{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

Ina K
Ina K
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 25

Katten nægter at drikke fra vandskålen {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har et lidt mærkelig problem.
Vi har en kat som ikke vil drikke fra vandskålen. Vi har i længre tid haft et "åbent" akvarie som katten har drukket vand fra.
Men da det fordamper så meget vand har vi fået dækglass til akvariet. Vi skifter vand 1-2 ganger daglig i hans vandskål og har også forsøgt at flytte den, men han vil bare ikke.
Efter nesten 3 dager uden at jeg har set ham drikke af vandskålen, tog jeg dækglasset af akvariet og han hoppet ret op og drakk riktig meget.
Hva gør man i en sådan situation? Kan jo ikke lade katten tørste ihjel heller, men dækglasset skal være på.
Vi har også vurdert en af de vandskålene med sirkulation. Mon tro om det kan være noget.

Mvh Ina som er norsk men forsøger at skrive dansk, håber i kan forstå det jeg har skrevet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten nægter at drikke fra vandskålen
  • #1   26. maj 2008 det kan være vandskålen står for tæt på madkskålen,,,,katte har deres egne ideer om hvordan tingene skal være*gg*

• #2   26. maj 2008 Annej: Jeg vil prøve regnvand. Det har jeg oppsamlet da jeg har et akvarie som kun bruger regnvand. (Det akvariet han drikker vand fra bruges kun alm. vand fra hanen)

Anja: Jeg vil også forsøge at flytte vandskålen langt fra madskålen. Måske skal jeg have den ved siden af akvariet hehe

De er squ sære dyr,men hvad gør man ikke for dem smiley

Takker for tips so far smiley

• #3   26. maj 2008 Hvis den står i saame rum som kattebakken, kan det også være derfor, men så burde han heller ikke ville drikke, men ja, katte har nogle helt præcise meninger om ALT...

• #4   26. maj 2008 Jeg tror, du skifter vand for tit - frisk vand 1 gang om dagen er nok. Hvis der er klor i vandet, vil katten helst drikke vandet, når kloren er "fordampet".

• #5   26. maj 2008 Prøv at sætte en vandskål der hvor katten plejer at drikke vand, har selv haft problemet bare hvor kattene drikker fra en brusekarabine og nu har vi sat en vandskål ved siden af og lukket af ind til brusekarabinen og det hjlper smiley

• #7   26. maj 2008 Du kunne jo også til en start fylde kattens vandskål med akvarie vand !!
    Og så lige så stille blande mere og mere *vandhane*vand i (som dagene går). Så kan han sikkert lide vandhave-vand og en uges tid.

• #8   26. maj 2008 Du kan evt købe et af de der små akvarier fiskehandlerne har , dem de kommer "vores" fisk i , dem der kan hænge på akvariet og så kan kattens hænge på ydersiden og du kan ha dækglas på ;o)

• #9   26. maj 2008 Vores lille dame ville heller ikke drikke af vandskålen kun direkte af vandhanen... Løsningen hos os blev købet af en Petmate Fresh Flow... Nu er hun endelig tilfreds smiley

• #10   26. maj 2008 Titio ville kun drikke af vandhanen, dette blev vores løsning og det virker godt for os. (link fjernet)

• #11   26. maj 2008 Tsind tak for mange gode råd!
    Og på en måde er det godt at se at det ikke er kun min kat som er lidt underlig hehe
    Jeg vil forsøge lidt af det hele og vi vil også købe os en af de der elektriske vandskåler, så får vi se om vi kan beholde dækglasset på akvariet. (Til fiskenes store glede:)

Kommentér på:
Katten nægter at drikke fra vandskålen

Annonce