At lade katten være alene en weekend? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg vil lige høre jeres mening om noget. Jeg ved godt hvad jeg selv synes, men vil lige høre jer andre kattemennesker.
Jeg skal hjem til mine forældre i weekenden. Normalt efter jeg har fået to katte er det sådan, at jeg tager hjemmefra f.eks. lørdag morgen og kommer hjem søndag middag. Så kattene er højst alene ca 1 døgn. Og det er allerede for meget for mit pylrede kattemoder-hjerte.
Nu har mine forældre sølvbryllup i weekenden og fødselsdag. Og derfor ville jeg gerne være på besøg lit længere, f.eks. fra fredag aften til søndag middag eller eftermiddag.
Jeg er ved at annoncere efter en, der kan kigge efter mine katte, da jeg ikke kender nogen i Esbjerg, der kan gøre det.
Nu foreslår en kollega så, at jeg bare lader dem være alene i weekenden.. Med en masse mad og vand, samt ren kattebakke selvfølgelig... "du skal have filet navlestrengen" siger hun.. Og hun har sq nok ret..
Men.. jeg er nu ikke så glad for det..
Men er det noget i kunne finde på at gøre, og hvor længe lader i jeres katte være alene ad gangen?
nov 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Er jeg længere væk end 12 timer bliver de tilset af min nabo eller familie
maj 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
Jeg bryder mig virkelig heller ikke om tanken, om at de skal være alene 2 nætter... jeg er generelt ret pyller med de katte. Jeg var ved at gå i spåner, da Silke skulle steriliseres her for nyligt..
Ser om jeg kan finde en passer.. ellers må mine forældre nøjes med mit fantastiske selskab en dags tid..
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
jul 2012
En af dem ville evt vare en mulighed.
Ville ikke lade min kat uden opsyn i mere end 12-15 timer. Der nok godt ku strækkes til 20-24 hvis de var to. Det synes jeg jo er meget normalt, og slet ikke pylret...
maj 2013
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 141
Så nej - det ville jeg ikke.
Ikke kun fordi der er en lov der siger det, men også fordi der kan ske RIGTIGT mange ulykker, når man ikke er der. Har selv været ude for at Jackson sad fast i vores persienner, og ikke kunne komme fri. Heldigvis var jeg hjemme, så jeg kunne høre hans beklagelige miauen, men tør ikke tænke på hvad der var sket hvis ikke jeg havde været der.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 25
Kattene havde rigeligt med mad og vand heldigvis, men man kunne sagtens mærke på dem de var blevet forsømt, det kan vi stadig mærke.. Så syntes du skal finde nogle der kan passe dem:-)
maj 2013
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ud over at der er en lov der siger at dyr skal tilses min en gang i døgnet så syntes jeg det er synd med indekatte, for de kan jo nemt komme til skade eller blive syge og så er 2 døgn lang tid for en skadet eller syg kat at vente på hjælp..
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 25
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Så vil nu mene at du sagtens kan lade dem være alene hjemme en enkelt weekend.
maj 2012
aug 2012
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
Idag, da jeg har 3 hvoraf den ene ikke må komme ud uden opsyn,får jeg dem passet.
Dvs der kommer en og fodrer
dec 2011
Tænk hvis man kommer hjem til en hængt kat, fordi der ingen opsyn har været.
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
I dag kunne det ikke engang falde mig ind at efterlade Gustav natten over. Tror slet ikke han ville kunne lide det. Når han er alene hjemme nu har han som regel også hundene ved sig.
Ved ikke hvorfor min holdning har ændret sig. For det gik jo godt før i tiden og ved at det fungere for mange katte.
Nej man vil ikke efterlade en hund en hel weekend for hvor skal de tisse og lave?
nov 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg forstår slet ikke at nogen <b>tør</b> lade deres katte være alene så længe, for der kan nå at ske meget - sygdom, ulykker, indbrud - mens man er væk. Det må være slemt nok at komme hjem til en syg, skadet eller død kat efter få timer. Men hvis man så har været væk i døgn og dage .... pyha.
