1.006 visninger
|
Oprettet:
Så er der killinger {{forumTopicSubject}}
Ja igår formiddags kl. 9 begyndte cleo at vise gode tegn på at fødslen snart ville begynde.
11.30 kom den første lille killing
11.45 kom nr to.
12.15 kom nr tre
13.45 kom nr fire.
Og 14.40 kom nr fem
Idag har de alle det godt
Nr fire lader til at være den svageste der for mindst mælk. Og bliver skuppet rundt af alle de andre når de dier. Men mig og kæresten giver ham også lidt modermælkserststing.
Ville lige dele vores kuld med jer
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 57
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 5 Emner: 14 Svar: 177
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg sidder også med små fra den 20/8 og nu er det den "lille" der er den største
aug 2010
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 43
feb 2010
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hvad er ret er, at støttefodring kan gå ud over missemors mælkeproduktion da det er killingerne der stimulere denne til at forsætte.
Drop støttefodring, så længe killingerne tager 100 gram på om ugen
aug 2010
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 43
Men jeg er her ikke for at diskutere eller snakke on det negative der skete.
Jeg har lavet indlægget for at vise mine søde killinger frem
feb 2012
Og igen, dyrlæger har ikke altid ret. Der var også en bette skid i mit kuld. Altid den sidste ved maden, den der vejede mindst og tog mindst på. Men ved 6.-8. Uge var de alle i samme vægt.
Forstår blot ikke hvorfor i vil bruge tid, penge og kræfter på det, når det kun er 2 dage siden de blev født. Hvis vægten stiger hver dag (også selvom det kun er med et gram nogle dage) ville det næsten være synd, at give killingen det kunstige produkt
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
Hellere at tage chancen ved at redde dens liv, i stedet for at opdage en morgen, at killingen er død. Og jeg tvivler på, at den enkle killing gør så meget ved mælkeproduktionen oven i et kuld på 4 andre.
Kan godt være, at dyrlægen ikke altid har ret. Men det har I andre jo heller ikke, også selvom I skulle være i flertal så at sige.
feb 2012
Det så blot min mening:) kan ikke se nogen grund til at lade 'svage' katte leve når vi har så mange hjemløse (i grove træk selvfølgelig)
maj 2011
Nu ved jeg godt det ikke er det samme, men at lade naturen gå sin gang bør kun (synes JEG) være i det omfang hvor kun naturen kan hjælpe. F.eks. er det svært med vilde fugle, hvis ikke man har meget forstand på at tage sig af dem.
Man lader da heller ikke vilde dyreunger såsom bjørne osv. dø, hvis der er en chance for at de kan overleve med hjælp fra os.
Og da katten er blevet så meget en del af menneskers levestil gennem generationer, så synes jeg heller ikke man kan gøre det så "vild" at lade naturen overtage en rolle, mennesker sagtens kan hjælpe med. Jeg vil da mene en lille killing har lige så meget ret til hjælp som andre katte. Nu er den jo født
feb 2012
Især fordi der fødes så mange, er der så mange der heller ikke bør leve. Alt for mange killinger bliver holdt i live, selvom de bliver afvist af missemor (lidt offtopic, jeg ved det), men oftest betyder det at killingen er for svag til at leve (sygdom, genfejl eller blot ikke udviklet nok). Katte er et fantastisk væsen med det mest utrolige instinkt og tit bør man lytte til den, når det gælder killinger.
maj 2011
Han har det helt fantastisk nu. Har altid været et højt skravl i forhold til sine små brede søskende, men han er den største! Jeg kender hans søskende fordi de lever på min venindes gård.
feb 2012
Man bør hellere stole på kattes instinkt end undtagelser. Bare tanken om at stå med en kat om nogle år, der skal igennem smertefulde dyrlægebesøg grunden sygdomme der har ligget i generne, som missemor har opfanget dengang.
Siger ikke at jeg har ret, men det er min mening
feb 2010
Jeg er også klar over at det kan virke hårdt at stille det op på den måde, men ikke så hårdt som hvis en killing man har hjulpet alligevel ikke klare skærende og man har trukket pinen ud eller hvis den på sigt, som Heidi skriver, får varige men, den skal trækkes med hele livet.
Så er der killinger