kat vil ikke børstes. {{forumTopicSubject}}
hej alle.
min kæreste og jeg fik for et par mdr siden en norsk skovkatteblanding på 5 år nede fra dyrlægen, han var ikke blevet soigneret hvor han kom fra og var derfor en stor knude, de lagde ham i narkose og børstede ham igennem inden vi fik ham med hjem.
Han ville ikke børstes herhjemme og vi gav ham lidt tid hvor vi bare nøjes med at børste ham under hagen hvor han godt kan lide det, og en gang imellem børstede vi andre steder og igen hvor han kan lide det, men han har så langt hår i numsen, at han får knuder her og nogle gange hænger der afføring heri, jeg har indtil nu haft held med at klippe det af, men det har han os luret nu. han kan ikke lide nogle som helst godbider og kun en slags vådmad og en slags tørfoder men ikke nok til at jeg kan belønne med dette (alt er prøvet) og han bliver virkelig sur når vi vil børste ham han river og bider, herren vejer 10,5 kg så han er lidt stor og bøvle med.'
hvad ville i gøre ? evt for at gøre ham tryg ved børstningen? eller ville i få ham klippet helt ned og så stille og roligt lære ham det uden der så er nogle knuder i vejen?
Mvh Trine
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 65
sep 2010
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Jeg vænnede hende ligeså stille til det imens pelsen voksede ud men kampen har været langt. I starten var det kun kinderne jeg kunne værste, nu mangler jeg at få lov til at børste maven og bagdelen. Og vejen dertil har været fyldt med riv, bid, hvæs og masssser af godbidder.
Jeg har igennem forløbet haft i baghovedet "på hendes præmisser". Så når katten siger stop, så stopper vi og prøver igen senere
Kommer længere og længere om på maven som tiden går og hvis det bliver ved, håber jeg på at kunne børste hendes mave lige så let som ryggen om en 2-4 måneder.
Og armhulerne om et halvt års tid (meget stædig dame når det kommer til armhulerne )
sep 2010
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Mew er heller ikke til at lokke med kattegodbidder men vifter jeg med en reje følger hun mig som en hund.
Og gizmo kender lyden af kattestænger, bare jeg røre ved dem.
Så det handler om at prøve sig frem:). Måske er det kylling i små bidder, måske er det en (lille!) klat leverpostej, måske er det hamburgerrygpålæg i små stykker. Det vil helt klart hjælpe, hvis du finder GODBIDDENz
sep 2010
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.119
sep 2010
maj 2012
De fleste katte kan lide børsten, når der ikke er grund til at bruge den, lige så glad Manne var for at blive børstet, lige så meget hadede han det hvis der var det mindste filt
sep 2010
maj 2012
kat vil ikke børstes.