8.397 visninger
|
Oprettet:
Kat uden tilladelse :-( {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg flytter i lejlighed hvor det ikke er tilladt at holde husdyr og man må IKKE. har hørt mange har taget chancen og vi gør det samme
Jeg er sygemeldt så er hjemme stort set 24/7 og kan holde øje med misseren
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Og hvis det er, at i ikke har dyr endnu, så LAD VÆR.
Det kan enten betyde at i kan blive smidt ud eller katten skal smides ud... Altså kan det gå ud over katten uanset hvad i sidste ende og så skal i have fat i en nu familie og katten stresses og bliver en kastebold osv osv... Så bare lad vær og vent til i må.
Bare fordi du er hjemme, så kan en kat ikke skjules. Katte larmer, når de løber hen og gulvet, kan ses fra vinduet mv. Risikoen er for stor til jeg ville gøre det
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
feb 2012
aug 2010
Tænk lige på, at det også bliver et psykisk pres for jer hvis I konstant skal holde kattene væk fra vinduer, så de ikke bliver opdaget.
Hvis Fru Olsen bor nedenunder eller ved siden af og ikke har noget særligt at gå op i, så skal I nok få ballade
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Hvis i ikke bor i stueetagen, så vil jeres underbo kunne høre kattene
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 35
feb 2012
Så der måske ingen grund til at skrive det her
okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
Desuden er der jo altid problemet hvis der sker noget akut i jeres lejlighed og viceværten skal ind mv. så skal i til at stresse katten, finde kattesitter til den og slette alle spor af at der nogensinde har været en. Det er uholdbart.
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 15
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 19
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Led efter nogle, hvor man må have dyr, eller spørg om I må få tilladelse til, at have kat, så har I jeres på det rene
Jeg har selv en andelsbolig, hvor jeg fik indført, at man må have 2 neutraliseret katte, før jeg anskaffede mig en kat, og har nu fået mig en til. Jeg kan også selv være herre over, at sætte kattelem op, jeg skal jo bare lave døren som den var, når jeg flytter
Når jeg skal flytte i lejebolig, er jeg villig til, at flytte til en anden kommune, hvis min nuværende kommune ikke har lejebolig, hvor man må have katte.
Jeg vil ikke skille mig af med mine dyr, fordi jeg skal flytte, så havde jeg ikke anskaffet dem.
Jeg ville ikke tage chancen, som en anden også skriver, så hvis fru olsen bor nedenunder, eller ved siden af, og lige synes hun skal brokke sig over mine katte, og jeg kunne risikere, at blive smidt ud af den grund. Hvis jeg endelig skulle af med mine katte, ville jeg gerne have tid til, at finde et ordentligt hjem, og ikke kun 1 uge, som en del lejere kan strække sig til.
Mine katte skal også kunne komme ud, og ville derfor ikke være til, at skjule.
Vil I så have noget for vinduerne, så folk ikke kan se jeres katte? Så kan kattene jo heller ikke kigge ud.
sep 2012
Fruen på godset : det skal jeg ikke gøre mig klog på for jeg ved det ærligt ikke men det ville ejendoms selvskabet gerne se
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
sep 2012
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 15
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
sep 2013
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
igen er det katten det går ud over, fordi ejer ikke tager ansvar for sine dyr ):
sep 2013
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Ellers ville vi ikke være så mange brugere herinde der har lejlighedskatte
Og selvom der måske står at husdyr ikke er tilladt, skader det jo aldrig at ringe og spørge om man kan lave en særaftale
sep 2013
& særtilladelsen kunne vi desværre ikke få.. for så er der nogle andre der får lejligheden
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Mange vil ikke have katte (eller andre dyr) i deres lejeligheder, fordi de skal være allergi venlige
Jeg bor selv privat, og overtog den aftale tidligere lejere havde med tilladelse til 2 katte..
Men det vidste udlejer også FØR jeg tog kattene hjem..
Hvis de havde sagt nej ville jeg ikke havde takket ja til kattene..
feb 2012
Så kan i vel kontakte avleren og sige, at i ikke kan hente ham alligevel. I mister måske et depositum, men shit happens.
Og det er ikke umuligt. Jeg blev tilbudt en lejlighed, jeg ikke havde søgt, hvor jeg må have kat
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
Katte handler ikke kun om at man skal have dem fordi de er dejlige og nuller, de skal have omsorg og pleje og anskaffe sig en kat for, at den bare skal "smides" ud er synd for både den og jer hvis den evt. knytter sig til jer.
så vent til i er klar.
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
Ja det har du nok ret i
aug 2010
WHAT?
Hvis I ikke har fået kat endnu, så meddel det til sælger at I må trække jer som køber.
Ellers må I søge i lidt længere tid - ½ år er ikke meget hvis man vil have noget ordentligt, men jeg ved jo selvf. ikke om det er af økonomiske årsager at I skal finde et andet sted at bo.
okt 2007
Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
Hos os er der gået gevaldigt kuk i vores tilladelse til at holde dyr. Da jeg flyttede ind fik jeg et brev med informationer hvor der stod at vi måtte have kat, men der stod noget andet i lejekontrakten. Jeg spurgte mig for, og blev forsikret om at vi godt måtte have kat (blandt andet på kommunens hjemmeside) Det viser sig at aftalen er intern i huset og aldrig er blevet godkendt af boligselskabet. Det var først da der var en beboer der ville have hund, og der var klager over en anden beboer der lod sin kat løbe rundt på gangen at det blev opdaget. Tre år efter at jeg havde anskaffet kat første gang. Jeg har nu haft kat i 6 år, jeg har åbenlyst kat, det er heldigvis ikke blev påtalt.
Men selvfølgelig ville jeg have fortrukket et klart ja eller nej fra starten, og at jeg ikke skulle stå med tvivlen hængende over hovedet, for havde jeg fået et klart nej havde jeg aldrig anskaffet mig en kat, netop på grund af risikoen for skulle være tvunget til at skille mig af med den igen. For meget flytteri er det værste man kan byde en kat, der jo knytter sig ligeså meget til dens hjem som dens ejer.
Jeg har desværre på grund af mit handicap ikke frit boligvalg
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
http://www.skovforeningen.dk/site/boligudlejning_i_naturen/
Kat uden tilladelse :-(