{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

spiser min MCO på 18 uger nok ? vægt ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min Mco (med tavle) på 18 uger, spiser ikke så meget... han får det mad han fik med da vi fik ham. men han gider ikke rigtig tørfoder, så jeg har givet ham lidt paté, og blandet hans knas i. det spiser han men jeg syntes ikke han skal have alt det våd kost. hvad gør i andre ??
Aslan vejer ca. 2,3 kg nu. (2287 g)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser min MCO på 18 uger nok ? vægt ?
  • #1   21. okt 2013 Jeg ville købe noget godt vådfoder med masser af kød, og lade ham spise så meget han vil af det. Evt også lidt råt kød.

Hvis det er et godt tørfoder spiser de ikke så meget som hvis det er fyldt med korn og andet fyld katte ikke kan fordøje.

Herhjemme har de altid tørfoder stående (pt Orijen og Royal Canin mco kitten) og så får de vådfoder/rådt 2-3 gange om dagen.
    smiley

• #3   21. okt 2013 Nutra Gold er det han fik med fra opdrætteren. Til tjek hos dyrlægen fik vi vetpro med hjem. og nu Balance i et desperat forsøg fra brugsen.

profilbillede
  • #4   21. okt 2013 fra dyrlægen

profilbillede
  • #5   21. okt 2013 brugsen smiley

profilbillede
  • #7   21. okt 2013 http://www.hundeogkattefoder.dk/Nutra_Gold_Kitten.htm Men det er den her jeg giver mest af. for det lyder til at være godt for ham.

• #8   21. okt 2013 fordi de ikke har godt af det. Alle de dyrlæger jeg har været ved har frarådet at man giver katte for meget vådkost. sidst fik jeg af vide at det giver større tendens til Nyresten.
    Og deres tænder bliver ikke brugt ved vådkost og med en Mco som i forvejen har tendens til dårlige tænder/tandkød, så er vådkost noget skidt.
    Og det elsker jeg altså mine dyr for meget til at de skal udsættes for. smiley men jo de får da vådkost som en lille mundgodte en gang i mellem. smiley

• #10   21. okt 2013 Vådkost er riktig godt for att få væske nok, råt kød er rigtig godt for tænder og tandkød, og tørkost gør det rigtig nemt for os mennesker at give godt foder. smiley

Tørfoder renser ikke kattetænder. De har konsistens som en kiks, og katte har skarpe tænder. Pillerne knækker bare i små stykker, de bliver ikke tygget. Forestil dig lige at du skulle spise kiks, kun med fremtænderne. De ville ikke blive renset, og kiksen ville ikke blive tygget.
    Råt kød er katten nødt til at bide og flå i, det renser tænder og giver 'massage' til tandkødet.

• #11   21. okt 2013 Okay tak smiley hvilke slags råt kød gider i jeres katte/killinger ?? må de få alt det vi andre spiser. (bare råt) ??

• #13   21. okt 2013 Super... så falder der nok en hel masse på gulvet når der bliver lavet mad. Han gider nemlig godt spise menneskemad men ikke hans egen mad. smiley

• #14   21. okt 2013 Vi spiser ikke selv kød, så jeg køber kylling, and, kanin og andre 'små fjærkræ' til kattene, men de kan spise alt slags kød. Det nemmeste er at tage lidt af det i selv skal have. Først små stykker indtil han lær at kød er mad, og så store stykker han skal arbejde mere med. Brusk og små ben er også godt at gnave i. smiley

Hvis du søger i forum på råfodring vil der komme rigtig mange gode tråde op. smiley

• #15   21. okt 2013 Katte har rigtig godt af vådfoder og de dyrlæger der siger andet har ikke fulgt med i udviklingen..

Min dyrlæge har sidste år været til en konference hvor canadiske undersøgelser viser at der ingen sammenhæng er mellem dårlige tænder/ tandkød og vådfoder/ tørfoder, tørfoder renser ikke tænderne og sætte lige så mange belægninger som vådfoder, vådfoder er godt fordi katten får ekstra væske, katte bør indtage ca 3 dl. væske om dagen, og det kan den jo ikke gøre gennem tørkost, og det er de færreste katte der er gode nok til at drkke det vand de bør, derfor hjælper vådfodret rigtig meget på dette..