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
De katte der er alene en hel weekend med foder og vand der bliver "gammelt" og en kattebakke der ikke bliver tømt - hvordan kan I der forsvarer det bare drømme om det??
maj 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 23
jul 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 23
Vi skal jo lige huske at der er tale om dyr og ikke børn. Katte går ikke med ur så er der tale om et eller max to døgn gør ikke den store forskel så længe den/de har hvad de skal bruge.
Er helt enig i at det skal være sjældent osv. Men helt ærligt det handler om 1 "kort" weekend ikke noget der skal ske hver og hveranden dag....
maj 2012
Nej det er ikke børn men levende væsner
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Puha godt jeg var hjemme. hvad kunne der ikke have været sket hvis jeg ikke var hjemme
Samme dag kom Samie gående ud fra toilettet og der hang en lang våd tåt vat ud af hans mund, som han hverken kunne få den ene eller anden vej, så mig hen og åbne munden på han og fik fjernet vattet. Havde glemt at taget låget på.
Puha godt jeg var hjemme. hvad kunne der ikke have været sket hvis jeg ikke havde været hjemme
Der kan altid ske et eller andet, man slet ikke tænker på. Så nej jeg lader aldrig mine katte være alene hjemme i 24 timer, kan ske det er 8 timer, men der kan jo selvfølgelig også ske ting man ikke regner med, Men heller 8 timer end 24 timer.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Det står i dyreværnsloven.. En lov alle dyreejere burde kende til
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145377
§3 "Stk. 3. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at dyret tilses mindst en gang om dagen. Dette gælder dog ikke fritgående dyr på græs eller lignende. Sådanne dyr skal dog tilses jævnligt."
jul 2013
Synes måske vi skal være bedre når vi giver råd til ikke at give hinanden dårlig samvittighed, lyder bestemt på mig som om Marianne H skal være væk denne ene gang og at det ikke bliver noget der sker tit. Dyr kan komme til skade 5min efter du er gået ud af døren... Så er 8 timer også lang tid, men det er jo heldigvis MEGET sjældent de kommer til skade. Udekatte vælger til tider at gemme sig i flere døgn og først derefter komme hjem og vise de er kommet til skade...
maj 2007
maj 2012
Man kan jo også bede en ven eller veninde eller to, sove der om natten, leje en god film til hende og købe lidt godt at spise.
aug 2012
jul 2013
Syntes nu bare stadig at der ofte bliver "dunket i hovedet" på hinanden i stedet for at støtte og vejlede på en ordentlig måde.
dec 2011
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Der er kæmpe forskel på katte og hunde.
Katten er meget selvstændig, den kommer når det passer den, og den gør hvad den selv vil. Katten, kan som alle ved, sagtens selv finde ud af at gå på toilet, det behøver den ikke et menneske til, Den er ikke så opmærksomhedskrævende som en hund er (og nej, jeg HADER ikke hunde, jeg elsker hunde)
Hunden er meget mere afhængig af mennesker, de føler sig mest trykke når mennesket er i nærheden og vil helst være det samme sted som sin herre.
Så lad være med at sammenligne de to dyr.
En anden ting
Der kan ske de samme ting med din kat, de 8-10 timer du er på arbejde. Som der kan på den weekend du er væk.
Skal man så helt holde op med at arbejde, af frygt for at ens kat skulle komme til skade?
Nu bliver jeg haglet ned, og for at vide hvor ond jeg er, når jeg siger det her.
Men jeg HAR efterladt Sunshine alene hjemme i en weekend.
2 madskåle, 2 vandskåle og to kattebakker.
Og så alt hendes legetøj, og der har Aldrig været noget.
Inden vi flyttede fra Herning, var det enten min far der så til hende, eller en af vores venner der boede længere nede af gaden.
Nu hvor vi er flyttet, så er det altså bare ikke altid vi kan få nogle til at se til Sunshine, min far bor tæt på, men han er også en travl mand, og har også lov til at have andre plan end at skulle babysitte min kat..
