895 visninger
|
Oprettet:
Hun har lopper !? {{forumTopicSubject}}
Har lige opdaget at min kattemis har lopper !
Hvordan slipper jeg af med dem ? Og hvad med resten af tingene i vores hus ? Skal de vaskes i et eller andet ?
Mistænker at lopperne kommer fra naboen da hun passede hende i sidste weekend . og hun skal passe hende igen her i uge 30 kan jeg sige noget til hende om det ?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Inden uge 30 kan du så srøge for at din kat har et loppemiddel på sig der er aktivt(IKKE loppe halsbånd de virker ikke). For de fleste virker frontline til dette.
Tøj, puder, dyner, tæpper skal vaskes ved 60 grader eller fryses i 24 timer.
Jeg ved ikke om vi har det her men i UK kunne jeg få en spraydåse med noget loppe dræbende som jeg kunne bruge rundt om i huset på ting som ikke kunne vaskes. Da det er meget populært med væg til væg gulvtæpper var dette produkt uundværligt i UK.
Det krævede at rummet var sikret imod kattenes tilstedeværelse i minimum 2 timer også skulle der luftes kræftigt ud. De første 2 timer kan det være skadeligt for kattene hvis de slikker på ting som er blevet sprayet men derefter er der ikke noget problem. Jeg aflåste dog alle rum i minimum 3 timer ofr en sikkerhedsskyld.
Holdt kattene i 1 rum, sprayede alle de andre og efter 3 timer lukkede jeg kattene ud og sprayede det sidste rum.
Store ting som plaiter og tæpper smed jeg i vores badekar og fyldte det med kogende vand. Det burde også dræbe loppe æg.
maj 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 46
maj 2012
De er på recept .
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Dem på recept er jo noget helt andet
maj 2013
Hvor skal jeg starte ? med katten eller med resten af huset ?
maj 2012
maj 2013
maj 2013
Vi fik anbefalet advantage
Hun har lopper !?