Men sørg for et godt mærke med høj kød procent uden sukker og korn, feks Lux fra Aldi til 5,5 kr.

Væske forebygger urinvejslidelser og nyreproblemer, og sikkert også en del andre sygdomme hos katte..

• #16   21. okt 2013 Giver i dem også ben fra fjerkræ ?? det tør jeg altså ikke hvis det sætter sig fast i halsen eller ganen.
    Måske jeg skulle give ham en af hundens frosne ben med kød på fra køer/kalve. vi får en posefuld engang i mellem af nogle venners forældre der har gård. smiley

• #17   21. okt 2013 Aslan drikker utroligt meget vand, men han vil kun have hundens vand. griner. Så den skål bliver fyldt en del gange om dagen smiley

Vi snakkede faktisk om den anden dag om det var normalt at han drak så meget vand. men han har jo nok behov for det når han gør det. smiley

• #19   21. okt 2013 Jeg tror ofte killinger drikker mere end voksne, da min Smilla var mindre der drak hun også utroligt meget, men nu hvor hun er halvandet år der drikker hun ikke mere end normalt, men er dog rigtig god til at drikke vand i forhold til min den gamle kat på 6 år, hende må jeg snyde til at drikke vand og komme en masse vand ved vådmaden, så drikker hun det som en slags suppe, jeg kommer ikke lige så meget vand ved den lilles, for hun kan jo godt finde ud af at drikke vand selv smiley

• #20   21. okt 2013 Hold da kæft.... ja for fanden.. selvfølgelig spiser de da ben fra fugle... de kommer jo slæbende hjem om fugle og mus konstant som de æder hele. hahahaha. DOOOHH. Griner.
    Der skulle vist lige gang i de små celler øverst oppe. smiley

• #21   21. okt 2013 Må sådan et ben fra en ko godt være frossen når de får det ? eller skal jeg tø det op. ?
    Hunden spiser de frossen nemlig. så holder det længere. griner

• #22   21. okt 2013 Nu har jeg haft mco i rigtig mange år endda opdrættet.
    Og som fru på godset er jeg enig i at det er vigtig at de får vådfoder så de får godt med væske så det ikke giver knas med nyrene.
    Hvis du vil gøre noget godt for deres tænder så råfoder og dags gamle kyllinger
    Er ingen af foderne på billede er super optimal men hvis fu goder vådt oc råt ved siden af går det nok smiley
    Her i huset får de hverdag vådt og råt , ja tørfoder der går vi på kompromi da mine desværre ikke kun kan spise grain free tørfoder for så få de splatmave.
    Her blander vi orijen eller acana - rc .maine coon kitten og diacat som sagt kompromi pga mave og smagsløg lol. .
    Ang at forhøre sig hos en dyrlæge ang foder ja så har de fleste dyrlæger max haft 8 timers undervisning ang foder til katte og evt derefter været til seminar som for det meste er blevet afholdt af de foder mærker de har i deres klinik som for det mest er tørfoder.

• #24   21. okt 2013 2 kopper ville nok gøre godt. griner. smiley

• #26   21. okt 2013 Mitti er ikke 6 mdr endnu, men en hærdet kødæder smiley
    Jeg har haft ham i 10 uger idag, og han har så rigeligt fordoblet sin vægt på den tid.

Og ja han bor sammen med en voksen og en ældre kat, od de har altid tørfoder stående, jeg blander Orijen og Acana + Iams hairbaal, det sidste fordi det er godt til splat mave og hårboller, og de får vådt mindst 2 gange om dagen, Mitti er god til, at tigge en ekstra omgang smiley kød får de flere gange i ugen, nogle gange dagligt, i går var det afpuds fra mørbrad smiley
    Jeg vil helt klart anbefale, at give din killing masser af vådmad, men kender desværre selv det med dyrlæger som kalder det dyrt vand smiley men tænk hvis vi skulle spise kiks og havregryn hver dag uden noget vådt på smiley det ville vi heller ikke syntes om.

profilbillede
  • #27   22. okt 2013 Hvor er de smukke dine misser. smiley jeg lytter til jeres råd og vil prøve mig frem.. tusind takker smiley

Kommentér på:
spiser min MCO på 18 uger nok ? vægt ?

Annonce