Og jeg NÆGTER at have et fremmed menneske i min lejlighed, du ved ikke om de skide højt og flot på de retninglinjer du har sat inden du tog afsted, og du kan heller ikke regne med at vedkommende overhovedet kommer ind i din lejlighed lige og kigger
Og det kunne også sagtens være en, der havde lange fingre, det inviterede alle sine tyve venner ind på et party og nappede alle dine ting, og glemte at lukke døren, og bom, så mangler du en kat (og alt andet de har nakket fra din lejlighed)
"Så betaler man for at tage den i pension"
jah, for de pensioner, der ligger i nærheden er nemlig ikke propfyldt, og er super glade for at man ringer i sidste øjeblik,og man kan da også nå at få den vaccineret inden man skal på weekend?
Jeg har ingen bil, hvordan hytten, skal jeg få en kat hen til en ledig pension, der måske ligger en halv til en time væk?
Og det betyder også at jeg ikke "bare" kan tage afsted igen midt i en familie fest, "undskyld, men jeg er nødttil at gå nu, jeg skal nå et tog, så jeg kan komme hjem til min kat, men det vbar hyggeligt lige at snakke med dig, de 7 timer jeg var her"
Jeg kender ingen i nærheden der har en bil, der liiige gider køre mig og min kat hen til en pension
Det er altid nemt at fortælle folk hvad de SKAL gøre, hvis man selv har gode venskaber med sin nabo, eller selv har en bil, så man bare kan køre hjem igen efter noget tid, eller selv kan køre katten på en pension, men det er vi nogen der IKKE kan..
jul 2013
Tror jeg stopper den her:) Det skrevne sprog opfattes tit meget forskelligt.
jul 2013
jul 2009
Jeg elsker Sunshine, og jeg har også svært ved at undvære hende, og jeg ved at man har et kæmpe ansvar når man har en kat og at man selv har valgt at have dyrenene og bla bla bla..
Men betyder det, at man ikke skal have lov til at besøge sin familie, eller svigerfamilie som bor 3 timer væk?
Skal man kun besøge den familie der er tættest på en?
Så man kan komme hjem til sit dyr igen..
Mine svigerforældre HAR tilbudt at vi kunne tage Sunshine med hjem til dem og hun så bare kunne være ovenpå inde på gæsteværelset, men jeg sagde nej af 2 grunde.
1; De har en hunde kennel, og hun er pisse bange for hunde
2: Hun ville blive stresset af den 3 timer lange togtur, plus alle de hunde hun ville kunne høre når hun var ovenpå
3: Jeg ville være bange for at hun prøvede at komme ned til os i stuen, eller prøve at komme ud, også ville hun blive jagtet og pelset af hundende eller jeg ville ikke kunne finde min kat igen (da hun jo ikke kender området)
Sunshine er mit barn, og det går ondt, når jeg forlader hende.
Men hvis vi ikke kan finde nogen der kan hjælpe os, på hverken den ene eller den anden måde, skal vi så bare afskære os alt kontakt med alle vi kender og glemme at vi også skal have lov til at leve?
og aflyse til arrangementer fordi, vi ingen hjælp kan få?
dec 2011
jul 2009
Jeg hader at være væk fra Sunshine, men nu er det jo ikke ALTING, man ved flere uger eller dage i forvejen, så kan man altså ikke bare ringe til en pension og sige "Hej, jeg SKAL have en plads til min kat, per omgående"
Men du er da mere en velkommen til at kattesitte Sunshine, eller aflevere hende på pension for mig
jul 2009
Men okay, jeg gider virkelig ikke og sidde og forsvare mig selv, og det faktum at absolut ingen af jer synes at jeg har fortjent at have min kat, fordi jeg er så ond at efterlade hende alene..
Men jeg spørger da bare mine svigerforældre om vi kan tage hende med, også stempler jeg hede for livet, så hun ikke tør, hverken at komme til dyrlæge, fordi hun har været stresset i de 3 timer hun har været i et tog.
