{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Kan ikke finde ud af at hoppe højt. {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens


For et halvt år siden fik vi en maine coon killing som efter hånden er ved at være en ret stor killing på seks kilo.

Han er umiddelbart sund og rask og fyldt med krudt og ballade.

Vi har dog lagt mærke til at han ikke rigtig kan hoppe op på "høje" steder som på kanten af badekarret og køkken bordet, som vores anden huskat tager i et let hop uden problemer.

Han hopper dog og springer rundt ude i haven og på deres klatretræ, men så snart han vil lidt højere op kan han ikke rigtig og nøjes istedet med at strække sig ud i hele sin længde og mærke efter med poterne hvis han tror vi har noget spændende på bordet.

Det lyder jo meget fint at han ikke sådan hopper op på køkkenbordet for det må de heller ikke, men det der genere mig er at netop maine coons har tildens til hofte dysplasi og den tanke ligger og lure i baghovedet, burde vi være bekymret og få ham undersøgt? Eller er der bare tale om at han er lidt tung i enden og lidt kluntet?

Han kan som skrevet sagtens hoppe rundt på hans klatretræ i haven og spæner ofte rundt og tumler med vores anden kat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke finde ud af at hoppe højt.
  • #1   28. sep 2013 Jeg vil helt klart få ham undersøgt.

  • #2   28. sep 2013 hvordan er hans bagben placeret? går han udaf med tæerne eller indad eller normalt?

  • #3   28. sep 2013 Vi legede lige lidt med ham inde i stuen, umiddelbart går han helt lige med hans fødder når han går, når han sidder vender de en lille smugle væk fra kroppen. Tænker det måske skyldes at der skal være plads til hele kroppen når han sidder smiley

    Han hoppede op i sofaen og op i lænestolen og ned uden problemer, det er som sagt kun ved lidt større højder at han ikke kan finde ud af at hoppe op.


  • #4   28. sep 2013 Jeg vil alligevel anbefale at i får kigget på det. Det kan, som du er inde på, være HD, men også så meget andet, som kan genere ham.

  • #5   28. sep 2013 Tak for rådet smiley

    Så ringer jeg lige til dyrlægen på mandag og får en tid.


  • #6   28. sep 2013 Jeg ville også få det undersøgt hvis jeg var dig..

    Jeg har selv en huskat som ikke kan hoppe op i højden, hun kan ikke hoppe fra gulvet og op i vindueskarmen uden at have en skammel som mellemlanding, sådan har det altid været med hende lige fra hun var killing..

    Ved en tilfældighed blev hun røntgenfotograferet da hun var 2-3 år og der fik jeg at vide af dyrlægen at der var noget med hendes hofter der gjore at hun kunne udvikle gigt i hofterne på et senere tidspunkt, ikke noget jeg skulle bekymre mig om på daværende tidspunkt, men blot noget jeg skulle have i tankerne hvis hun en dag slet ikke ville hoppe..

    Jeg har til dato ikke observeret at hun har problemer i den retning, hun skal bare have en skammel for at komme i vindueskarmen og andre høje steder hun må komme op, men det er da klart noget jeg tænker på, især nu hun er blevet ældre (6 år)


Kommentér på:
Kan ikke finde ud af at hoppe højt.

Annonce