Tora overlever fald fra 5 sal {{forumTopicSubject}}
Vi bor på 5 sal med 2 altaner og siden vi fik Tora har jeg være angst for at hun skulle falde ud. Vi åbner aldrig vinduerne mere end på klem og jeg prøver at få en lejlighed i stuen. Igår skulle min søn på 13 lave mad for første gang - han stegte bacon og glemte alt om sikkerhed da panden skulle afkoges. 15 min senere opdagede jeg det åbne vindue og begyndte at kalde og lede. Jeg kunne ikke se hende nedenfor og var først i tvivl - der er sindsygt langt ned, og ren flisebelægning så jeg troede et fald ville være den sikre død. Men desværre viste kradsemærkerne ved vinduet tydeligt at hun havde forsøgt at holde fast, men var gledet. Forfærdeligt. Vi ledte hele aftenen og det meste af natten med lygter, sikre på at hun lå og led; men var ude af stand til at finde hende. kl.4 om morgene gik jeg i seng, min kæreste ledte til 5 - målet var at stå tidligt op og sætte løbesedler op og lede i dagslys. Vi lod opgangsdøren stå åben og hoveddøren med. Min kæreste kunne ikke blive hjemme fra arbejde og tog afsted kl.7.00, Kl. 8 lavede jeg løbesedler og gik ud. Og der sad hun så, den lille tapre skat. På nederste trappetrin, rystet og bange, men uden sår og blødninger. Jeg bar hende forsigtigt op og ringede til dyrlægen og fik en akut tid - og jeg kan slet slet ikke forstå det. Hun havde slået sig - men ikke brækket noget. Hun var hel og nysgerrig, men øm og rystet. Efter at have fået smertestillende sover hun. Hun må have været så bange så bange.Tapre fantastiske Tora. At det kunne lade sig gøre, at vi har fået hende igen er et mirakel. Min dybeste taknemmelighed til alle kattes skytsengle.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
sep 2013
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
Måske skal I sætte et net- eller gittervindue inderst, så det kan åbnes uden katten kan falde ud?
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
Håber i er okay
okt 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
okt 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har læst et sted, at katte nogle gange kommer mindre til skade ved et dybt fald, fordi de kan nå, at lave vending i luften og lande på benene?? Ja en katte engel må have holdt hånden under hende.
Jeg ville nok lige købe noget net, at sætte op for vinduet, bare ind til i får en lejlighed i stue etagen, når i får det skal i vel også sikre? Med mindre i har planer om udekat!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
okt 2013
okt 2013
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det hårde stød ved landingen kan nemlig forårsage et sprængt mellemgulv, hvorved organerne kommer op i brysthulen og trykker på lungerne.
Dyrlægen kan med sit stetoskop lytte til kattens brysthule, og er der tarmlyde, er den gruelig gal.
PS: Dyrlægen undersøgte vel også hendes underkæbe og gane?
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Men godt at hun overlede faldet
jul 2013
Følger: 47 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 43
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Godt du får sikret vinduerne nu..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er jo lige til en avisoverskrift
Tora overlever fald fra 5 sal