er i tvivl {{forumTopicSubject}}
Hej alle i glade katte mennesker her inde, jeg har lige et kort og hurtigt spørgsmål ang. min kat Mille.
for omkring 2 uger siden stak hun af hjemmefra hun var væk omkring 2-3 timer, men fandt hende HELDIGVIS igen!!
mit spørgsmål er bare har været inde og læse lidt hist og her om hun muligvis kunne være gravid..
synes nemlig hun tager ret meget på, hendes mave(måske for tidligt) er begyndt og få en meget rund form.. hun sover rigtig, meget har ikke været i løbetid både før og efter hun stak af, hun drikker også pænt meget vand må fylde den 2-3 gange om dagen..
ER meget i tvivl og vil høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig??
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Du går til dyrlægen og får hende steriliseret og fjernet evt. Fostre. Så behøver du ikke tænke på det mere:)
Og nej, det er hverken synd eller barbarisk. Internater gør det, når de får drægtige katte ind, for at holde bestanden at katte nede
Og inden du begynder på "det er dyrt at sterilisere", så er det MEEEGET dyrere at få killinger. Især når du ikke kan komme af med dem og bliver nødt til at beholde dem (som du bliver nødt til at tage stilling til om du overhovedet kan)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Og det er IKKE synd for katten, for en kats moderinstinkt vågner først i forbindelse med, at hun føder killingerne.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
jan 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
men tak for svarene de har hjulpet mig meget
G.H: nej jeg har ikke neautraliseret hende, men det gider jeg ik starte en diskution om for det kommer vi ingen vejne med
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 8 Emner: 1 Svar: 170
Maven på en drægtig kat begynder også først tidligst at vokse i 4 uge.. Jeg tror mere på at hun har fået sig en omgang orm udenfor, som har gjort at hendes mave er blevet rund.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
kom med et godt argument får at hun ikke skal neutraliseres, når hun ikke skal bruges til avl?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det vil da være det bedste for katten, vil du hellere lade hende gennemgå løbetid efter løbetid og risikere livmoderbetændelse, cyster på æggestokke og hvad der ellers kan komme af følgesygdomme for en kat der går i løbetid efter løbetid uden parring, eller vil du begynde at avle endnu flere killinger til et land der er godt mættet af killinger??
Det koster penge at avle og der er ingen penge at tjene, så hvad er dit argument for ikke at sterilisere??
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Dit indlæg vil hermed blive slettet.</b>
er i tvivl