.

• #54   9. nov 2013 Tak Lone men han spiser det med velbehag smiley Så ingen problemer der ..

• #55   9. nov 2013 Men jeg tænkte på når han skal over på normalt foder igen må han ikke få et foder hvor magnesium indholdet er højere end Max 0,05% og i Orijien er det 0,09% Applaws er ok mht indhold men de for simpelthen splat mave af det.. Er der noget kornfrit foder overhoved der har så lavt et indhold af magnesium ??

Eller er jeg nød til at købe Royal Canin eller Hill's fremover, også bare supplere med en masse vådt.. ??

• Janne.*

#56   9. nov 2013 Kan de lide Porta 21, der er magnesiumen nemlig kun på 0,01%

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/porta_21/182084#composition

• #57   9. nov 2013 nej det er 0,1% så det er jo noget mere end anbefalet

• Janne.*

#58   9. nov 2013 Åhh sorry, jeg så forkert. ævvv Jeg skal prøve at kikke efter et kornfrit foder hvor magnesium er Max 0,05% smiley

• #59   9. nov 2013 Gives tranebær SKAL det være uden sukker, da sukker virker som gødning på bakterier

• #60   9. nov 2013 Det er jeg helt med på Lis, det med sukkeret smiley

Derfor undgår jeg helt sukker i hendes mad...

• Janne.*

#61   9. nov 2013 Lis, lige præsis. smiley

Black Oak Ragamuffins....Nu har jeg ledt lidt efter et kornfrit tørfoder og fandt et rigtigt godt tørfoder som hedder ziwipeak og har ledt og ledt efter magnesiun indholdet og fandt endelig dette "" Magnesium 9mg/kg "" Men nogen der ved hvad er det i % ? Feks i en 5 kg pose.?

Jeg tror helt sikkert jeg selv vil prøve dette mærke, for det lyder rigtigt godt. smiley

Men puha kan se det er pænt dyrt. smiley

Her er nogle links.

http://www.alttilhundogkat.dk/ziwipeak-katte-foder

http://www.dyrenesbutik-ikast.dk/index.asp?ID=45

• #62   9. nov 2013 Jep Ziwi Peak er dyrt smiley min har levet af det i flere år, og får nu og da også en dåse nu, når jeg kan få det.

Vand er meget vigtigt sammen med Ziwi Peak, det frarådes til katte som ikke drikker nok, eller kun som vådkost.

• #63   9. nov 2013 Jeg ved ikke om du har set at porta21 har en sort pose, mod struvit. Det er nederst på siden. (link fjernet)
    Nu skal jeg ikke gøre mig klog på special foder til nyre/blærekatte, da jeg aldrig har haft en kat med dette problem. Men dette mærke er da til at komme i nærheden af for penge.

• #64   28. nov 2013 ØV øv så er den gal med herren igen smiley Det gik ellers lige så godt men i morges dryp tissede han kun og havde noget hvidt der blokerede urinrøret så til dr dyr igen han er nu indlagt til i morgen indtil videre..

Håbede lige det var ved at blive godt, stakkels lille Candy altså...

• #65   28. nov 2013 Øv altså smiley

Jeg håber han har det bedre i morgen smiley

• #66   28. nov 2013 Åh nej da, god bedring med ham.

• #67   28. nov 2013 Åh nej dog :-(. Håber han snart er helt ovre det dumme blærebøvl.

• #68   29. nov 2013 Hvis det gentager sig, er der den mulighed at "forvandle" ham til en hunkat.
    Penis bliver amputeret, og urinrørsåbningen bliver gjort større, så han kan komme af med evt. sten og grus.

• #69   29. nov 2013 Ja Mega , men jeg er bange for det er avlshannen? smiley

• #70   29. nov 2013 Ja det er min avls dreng og kan sige kommer lige fra dyrlægen har lige været inde og kysse lidt på ham smiley

Der er ingen krystaller i urinen overhoved mere, men Hans blære er hård som sten så for at få den til at hele ordentligt får han laser behandling.

Og værst af alt hans nyre har taget skade at den krystal omgang så hans nyre tal var fuldstændig tossede mener nok hun sagde den ene nyre værdi skulle ligge på omkring 5,7 og den var på 46 den anden måtte vidst max være på 100 et eller andet og den var over 1000.

Så lige nu prøver de at sparke dem igang, og ellers er der kun en udvej smiley :'(
    Har tudet hele vejen hjem puha det var en hård besked at få han er kun 2,5 år min lille basse dreng..

• #71   29. nov 2013 Åh smiley Jeg håber han bliver rask!

• #72   29. nov 2013 Tak Tinka det håber jeg også, kan slet ikke forholde mig til hvis han ikke er her mere smiley

• #73   29. nov 2013 Krydser fingre alt hvad jeg kan, og håber han kommer sig smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #74   1. dec 2013 Håber virkeligt, han snart er frisk igen. Og drop så de "fantastiske" tørfodertyper. Så længe han ikke er helt stabil skal han fodres med suppe med kogt kylling eller andet kød eller fisk (uden fiskeben). Hvis han får tynd mave/diarre koges en smule(ca. 1 teskefuld) løse ris med i suppen og der tilsættes en knivspids sukker og en knivspids salt pr. deciliter suppe. Det hele blendes og serveres lunt og velduftende.
    Når han igen er stabil og tisser normalt er en god dåsemad (f.eks. Whiskas oksekød eller fisk af typen "original) rigtig godt.

Vigtigt han ikke bliver for fed, da det tilsyneladende sammen med forkert sammensat kattemad øger risikoen for krystaller i urinen

De allerbeste hilsener og Pøj-pøj :o)

• #75   1. dec 2013 A.I Skulle Whiskas være god dåsemad???O_o

• #76   1. dec 2013 Tak for rådet men Wiskas er det værste bars han skal have nyrediæt hvis han klare den og det er der ikke så meget at gøre ved og det er ikke tørfoder nej men vådt må ikke give ham andet det har noget med protein og fosfor at gøre så ikke det bedste råd at komme med må jeg sige.

• #77   1. dec 2013 Han er heller ikke fed men under vægtig og har ikke krystaller men nyresvigt

• #78   1. dec 2013 Savner engang imellem en markør med fingeren nedad.

Kommentér på:
Blærebetændelse

Annonce