{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Hjæælp ! :( {{forumTopicSubject}}

Min elskede kat kom ind i torsdags med et bette sår på ryggen, lige mellem skulderbladene, ikke noget slemt overhoved, han havde jo bare små slåset som han plejer..
Så gik der et par dage før jeg så ham igen, og nu er det bare voksede til et kæmpe betændt sår, pga noget byld ligene noget..
Min dyrelæge stod bare med hænderne i lommen og sagde så at det troede han ikke han ville overleve fordi det sad der..
Men da jeg så brød hele sammen, sagde han at jeg kunne prøve at tage ham med hjem og holde ham inde og give ham antibiotika og noget salve ?! Kan det virkelig passe jeg ikke kan gøre mere?

Jeg har så bundet hans bagben ind i bandage så han ikke kan bruge hans klør i såret..!

Og jeg frabeder mig meget KRAFTIGT kritik for noget der er sket/ jeg har gjort !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæælp ! :(
  • #1   10. sep 2013 Nu vil jeg sige, jeg synes ikke rigtig din dyrlæge lyder som en, der har "lyst" til at hjælpe, hvis han bare stod med hænderne i lommen. Jeg ville få kigget på det hos en anden dyrlæge.

• #4   10. sep 2013 Enig med de andre.

• #5   10. sep 2013 Jeg har INGEN penge, har 10000 i dyrelæge regning på min hund til at ligge !
    Og min dyrelæge er dygtig nok..
    Men nej han tror bare ikke det vil gå til held.. Fordi såret er et sted hvor det hele tiden er i bevægelse..

• #7   10. sep 2013 Det er ikke den samme dyrelæge...
    Men hvor sad den byld?

• #8   10. sep 2013 Hvis det er en slags byld og det er fyldt med betændelse vælger dyrlægen nogen gange at lægge et dren som suger alt det betændelse og for såret ikke lukker sig, men så det kan hele inde fra. For hvis alt det betændelse ikke er kommet ud og såret lukker sig, danner der sig igen en byld. Ud fra det du skriver lyder det ikke til at medicin bare er nok.
    Pas på med at pakke det ind når det er betændt så er det fugtigt hele tiden og bakterierne kan rigtig arbejde inde i den varme.
    Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår din dyrlæges behandling.
    Ville helt sikkert tag katten til en anden dyrlæge.

• #9   10. sep 2013 Kan se nu det er bagbenene du har bundet ind troede det var såret

• #10   10. sep 2013 En byld skal ikke bare forsøges behandlet med antibiotika tabletter.

Den skal undersøges <i>ordentligt</i>, renses grundigt, måske skal den dræneres (så såret holdes åbent for afløb af pus).

Daglig rensning (evt gennemskylning) kan komme på tale.

På det du skriver lyder det bestemt IKKE som en dyrlæge jeg ville benytte.
    Det er forhåbentlig ikke en af JBH's klinikker (eller RFMs) ?
    (brugt initialer, da man ikke må skrive navnene herinde)

• #13   10. sep 2013 Felis det lyder helt menneskeligt smiley det er jo sådan man gør ved sig selv eller ens børn.
    Vi er nok bare så vandt til, at dyr kan man da ikke selv gøre noget ved??

• #14   10. sep 2013 Jeg ville også slappe lidt af. Hvis katten ellers får det rigtige antibiotika, skal det nok hele. Vask såret dagligt i sæbevand inden du bruger salven.
    Jeg har en kat, der har haft en kæmpe-sår mellem skulderbladende og det helede lige så hurtigt som andre steder.

Men jeg må undre mig over din dyrlæge. Det lyder ikke som om han er så vild med katte.

• #15   10. sep 2013 Mine katte har også "tit" sår/bylder....

Sårene renser jeg i klorhexidin... men nogen gange danner der sig en byld... som lige får et bette snit hos dyrlægen... så pussen kan komme ud... så vasker jeg igen med Klorhexidin...
    Er det en stor byld... så får jeg antibiotika med hjem.. eller de får lige en sprøjte.

Har aldrig hørt en dyrlæge "dødsdømme" en kat pga af et sår/byld smiley

• #18   10. sep 2013 Arrhh... her vil jeg altså bakke op om Felis!
    At sige at den ikke vil overleve........ det er da for langt ude og ikke engageret.
    Gør som de andre siger, giv den penicilinen og rens såret.

Til sidst for din egen skyld, få betalt dyrlægeregningen på én eller anden måde.
    Min erfaring er, at hvis man er en "god" kunde hos dyrlægen, så kan der både laves afdragsordninger mv.

• #22   10. sep 2013 Min Aidan har også lige haft en byld som vi først opdagede da jeg fjernede sårskorpen på en rift han havde oven på hovedet.
    Fik alt pudset ud også renset med klorhexidin(0,05%), vores dyrlæge anbefalede saltopløsning til rensning da det skulle gøre mindre ondt en klorhexidin sagde de.
    Så tog vi til dyrlægen og fik antibiotika piller han skulle have i 7 dage. derefter skulle det bare hele.
    Det tog ca 4 dage før såret holdt op med at "lugte" betændt selvom det blev renset dagligt.

Derefter tog det 3 uger for hans pels at gro tilbage hen over såret. nu kan man slet ikke se han havde en byldt smiley

• #24   11. sep 2013 Jeg ville også tage til en anden dyrlæge..

• #25   11. sep 2013 Lotte: klorhexiding <b>0,05%</b> er en ekstrem lav løsning.
    mine katte reagere slet ikke på at få hældt det ufortyndet i sår, men selvfølgelig er katte forskellige ligesom mennesker.
    vagtdyrlægen er den eneste der har sagt til mig at jeg skulle bruge saltopløsning men min normale læge har altid anbefalet klorhexiding 0,05%
    Den svier heller ikke på mig selv når jeg renser sår(efter min mening) men hvis jeg bruger klorhexiding mundskyld som er 0,2% så svier det i munden!

• #27   11. sep 2013 Da vores havde en byld under 2 små rifter, blev hun undersøgt, og behandlet med antibiotika i 5 dage. Fik at vide vi skulle holde øje med det. Det måtte ikke blive større, så skulle hun åbnes og renses, men det fortog sig stille og roligt i løbet af 2-3 uger

• #28   19. sep 2013 Hey alle sammen...
    Puhaa der har været meget, med hun der på samme tid jer ud til at have mus i albue.. Øv.. Og kun 10 måneder gammel ;(

Hans sår er ved at hele og jeg er meget optimistisk, han får enda lov til at komme lift ud nu smiley Har givet antibiotika og noget salve i såret jeg fik ved dyrlæge..

Jeg bruger kun den dyrlæge her igen til vacciner og andet små ting fremover..
    Han er vist blevet lidt doven på sine gamle dage smiley Men 100kr for en vaccine og 500 for at kastrere så er han god nok...

Og der hvor jeg have stor regning (som er betalt) var ved min hundedyrlæge smiley

Kommentér på:
Hjæælp ! :(

Annonce