Og så sørge jeg da også lige for at hun aldrig komme i nærheden af andre dyr (hunde igen)
Og hvem har sagt, jeg aldrig tager hende til dyrlægen?
Så snart jeg ser tegn på at hun er syg eller dårlig, så ringer jeg til dyrlægen og tager BUSSEN ud til dem for at få hende undersøgt.
Lad være med at få mig til at lyde som om, at jeg er en følelses kold kælling, der aldrig giver en skid for min kat.
De fleste af jer, kender mig så godt i forvejen og I VED hvordan jeg har det med mishandling af dyr, halsbånd og diverse andre ting, vi før har snakket om.
Derfor sårer det mig, at I faktisk synes jeg er en skide dårlig ejer..
I ved hvor meget, katten betyder for mig..
Og havde jeg en bil, så tog jeg gerne hjem til hende.
Men det har jeg ikke mere, men hvis nogle af jer vil give mig en så mange tak
jul 2009
Hvad får jer så til at tro, at andre gider?
Bare fordi man har venner betyder det ikke, at de gider at passe ens dyr..
Planlægning og bestille bur i god tid siger du?
Så hvis vi siger at jeg ingen planer har imorgen, andet end arbejde, og der så imorgen eftermiddag er et familie medlem der ringer og siger at der er sket noget med en fra familen, og om man kan komme hurtigst muligt.
Så skal jeg bestille en tid hos en pension, som sikkert er fyldt, en dag i forvejen, og sige at min kat SKAL passes hos dem, fordi jeg ikke kan for andre til det.
Eller også skide på det familie medlem og blive hjemme.
Det er en pæn måde at fortælle sin familie, man skide på dem og deres problemer..
jul 2009
Det er jo det I et eller andet sted siger?
At hvis man ikke kan finde nogle, eller et sted man kan få katten passet, så skal man udsætte katten for det stress det er, at skulle transporteres i lang tid, i en kasse, i et tog med mange menneske.
Eller også vælge at skide på ens familie?
Fordi der står i loven, at man ikke må efterlade sine katte..
Jeg er ikke ligeglad med loven, men hvis man ikke kan finde nogle pasnings steder eller muligheder, (og jeg gider ikke høre, at man aldrig finder et sted, hvor de IKKE kan tage katten, eller at man altid får besked om events lang tid i forvejen, for det er ikke altid tilfældet) og det man skal til faktisk er ret vigtigt og man lige har fået det at vide, nu og det er i morgen.
Så fortæl mig, hvad man så gør..
jul 2012
Det er det overhoved ikke nogen i min familie der bliver fornærmet over.
Det er jo det I et eller andet sted siger? "
Hvem er I.? ...Jeg vil godt frabedes ikke at blive blandet ind i denne diskussion. Tak
jul 2009
Og vi er lige flyttet, og det er slet ikke så tit det sker at vi får ting at vide, lige dagen inden det sker.,.
Og normalt, har vi også nogle der lige komme ind og snakker med Sunshine, giver hende opmærksomhed og gør rent hos hende og sådanne ting.
Men det kan jo ske, at man ikke altid kan det.
Og det er ikke nemt, at sende hende på en pension, hvis hun skal langt væk, da vi tog på ferie, tog jeg den pension der lå tættest på vores hjem, da jeg ikke ville udsætte Sunshine, for det stress at skulle sidde indespærret i en kasse i halv anden time, også med alle de mennesker og lyde omkring sig..
Det vil jeg ikke byde hende..
og nej, jeg vil heller ikke bare skride fra hende, fordi der er ting jeg hellere vil.
For jeg kan ikke undvære Sunshine, men familie er også vigtig..
jul 2009
Du kender ikke min familie eller min svigerfamilie såh
Mine svigerforældre ville nok være meget forstående, eftersom, de selv har hunde, og at de har tilbudt at vi kunne tage hende med.
men igen , 3 timer i en kasse, med fremmede mennesker og anderledes lyde, også hjem til en masse hunde, og en masse stress.
