{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

Min kats tænder???? {{forumTopicSubject}}

Igår kiggede jeg lidt på mittes tænder og opdagede noget jeg nok ikke rigtig tror skal være der med hvad det er ved jeg ikke. Der er sådan noget gult noget på nogle a tænderne og tandkødet er en smule rødt omkring. Hvad vil tro det er? Er der noget jeg skal ringe til dyrlægen med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kats tænder????
  • #1   26. okt 2013 Lige et billede

profilbillede
  • #2   26. okt 2013 Og fra sen anden side. Umiddelbart vil jeg nok mene det ligner tandkødsbetændelse, sådan menes jeg i hvert fald det ved mennesker, rød tandkød osv.

profilbillede
  • #3   26. okt 2013 Tandkødsbetændelse. Og det skal forebygges nu, for tandoperationer er hammer dyrt.
    Begynd at fodre med råt kød, gerne kylling med ben i 1 gang om dagen.
    Du kan også begynde at næreste kattens tænder (IKKE MED TANDPASTA) en gang om dagen, men kylling med ben vil være et bedre alternativ

• #4   26. okt 2013 Men skal den ikke stadig til dyrlægen nu, og havde gjort noget ved det? Og så forbygge bagefter? Og hvad vil dyrlægen gøre??

• #5   26. okt 2013 Og så er der jo det lille problem at jeg ikke kan få hende til at spise råt. Jeg har virkelig prøvet alt, hun vil bare ikke spise det smiley

• #6   26. okt 2013 Så må du igang med tandbørsten.
    Hvis dyrlægen vil gøre noget, bliver det meget dyrt. (Har en generel opfattelse af kattens tænder kan blive noget dyrt noget)
    Ligesom når mennesket har tandkødsbetændelse, råder tandlægen en til at børste tandkødet morgen og aften.
    Det er først når tænderne rådner, at tandlægen fysisk gør noget

• #7   26. okt 2013 Da lady havde sådan et tandkød var vi ved dr dyr vi fik en katte tandpaste og sådan nogle dutter til at børste hendes tænder med og noget antibiotika af en art til at hjælpe betændelsen væk..

Fremover massere af råt vil katten under ingen omstændigheder æde råt er det tandbørstning hverdag ligesom ved os selv resten af livet..

• #8   26. okt 2013 så må jeg igang med tandbørsten, og ellers se om jeg kan få noget råt kød i hende. og så se tiden lidt an et par uger. Hvis ikke det bliver bedre om et par uger tager jeg til dyrlægen.
    Nu når jeg tænker over det har hun faktisk hele tiden haft det der gule noget, sidst hun var ved dyrlægen kommenterede de ikke på det, men det er først nu tandkødet er blevet rødt, hvilket fik mig til at undres.

• #9   26. okt 2013 Angående råt kød. Vil det hjælpe at sulte hende lidt, forstået på den måde om det vil være i orden at tage tørfoder fra hende et par timer. Det kan jo være hun bare skal være sulten nok før det glider ned?

• #10   26. okt 2013 Er generelt ikke fan af at tage kattens mad fra dem.
    Men hvad har du prøvet med? Og hvad med vådfoder?

• #11   26. okt 2013 http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/18724-om_tandkoedsbetaendelse_og_bucacat_

Her er en lang debat om tandkødsbetændelse.
    Vil sige, at det du har der, er ikke værre end mews var, før jeg begyndte at fodre råt.
    Så det er muligt at komme af med uden alle mulige produkter

• #12   26. okt 2013 her i huset der børster vi tænder hver aften... i følge vores dyrlæge er det nok med en gang om dagen. vi bruger en tandbørste (som er beregnet til et barn på 1-2 år) den passer med blødhed og str til en kats mund.
    vi bruger kun vand...da ifølge vores dyrlæge er det ikke tandpastaen der gør noget for et dyr men bevægelsen. og da vores ikke vil når der er tandpasta på (til katte selvfølgelig) så gør vi det bare med vand.
    vi sætter os ned med katten mellem benene og så børster forsigtgt begge sider (kun udvendigt det er ikke nødvendigt på indesiden da det bliver bedre renset af deres mad.)
    De første par gange du børster vil det bløde en lille smule men det går hurtigt væk.

• #13   26. okt 2013 Jeg har prøvet oksekød(hakket og i stykker), svinekød(også hakket og i stykker) og kylling, samt forskelligt fisk. Vådfoder har jeg også opgivet, det vil de heller ikke spise, de slikker der der gelé i sig, men selve kødstykkerne vil de ikke spise.

• #15   26. okt 2013 Jeg ringer til dyrlæge mandag og siger t jeg gerne vil have hende tjekket, muligvis betændelse i tandkødet. Og så må det være op til dyrlægen hvad der skal ske. Jeg har læst at der der gule plak noget kan fjernes ved en tandrensning, under fuld narkose?? Det er jeg dog ikke meget for, sidst hun var i narkose var hun rigtig skidt tilpas, men hvis det er det der skal til.
    Men der er en god nyhed, her til aftens spiste hun faktisk rå kød! Jeg tog maden fra hende og Misling kl 15 og kl 18 varmede jeg en smule svinekød i mikrooven, bare lige så det blev lun. Og det gled sgu ned, godt en spiseskefuld. Så det er fremskridt. Men kan dyrlægen godt vente til mandag??

• #16   27. okt 2013 Herhjemme har mine kloge missere fundet ud af at det er toplækkert med "sovs" på det rå, så de venter på at jeg putter miamor malt creme eller multi vitamin creme på, med så glider stort set alt også ned, selvom de foretrækker kylling smiley

Kommentér på:
Min kats tænder????

Annonce