{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.628 visninger | Oprettet:

Capster/program vet {{forumTopicSubject}}

Jeg læste i går et indlæg hvor nogen brugte Capster og roste det meget.. Jeg søgte på det og kunne tillige se at det er billigere end både advantage og frontline..
Jeg fandt frem til capster mod voksne lopper og program vet mod æggene.. Dog kan jeg ingenting finde om hvorvidt de må gives samtidig eller med hvilket interval..
Hvordan gør i med yderligere behandling af huset? Sidste weekend var vi på weekendtur og hunden tog vi med og kattene fik begrænset adgang til huset.. Resten af huset blev sprøjtet med gift langs paneler og lign. og så gør vi selvfølgelig lidt ekstra ud af rengøring.. Men hvad gør man normalt/bør man gøre hvis man bruger capster/program?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Capster/program vet
  • #1   18. sep 2013 De må gerne gives samtidig. Hvis der er konstateret lopper, bruger jeg enten Advantage eller Fronline pipetter og giver Capstar 3 gange, 1 hver anden dag.
    Dette skulle kunne tage et mindre angreb. Er vi ude i noget massivt, som fx da jeg flyttede ind her, hvor jeg nu bor, var det også i gang med Trinol.

• Annette J
    Annette J Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #2   18. sep 2013 Jeg giver programvet en gang om måneden og Capstar hvis jeg alligevel finder en loppe - vores kat er også ude og kan få hevet lidt med hjem. Det plejer at virke med en enkel Capstar, og uden at man skal sprøjte i huset.

Jeg giver dem også samtidig hvis det falder sammen.

• #3   18. sep 2013 Vi havde rimelig mange, men har behandlet med advantage og frontline og bayvantic til hunden og så sprøjtet huset her i weekenden.. Har ikke set nogen de sidste par dage, så hvis der stadig er nogen, er det ihf. ikke massivt smiley

Jeg ser lige an om denne behandling er nok for denne gang, men det er rart at have noget til næstegang.. Og hvis capster virker, så er det en smart løsning..

• #4   18. sep 2013 Jeg købte pillerne igår mod lopperne for jeg vil forsøge at mindske antallet og det mener jeg helt sikkert man gør ved brug af pillerne. Det fjerner de voksne her og nu og er virkelig effektivt herhjemme. Æggene klækker også relativt hurtigt ud, så tænker at hvis jeg giver mine en pille hver anden dag 3 gange, så har jeg stort set også fået udryddet de æg som klækkes. De kan jo nærmest ikke nå at lægge nye æg før de er døde.. smiley

• #5   18. sep 2013 Jeg tænker også bare i forhold til at lopperne jo befinder sig på katten i meget korte tidsintervaller så hvis der bare er en enkelt loppe eller 2 der ikke sidder på katten i mens man giver pillen, så ligger det vel latent på samme måde som med pipetterne i nakken?

• #6   18. sep 2013 Hmm.. Godt spørgsmål... Men tænker at en loppe vil hoppe på dyret når dyret går forbi, eller er det bare mig? :S

• #7   18. sep 2013 Almindeligvis med pipetterne er det jo ikke godt nok at give en pipette hver 4 uge og så regne med at lopperne forsvinder.. Der skal mere til, netop fordi at lopperne kun befinder sig på katten i 10 % af tiden (eller noget i den retning)..
    Men ved ikke om Capster virker anderledes..

• #8   18. sep 2013 Hmm.. Nej du har nok ret. Bum bum.. Det burde være ulovligt at være loppe! smiley

• #9   18. sep 2013 Det burde ihf. være ulovligt for lopper at befinde sig indendøre..

• #10   18. sep 2013 Jeg vil aldrig bruge bayvantic på min hund, når jeg også havde katte. For slet ikk og snakke om hvor slemme bivirkninger mange hunde får at produktet, så håber du lukker dem fra din hund i 24 timer når du giver den pippette..

• #11   19. sep 2013 Cayica: Som jeg skrev var vi på weekendtur i den weekend og havde taget hunden med, så de var ikke i kontakt smiley

• #12   19. sep 2013 Min hund har netop været i pasning og har fået slæbt lopper med hjem. Han er i forvejen på pipette, som han får fast, men den har ikke kunnet klare det massive angreb, der satte ind. Jeg har derfor også sat ham på Capstar, så vi får slået det ned.

Jeg har tidligere rigtig god erfaring med Capstar, så det var naturligt at prøve det igen smiley

• #13   19. sep 2013 Maria: Hvad dør du ved resten af hjemmet sideløbende med at dyret bliver behandlet?

• #14   19. sep 2013 Der har nu aldrig været behov for at gøre andet end at kogevaske tæpperne. Har ikke gulvtæpper og har aldrig haft problemer med at behandle lopper, hverken på hunde eller katte...

• #15   20. sep 2013 Mine får jo Program Vet injektioner.
    Jeg startede på et tidspunkt hvor der var angreb og der fik de en pille dagen efter.

Mht. omgivelserne, så gjorde jeg rent som en gal og sprøjtede derefter med Ardap, så sluttede min plage og jeg har ikke haft lopper i huset siden jeg begyndte på ½ årlige injektioner.

Kommentér på:
Capster/program vet

Annonce