Det vil jeg ikke byde hende..
Men resten, ville være uforstående overfor det.
dec 2011
Busser kører bestemt ikke midt om natten her hos os. Ja, de kører knap nok hen på aftenen.
Desuden ved man, at man jævnligt skal være væk, så kan katte faktisk trænes til at tage med, eller de kan vænnes til en pension, hvis man ikke er så heldig at have en god nabo
dec 2011
jul 2009
Hele 23 år, og jeg er ikke en af dem der gider feste hver weekend eller noget..
Der er jeg faktisk hende kattekvinden, der intet gider, fordi hun hellere vil være hjemme ved sin kat
Så jeg er ikke ligeglad med min kat.
Og vidste allerede da jeg fik hende for 5 år siden, at der fulgte et kæmpe ansvar med.
Og jeg har også selv, betalt alt og da jeg havde bil, selv kørt Sunshine til dyrlæge eller kørt hjem, hvis min far ikke vær hjemme, eller min kæreste (da vi flyttede)
Det er bare ikke så nemt længere..
Altså det der med at køre hende rundt.
Jeg har altid penge til at Sunshine har det godt.
faktisk tænke jeg mere på hendes velbefindende end mit eget.
Og hun er aldrig alene, undtagen når jeg arbejder.
Jeg forlader hende næsten aldrig, og går vi er vi heldige at, der er nogen der gider at se til hende..
Men man kan altså også være så uheldig ikke at find nogle der kan passe hende, og ikke alle stoler på deres naboer..
Og ikke alle har muligheden for liiige at komme til en (hvis den nærmeste pension ikke kan tage katte) pension langt væk..
jul 2009
Hvad man gør?
Der findes en kørende dyrlæge i Århus, man kan ringe til, når ens dyr er sygt
Så hende ringer man til
dec 2011
Næh en plan B er uundgåelig, når man har dyr.
jul 2009
Det har hun, og har hun det, så må man finde noget andet ja.
Men jeg er altså en af dem der bliver lidt meget pissed, når vi som en eller to gange, får at vide, at vi er dårlige ejere for at lade vores dyr være alene..
Det gør os ikke til dårlige mennesker, eller ligeglade med vores dyr.
Vi har bare haft set det som en nødvedighed, hvis vi ikke har set andre muligheder.. (ikke alle tænkte på pension)
Jeg ved at loven om, at dyr ikke må være alene mere end 24 timer, er til dyret fordel, så den ikke kommer til skade, eller render rundt i sit eget pis og den får det friske mad og vand den skal have..
Men der er altså nogen der, ikke havde tænkt på pension før nu.
Mig, blandt andet, man lære noget nyt hverdag.
Men skal vi kaldes uansvarlige af den grund, og få at vide at vi ikke elsker vores dyr?
Ville det ikke gøre ondt at få de samme at vide??
dec 2011
Dyr er ikke noget, man bare liiiiige gør fordi..........
Næh dyr kræver meget mere, end man sådan lige umiddelbart tænker over.
maj 2012
Vi må jo alle finde en løsning, hvor der først og fremmes tænkes på vores katte, og der kan være mange forskellige løsninger, og ja de skal følge loven.
Er man ikke 100% tryk ved dem som passer, er det jo så heldigt man kan ringe og snakke med dem i mobilen ( hørte om en som havde aftalt pasning, men de havde svigtet) selv om jeg har det fint både når det er naboen og når det er familien, er det dejligt med en SMS, hvor der står alt er ok.
jul 2009
Står det i lovgivning at må gerne nedgøre og sårer andre mennesker, hvis de ikke har gjort det?
For så vil jer gerne lige se den
jul 2009
Det er ejere der gør det, så det er jo det han/hun gør der er uansvarligt..
Så, man kan kalde det hvad man vil, det er stadig en "pæn" måde, at kalde andre for uansvarlige på..
Anyway.
Som der blev sagt, så er det jo ikke meningen man skal give folk dårlig samvittighed, HVIS og jeg siger HVIS, de efterlader katten alene en weekend.
