{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Susanne
Susanne
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Tora overlever fald fra 5 sal {{forumTopicSubject}}

Vi bor på 5 sal med 2 altaner og siden vi fik Tora har jeg være angst for at hun skulle falde ud. Vi åbner aldrig vinduerne mere end på klem og jeg prøver at få en lejlighed i stuen. Igår skulle min søn på 13 lave mad for første gang - han stegte bacon og glemte alt om sikkerhed da panden skulle afkoges. 15 min senere opdagede jeg det åbne vindue og begyndte at kalde og lede. Jeg kunne ikke se hende nedenfor og var først i tvivl - der er sindsygt langt ned, og ren flisebelægning så jeg troede et fald ville være den sikre død. Men desværre viste kradsemærkerne ved vinduet tydeligt at hun havde forsøgt at holde fast, men var gledet. Forfærdeligt. Vi ledte hele aftenen og det meste af natten med lygter, sikre på at hun lå og led; men var ude af stand til at finde hende. kl.4 om morgene gik jeg i seng, min kæreste ledte til 5 - målet var at stå tidligt op og sætte løbesedler op og lede i dagslys. Vi lod opgangsdøren stå åben og hoveddøren med. Min kæreste kunne ikke blive hjemme fra arbejde og tog afsted kl.7.00, Kl. 8 lavede jeg løbesedler og gik ud. Og der sad hun så, den lille tapre skat. På nederste trappetrin, rystet og bange, men uden sår og blødninger. Jeg bar hende forsigtigt op og ringede til dyrlægen og fik en akut tid - og jeg kan slet slet ikke forstå det. Hun havde slået sig - men ikke brækket noget. Hun var hel og nysgerrig, men øm og rystet. Efter at have fået smertestillende sover hun. Hun må have været så bange så bange.Tapre fantastiske Tora. At det kunne lade sig gøre, at vi har fået hende igen er et mirakel. Min dybeste taknemmelighed til alle kattes skytsengle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tora overlever fald fra 5 sal
  • #1   15. okt 2013 smiley føj da smiley godt hun overlevede

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #2   15. okt 2013 Det må have været frygteligt.
    Måske skal I sætte et net- eller gittervindue inderst, så det kan åbnes uden katten kan falde ud?

• Mie P
    Mie P Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
    #3   15. okt 2013 Vildt! D:
    Håber i er okay smiley

• Susanne
    Susanne Tilmeldt:
    okt 2013

#4   15. okt 2013 Ja, utroligt smiley

• #5   15. okt 2013 Det var da helt vild smiley Sikke en oplevelse

• Susanne
    Susanne Tilmeldt:
    okt 2013

#6   15. okt 2013 Vi forsøgte med net, men det kunne ikke uden videre monteres på altanen - og da vi står over for at flytte (i mdr) besluttede vi at vente smiley jeg vil forsøge med børnesikring på vinduerne, det skulle jeg bare have gjort med det samme. Vi er godt nok rystede, især min dreng på 13. Føj at opdage de kradsemærker på karmen...

• #7   15. okt 2013 Godt hun klarede det og godt i tog hende til dyrlæge, for vi har ikke røntgen blik smiley

Jeg har læst et sted, at katte nogle gange kommer mindre til skade ved et dybt fald, fordi de kan nå, at lave vending i luften og lande på benene?? Ja en katte engel må have holdt hånden under hende.
    Jeg ville nok lige købe noget net, at sætte op for vinduet, bare ind til i får en lejlighed i stue etagen, når i får det skal i vel også sikre? Med mindre i har planer om udekat!

• #8   15. okt 2013 Hvor skrækkelig en oplevelse og en MEGET heldig kat. Et godt bevis på hvor hurtigt det kan gå, når katte leger med deres 9 liv. Der skal ikke mange uopmærksomme sekunder til, får det kan gå galt. Men jeg er især glad for at det gik godt pga din søn, det ville have været traumatisk for ham at have været "skyld" i at katten kom voldsomt til skade eller døde. Han må være meget lettet, den stakkels dreng

• Susanne
    Susanne Tilmeldt:
    okt 2013

#11   15. okt 2013 Hun er så nysgerrig og ud over det sædvanlige adræt smiley - jeg går tur med hende i sele, så hun har kendt området. Det har nok også hjulpet hende til at finde hjem - dyrlægen sagde faktisk, som du også nævnte Jette, at man ser de største skader ved fald fra 2-3 sal. At hun har nået at vende sig og lande rigtigt. Men hun ser nu godt nok stadig sølle ud og jeg er stadig bekymret. Har aftalt at jeg ringer sammen med dyrlægen i morgen, uhh godt med god dyrlæge.

• Susanne
    Susanne Tilmeldt:
    okt 2013

#12   15. okt 2013 #jesper: Nej, slet ikke sikkert!! #Momo&Gaia: Ja, så gennem frygteligt at gå og lede - tænkt at hun fandt hjem smiley Jeg skal også købe børnesikringer, sindsygt dumt at jeg ikke tænkte på det - det var helt vildt svært at montere net, og gav en 'anelse' klaustrofobi når hele lejligheden blev pakket ind....

• #13   15. okt 2013 Hvor dejligt at Tora har klaret sig og forhåbentligt kommer helt ovenpå igen! Hun må have fået sig en forskrækkelse ovenpå den omgang...... Hun må vist forkæles ekstra godt de næste dage smiley

• #14   15. okt 2013 Lær mærke til, om hun bliver kortåndet.
    Det hårde stød ved landingen kan nemlig forårsage et sprængt mellemgulv, hvorved organerne kommer op i brysthulen og trykker på lungerne.

Dyrlægen kan med sit stetoskop lytte til kattens brysthule, og er der tarmlyde, er den gruelig gal.

PS: Dyrlægen undersøgte vel også hendes underkæbe og gane?

• #16   15. okt 2013 Susanne hvis du mangler noget net så sig lige til, for jeg har to stk fra zooplus, det er rigtig godt, og stort. så kan måske bruges, sender det gerne over til dig.

Men godt at hun overlede faldet

• #17   15. okt 2013 det er forfærtligt når de falder og godt hun er kommet hjem til jer.

• #18   15. okt 2013 Hvor godt der ikke sket noget alvorligt med hende..

Godt du får sikret vinduerne nu..

• #20   16. okt 2013 Hel fantastisk afslutning på et af de værste mareridt.
    Det er jo lige til en avisoverskrift smiley

Kommentér på:
Tora overlever fald fra 5 sal

Annonce