{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Missemor er nu pelsløs grundet killinger {{forumTopicSubject}}

hej alle, jeg håber at I kan hjælpe mig, da jeg står i en situation med 5 stk. 3 uger gamle killinger, der har gnubbet missemor pelsløs og hudløs.. og det gør ondt på hende nu, og hun er begyndt at hvæse og daske til dem..

hvad gør jeg ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Missemor er nu pelsløs grundet killinger
  • #1   12. aug 2013 Det er helt normalt de bliver pelsløse på maven omkring dievorterne smiley Min er heller ikke for køn nu med 5 uger gamle banditter smiley

• #2   12. aug 2013 nej, og det gør mig i og for sig heller ikke noget.. det er mere det med at hun begynder at hvæse, daske og bide jeg er bekymret for..

• #3   12. aug 2013 det begynder ligeså stille at få tænder nu og tumle. Så nu skal missemor til at opdrage på dem.
    Så længe du kan komme til killingerne, ville jeg ikke være bekymret

• #4   12. aug 2013 Er hun på p-piller? Ellers kan det tænkes, at hun er på vej i løbetid og vil afvise sine killinger.

• #5   12. aug 2013 Lone, hun er på p-piller, og det var hun også inden jeg fandt ud af at hun var gravid.. tror bare hun bliver sur når de kradser hende til blods, men det virker bare så voldsomt at hun hvæser og dasker dem..

• #6   12. aug 2013 Lone, hun er på p-piller, og det var hun også inden jeg fandt ud af at hun var gravid.. tror bare hun bliver sur når de kradser hende til blods, men det virker bare så voldsomt at hun hvæser og dasker dem..

• #7   12. aug 2013 Klip negle på killingerne, det kunne måske hjælpe smiley

• #8   12. aug 2013 må man godt det ?

• #9   12. aug 2013 Hvis neglene er lyse på hende, er det let at se blodåren i neglen. Du skal ikke klippe i blodåren, men du kan sagtens klippe spidsen af hendes negle, så hun ikke river killingerne så meget.

• #11   12. aug 2013 er det ikke først fra 4. uge at de må få fast føde ? og det lyder som en god idé, med lidt negleklipning.. smiley

• #13   12. aug 2013 okay, med jeg går ud fra at det er vådkost vi snakker om ? smiley

• #14   13. aug 2013 Måske hun har fået brystbetændelse smiley Synes da godt nok det lyder lidt voldsomt smiley

• #15   13. aug 2013 Brystbetændelse var også min første tanke, men jeg har før set, at killinger har taget så hårdt fat, at der er kommet rigtige sår på patterne. Det har som regel skyldtes, at mormis ikke havde mælk nok til at mætte killingerne, som så blev overivrige.

At mormis ikke har mælk nok, kan skyldes p-pillerne, så jeg ville starte killingerne op med fast føde og smøre missemors patter med Locobase Repair.

PS: Dette får mig til at tænke på, at der er flere, der råder til at klippe pelsen af omkring hunkattes patter, så killingerne bedre kan få fat. Her er så en årsag til, at man IKKE skal gøre det, for pelsen beskytter nemlig mod de små bæsters skarpe kløer.

• #16   13. aug 2013 Jeg har haft en mormis med underlivs- og brystbetændelse, og da blev jeg rådet af dyrlægen til at stoppe mælken hos mormis med Galastop og selv flaske dem resten af tiden, da killingerne kan blive syge, når de får alle de bakterier ind sammen med mælken.

De var heldigvis 3 uger, så de blev flasket yderligere 3 uger, inden de spiste nok fast føde til, at jeg kunne stoppe med modermælkserstatningen.

Mormis lod dem dog stadig "die", og hun passede dem iøvrigt til UG.

Kommentér på:
Missemor er nu pelsløs grundet killinger

Annonce