For det har man det skidt med.
Hvis man føler at man har gjort alt hvad man kunne, for at dyret ikke skal være alene for lang tid.
Men det ikke har givet pote, så har man gjort det man selv troede var rigtig..
Så er der ingen grund til, at træde ydeligere i det ved at påpege hvad der kan ske, hvis katten er alene for længe.
Det hjælper ikke, det giver bare en endnu dårligere samvittighed.
maj 2012
Jeg ser kun gode råd og at TS har modtaget dem og forsøger at finde en løsning, som kan bruges.
Jeg vil derfor trække mig fra tråden------>
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
jul 2009
Nej, men det er stadig tilladt at deltage i tråden, selvom man ikke har oprettet tråden
Og fordi, det virkelig lyder som om at man, hvis man har ladet katten være alene hjemme, er et usselt menneske for at have gjort det.
Man kender godt, konsekvenserne af det
man behøver ikke nogen til lige at remse op, hvad der kan ske, hvis man lader dem være alene..
Så man kommer til at føle sig endnu mere ussel..
Men fint, jeg kan da slette alle mine kommentarer, hvis det hjælper på det
Jeg troede at dette var et offentlig forum, og man havde ret til sin mening. Men det gælder ikke os alle..
jul 2009
jul 2013
Jeg ved godt at min holdning ikke var vellidt, men er ikke af den grund blevet "provokeret" til at føle jeg er et dårligt menneske. Er nu helt sikker på at vi alle gør hvad vi finder bedst for vores elskede dyr og det kan være vi er nogen der mener vores kære små kan være alene længere tid end andre, men de gør måske så noget vi synes er helt hen i vejret...
Forsat god aften:)
jul 2009
Du er ikke et dårlig menneske, det var bare nogle af dårlig samvittigheds kommetarene, jeg ikke kunne tage
Men ja, når jeg kan komme til at slette mine opslag, undtagen det første.
Og det lyder barnligt, men jeg gider ikke at folk tror jeg har gjort det, for at få det hele til at lyde som om det handler om mig..
Desværre, kan man kun slette et opslag per dag
maj 2013
Nå, men min søde kollega har sagt ja til at komme og kigge efter mine pelsbørn imens jeg fejrer mine forældres fødselsdag/sølvbryllup.
Hun tager sine børn med, som glæder sig til at se mine katte, så det er bare så fint..
Jeg er nemlig helt med på at dyr skal tilses en gang i døgnet, og jeg hader at være væk fra dem så længe.. Så jeg fandt en løsning..
maj 2012
De børn kommer da til at plage deres mor om en kat, når de har passet dine nogle dage
maj 2007
Jeg er en af dem der trykker for at komme over istedet for at vade overfor rødt..
Jeg har hverken råd eller lyst til at bryde loven.. Tænk hvis alle bare fulgte de love de havde lyst til..
Folk på 15 der kører bil på offenlige veje, for hvad skal man da med kørekort og aldersbegrænsninger?
Folk der kidnapper børn, fordi de gerne vil have en baby
Folk der begår indbrud fordi de da liiige skal bruge noget
Folk der begår socialt bedrageri fordi "Det skader jo ikke nogen"
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
aug 2010
Beskidte kattebakker og gammelt mad - nej, katten skal tilses mindst 1 gang i døgnet og har man ingen livliner, så må man betale hvad det koster at få dem i pension.
aug 2010
maj 2013
Jeg ville aldrig lade dem være alene en weekend, alene af den grund at begge mine katte er enormt mor-syge... havde deres sind været anerledes, var det noget andet, tror jeg.. De elsker skam hinanden, men særligt min hunkat foretrækker mit selskab frem for den anden kat, og alene af den grund er jeg aldrig væk mere end en overnatning..
maj 2013
aug 2010
Men ellers opretter du da bare én
maj 2013
maj 2007
maj 2013
Som sagt så gjort..
