{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Heidi Wærum A
Heidi Wærum A
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 23

Skal vi skifte..... {{forumTopicSubject}}

Så er de to skrubber blevet kastreret:) men kom lige til at tænke på foder, vægtøgning osv.
Både Timo og Ralf vejer 2500g (17 uger) og får foder "Royal canin kitten" men skal de blive ved med det eller skal jeg skifte.
Efter min mening skal de have killinge foder nogle måneder endnu, men hvad gør I???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi skifte.....
  • #1   28. aug 2013 Nej, der er ingen grund til at skifte foder, før de går over til voksent foder.

• #2   28. aug 2013 Killingefoder til de ikke er killinger mere smiley

• #3   28. aug 2013 Super, tak for svar....:) forsætter med killingefoder.

• #4   28. aug 2013 Når du skifter til voksen foder, så find noget der er beregnet til neutraliserede katte, ellers risikerer du at de får krystaller i urinen og blæresten, mener nok at royal canin har lavet noget specielt til kastrater, men hvad det hedder kan jeg ikke lige huske (:

• Sofie P
    Sofie P Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #5   28. aug 2013 Alicia: det hedder neutered Young male smiley

• #6   28. aug 2013 Du kan også dagligt give vådmad eller råt, det får mine katte, og den ene som havde ustabile nyretal, har normale prøver nu og de sidste 2 år alene fordi han får vådkost smiley det hjælper også på urinvejs problemer, katte er nemlig ikke så gode til at mærke tørst, da de fra naturens side, normalt får deres vand fra deres bytte, og dåsemad og råt kød har samme mængde vand, som de ville få fra mus og fugle smiley
    Jeg fodre kornfrit, altså hovedparten, for jeg bruger også Iams til hårboller, så er der det mindste med maven får de lige lidt ekstra af det smiley

• #7   28. aug 2013 Jeg syntes du skal give killingefoder lidt endnu
    Jeg har ved begge min skiftet til voksenfoder da de nåede 6-7 mdr alderen, det var af 2 årsager, den ene og vigtigste, de gad ikke længere killingefodret og den anden var at dyrlægen sagde at de snildt kunne gå over på voksenfoder ved den alder..

Mine blev steriliseret ved henholdsvis 12 uger og ca. 26 ugers alderen..

• #8   28. aug 2013 De får dagligt både våd- og tørkost. Synes det gør det hele mere spændende;)
    Da jeg havde skovkatte for mange år siden fik de som "hygge" en daggammel kylling(død) en gang imellem. Det var de helt vilde med:).
    Er der nogen af jer der har prøvet det el. Lign?

• #9   28. aug 2013 Mine får dåsemad hver dag 2 gange om dagen..

De får råt fra tid til anden, men ikke jævnligt..

Nej aldrig har de fået daggamle kyllinger, men ved der er en del herinde der giver det nogle gange om ugen..

• #10   28. aug 2013 Heidi N: havde faktisk lidt svært ved at give kyllingerne, men er også lidt pylret;)
    Hvad giver du af råt? Det som står på dagens menu eller?

• #11   28. aug 2013 Ja det er hvad dagens menu står på, det er dog kun den store som gider råt den lille vil det ikke..

• #12   29. aug 2013 Neutred Young Male er RC's produkt hos dyrlægerne.

Den udgave man køber i dyrehandlen hedder Sterilised, det er noget billigere og indeholder omtrent det samme som Young Male, mener jeg.

Jeg fodrer også af og til med daggamle kyllinger. Nogle af mine katte gider dem ikke og andre elsker dem smiley
    De vil dog gerne alle lege med dem smiley

• #13   29. aug 2013 Når de skal over på voksen foder, så skal man finde noget med højt animalst protein indhold, det er ikke alt foder til neutraliseret katte der har det, og så ender det i krystaller i urinen, som er ekstremt smertefuldt for katten

Kommentér på:
Skal vi skifte.....

Annonce