{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

jaqueline M
jaqueline M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

er i tvivl {{forumTopicSubject}}

Hej alle i glade katte mennesker her inde, jeg har lige et kort og hurtigt spørgsmål ang. min kat Mille.

for omkring 2 uger siden stak hun af hjemmefra hun var væk omkring 2-3 timer, men fandt hende HELDIGVIS igen!!

mit spørgsmål er bare har været inde og læse lidt hist og her om hun muligvis kunne være gravid..

synes nemlig hun tager ret meget på, hendes mave(måske for tidligt) er begyndt og få en meget rund form.. hun sover rigtig, meget har ikke været i løbetid både før og efter hun stak af, hun drikker også pænt meget vand må fylde den 2-3 gange om dagen..

ER meget i tvivl og vil høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er i tvivl
  • #1   23. jul 2013 Har ingen anelse med det og evt. graviditet, men at hun drikker mere på nuværende tidspunkt skyldes nok varmen... Mine katte er nemlig også begyndt at drikke mere vand, end de plejer..

• #3   23. jul 2013 Simpelt.
    Du går til dyrlægen og får hende steriliseret og fjernet evt. Fostre. Så behøver du ikke tænke på det mere:)

Og nej, det er hverken synd eller barbarisk. Internater gør det, når de får drægtige katte ind, for at holde bestanden at katte nede
    Og inden du begynder på "det er dyrt at sterilisere", så er det MEEEGET dyrere at få killinger. Især når du ikke kan komme af med dem og bliver nødt til at beholde dem (som du bliver nødt til at tage stilling til om du overhovedet kan)

• #4   23. jul 2013 Enig med Heidi J.
    Og det er IKKE synd for katten, for en kats moderinstinkt vågner først i forbindelse med, at hun føder killingerne.

• #5   23. jul 2013 Helt enig med Heidi J smiley

• #6   23. jul 2013 Og jeg kan så regne ud at du IKKE fik din kat neutraliseret.... selvom det var det gennemgående svar i din sidste tråd....

• jaqueline M
    jaqueline M Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #7   23. jul 2013 det er selvfølgelig ikke sikkert hun er gravid, men har også tænkt mig og gå til dyrelægen med hende for vil være 100 på om der er noget eller ikke er, også kan hun jo også lige få sit sundhedstjek smiley
    men tak for svarene de har hjulpet mig meget smiley

G.H: nej jeg har ikke neautraliseret hende, men det gider jeg ik starte en diskution om for det kommer vi ingen vejne med

• #8   23. jul 2013 Hun burde ikke være drægtig hvis hun allerede gik i løbetid inden for 2 uger efter at hun stak af/muligvis blev parret. Var hun i løb da hun stak af?. En kat kan komme i løbetid mens den er drægtig, men dette sker kun sjældent (10 % af alle drægtige katte) og så skulle det være imellem dag 21 og 24 hun skulle gå i løb og så langt er hun ikke hende endnu, så vidt jeg lige kan regne ud. smiley

Maven på en drægtig kat begynder også først tidligst at vokse i 4 uge.. Jeg tror mere på at hun har fået sig en omgang orm udenfor, som har gjort at hendes mave er blevet rund. smiley

• #9   23. jul 2013 men hvorfor ikke?
    kom med et godt argument får at hun ikke skal neutraliseres, når hun ikke skal bruges til avl?

• #10   24. jul 2013 Jamen hvorfor ikke sterilisere hende????

Det vil da være det bedste for katten, vil du hellere lade hende gennemgå løbetid efter løbetid og risikere livmoderbetændelse, cyster på æggestokke og hvad der ellers kan komme af følgesygdomme for en kat der går i løbetid efter løbetid uden parring, eller vil du begynde at avle endnu flere killinger til et land der er godt mættet af killinger??
    Det koster penge at avle og der er ingen penge at tjene, så hvad er dit argument for ikke at sterilisere??

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #12   6. aug 2013 <b>Jaqueline M. Jeg må venligst bede dig om at moderer dit sprog og holde en sober tone.Tak.
    Dit indlæg vil hermed blive slettet.</b>

Kommentér på:
er i tvivl

Annonce