maj 2013
jul 2009
Og hey! Jeg undskylder overfor alle som jeg ente med at komme op og toppes med igår
min mening er stadig den samme, men selvfølgelig er loven til for dyrernes skyld
Og jeg vil hellere undvære mit sociale liv, end at undvære min kat
Anyway, det lykkedes også os, at finde pasning til Sunshine i morgen, mens vi tager på familietur
Min kærestes bedste ven og hans kæreste kommer forbi og kigger til hende
maj 2012
maj 2012
Netop det med at se katten, var der det var ved at gå helt galt, da min datter havde ny kattepasseren på, han havde ikke tænkt over at Rex ikke tog imod ham ved døren og det kun var den anden som hilste på ham, jeg kom uanmeldt og ville ordne noget ( min datter var høj gravid) men jeg fandt Rex død syg under sengen min datter nåede ikke hjem til hans aflivning, og dyrlægen sagde han havde været død næste dag når min datter kom hjem, hvis jeg ikke var kommet, godt 3000kr kostede aflivningen, men hver en krone værd, for det sparede ham for lidelse i et døgn mere,, der var en kattepasseren som var meget ked af det i den anledning.
Jeg mener at en udekat, er det måske ok, at der er nogen som sørger for mad og vand, men de skal lige se katten også, mindst en gang i døgnet,, ja det kan måske være svært, men hvis der gives vådmad på et bestemt tidspunkt hver dag så kommer den vel på det tidspunkt så man kan hilse på den??
dec 2006
**Jeg mener at en udekat, er det måske ok, at der er nogen som sørger for mad og vand, men de skal lige se katten også, mindst en gang i døgnet,, ja det kan måske være svært, men hvis der gives vådmad på et bestemt tidspunkt hver dag så kommer den vel på det tidspunkt så man kan hilse på den??**
Enig Jette. Viser katten sig så ikke, må ejer kontaktes. (Og var JEG ejer, ville jeg straks komme hjem).
maj 2007
maj 2007
aug 2010
Sådan kunne jeg heller ikke lade en kat være alene.
dec 2006
Øh, så er kattene jo netop ikke ladt alene? :-S
dec 2006
Nej vel?
Og det gør du jo heller ikke, når der kommer nogen 1-2 gange i døgnet.
Og loven (som jeg nu ikke går så meget op i) bliver jo heller ikke brudt, når kattene ikke er alene over 24 timer. Så jeg forstår ikke lige, hvorfor du mener at nogen skulle være efter dit kattehold :-S
dec 2006
dec 2006
Jeg synes da dit kattehold lyder fornuftigt (bortset fra at du vaccinerer hvert år - høhø ;-)').
Og nu vi er helt OT, så undrer det mig, at den kommende kat absolut skal være af meget bestemmelig avl. Men det er jo selvfølgelig helt op til folk selv.
dec 2006
Nej, baby dør ikke af ikke at blive vaccineret hvert år - snarere af <i>at</i> blive vaccineret hvert år.
Netop det med at måle antistoffer hos kat, havde jeg ikke tænkt på, at man selvfølgelig kunne gøre, før det blev nævnt i denne tråd.
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/107137-paastand_om_vaccination
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Når du ikke er hjemme i længere tid sørger du for at de bliver tilset mindst 1 gang i døgnet som også loven foreskriver, du har en klar aftale med kattesitteren om hvad denne skal gøre såfremt en af kattene er skadet eller virker sløj..
Dine katte er udekatte og derfor vant til at færdes på egen hånd og underholde sig selv, så længe kattesitter rent faktisk ser kattene når de giver mad og vand så de ved katten er ok så er alt jo fint, i min verden, at du samtidig har en dialog med dine naboer omkring dine kattes færden syntes jeg lyder rigtig fint, så får du jo også at vide hvis naboerne finder dine katte til gene..
Har man indekat er sagen en ganske anden, da deres behov er noget anderledes end udekattes behov..
Dine katte lyder oven i købet til at blive forkælet lidt ekstra i dit fraværd
mar 2018
Følger: 1 Svar: 1
At lade katten være alene en weekend?