fundet killing (kasse) fundet killing (kasse)
hej alle sammen. jeg har for nogle uger siden fundet to kærlige killinger i en kasse. (forfærdeligt ja!)
en han og en hun. tog dem til dyrlægen og de skulle være 8 uger ca (der) de blev behandlet for kattesyge og øjenbetændelse, men da jeg allerede havde 2 katte og 1 hund blev jeg enig med mig selv om jeg ville finde et nyt kærligt hjem til dem! problemet er bare at jeg kun er kommet af med den ene. og min økonomi står bare ikke til flere dyr lige nu! desværre! (pladsen er her heller ikke ligefrem!)
mit hjerte kan bare heller ikke jeg skal aflevere den på et internat! men det min sidste udvej nu. så folkens hvad skal jeg gøre altså hvor kan jeg aflevere den henne. (ikke nødvendigvis idag) det med bristende hjerte jeg skal af med den lille fis.:(
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Også selvom det er katte du har fundet, er det dig der gør noget ulovligt i selv at videreformidle dem, hvis de er under 12 uger.
De SKAL have en ammemor
(Bekendtgørelsen om overdragelse af killinger, paragraf 1)
dec 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
hun sagde der at det ikke var nødvendigt! jeg købte dog mælke halløj og de fik det 1½ uge sammen med tørfoder(killing fra arion)
men heidi nu det ikke det jeg spørger om det er HVOR jeg kan aflevere den!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det er sådan at du har taget ansvaret for dem og så er de dermed DINE, hvilket vil sige, at hvis du afleverer den sidste til internat, kommer du til at betale for det. Jeg tror det er 5-600 kroner.
feb 2012
Det er altså ikke så slemt at være på internatet som man tror. De får rigtig meget opmærksomhed, både af de frivillige og besøgende (i weekenden kommer der mange familier forbi, bare for at nusse med dyr)
Og så bør du skifte dyrlæge, da din dyrlæge går direkte i strid med loven. Sådag en dyrlæge ville jeg i hvert fald aldrig benytte, hvor mon de så ikke også slækker?
Og hvis du havde afleveret derfra, start, ville du ikke skulle slippe penge for det, da det er gratis at indlevere hittekatte (750 pr snude er det ved tingskoven i tranbjerg)
dec 2007
ja jeg skulle måske have afleveret den fra start! men det forsent nu!
jeg har passet og plejet den. været dens "menneske mor" den har fået opmærksomhed på en måde den ikke får på et internat! nogle gange skal man tænke på dyret og ikke hvad loven siger! og ja så kald mig bare dum. men sådan er min mening!
dec 2007
men btw før hed det katten kunne komme væk ved 8 uger. og nu er lovet lavet om til 12. JA! men de har klaret sig og det vel da for fanden det vigtigste?!
er det så ikk eligemeget om dyrlægen er dårlig og jeg bryder loven?!
feb 2012
Hvor får du facts fra?
Dyreværnet, dyrenes beskyttelse og dansk dyreværn (og sikkert flere) har NO KILL POLICY dvs at medmindre dyret er sygt, bliver dyr ikke aflivet men videreformidlet
Jeg kan godt se, at du tror du har gjort det bedste du kan gøre for katten, og nu ved jeg ikke hvor meget dine andre katte har været med i dette. For du kan meget muligt have gjort katten en kæmpe bjørnetjeneste. Katte har brug for deres mor, en eller anden mor, til de er 12 uger, ellers risikere de at få seriøse adfærdsproblemer når de bliver voksne.
Loven er altså ikke til for sjov og du snakker om internaterne som om de er skabt af satan selv.
Jeg har (og gør egentlig stadig, når tiden er til det) arbejdet på et internat og selvfølgelig er livet ikke lig det at have et hjem, men som alternativ er der ingen dyr derude der har det skidt.
Hunde kommer i haven og katte har personlig løbegård.
Alle dyr får opmærksomhed hver eneste dag og kommer ud af deres bur hver eneste dag (kattene er ude, når der gøres rent og også oftere end det)
Og til det du skrev imens jeg skrev: du ved ikke hvordan killingerne vokser op og om din lovbryderne adfærd kan få livsvarige konsekvenser for dem.
Det er ikke for at dunke dig i hovedet, men der er simpelthen en grund til den lov er der.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
Håber du finder et godt hjem til den lille søde killing.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Det er trist du har adskilt de to killinger - i den alder har de brug for hinanden
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Der er ingen mennesker der får lov til at gå ind og pege på en kat og sige "den vil jeg ha" Det er kattene og personalet der bestemmer og katten skal med hjem til dig...
Så det er en helt forkert opfattelse du har fået dig, om internater.... hvor killingerne skulle have været afleveret fra staten !
Og ja loven er heldigvis lavet om... netop for killingernes skyld..... og for os mennesker... så vi ikke kommer til at eje en adfærdsforstyrret kat... som i sidste ende kan ende med en aflivning.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
feb 2012
Personalet ser på, hvilken familie katten kommer til og om katten passer til familien. Så tjekker de hvor familien bor (f.eks om de bor i blokke, hvor man ikke må have husdyr) og så tjekker de om man må have dyr (hvis man f.eks tidligere har fået en dom i en dyreværnssag).
Og derefter skal man give mellem 1000-1500 for en kat på internatet, så folk der kommer på internatet efter kat, er bestemt seriøse katteejere
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Det er nemlig rigtig... er selv ejer af 2 internat katte... og har været møllen igennem...
Og det var helt klart kattene der valgte mig... og mine børn
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Har selv adopteret en hittekilling hos dyreværnet, da han var 3 måneder (dyrlægens vurdering).
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:
§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.
§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.
§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.
Justitsministeriet, den 29. oktober 2009
Brian Mikkelsen
/ Cristina A. Gulisano
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.268
"Nej nej nej!
Hvor får du facts fra?
Dyreværnet, dyrenes beskyttelse og dansk dyreværn (og sikkert flere) har NO KILL POLICY dvs at medmindre dyret er sygt, bliver dyr ikke aflivet men videreformidlet"
Nå da, da!
Min nabo fik et tilbud fra KV om at de kunne komme og aflive en sund og rask kat hun havde fodret på sin arbejdsplads som var helt tam. Da hun måtte sige op tog hun ansvar og det var så den "hjælp" hun kunne få!
No kill policy???
Ikke hos KV
Min nabo blev så gal i skralden så hun arbejdede benhårdt for at finde et hjem til den - og det lykkedes
feb 2012
Kender ikke kv's politik og nævner dem heller ikke i mit indlæg
feb 2012
Er bare så sikker på jeg læste det engang.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det største problem i denne TS's sag er at hun desværre er meget dårligt rådgivet af en fagperson og nu sidder med et problem, der er en overskydende killing. I denne situation er der desværre kun 2 muligheder, enten at betale for en aflivning eller betale for at aflevere den på et internat, hvis der er plads. Det er selvfølgeligt meget sørgeligt, da det trods alt er et lille liv, vi taler om. Verden er grum, især for katte, der ikke er ønskede og at så mange stadig synes det er sjovt at få killinger og ikke sørger for at få deres katte neutraliserede.
fundet killing (kasse)