{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Åh gud han vil så gerne ud!! Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Som mange af jer ved så har min elskede Pio været væk i 1,5 måned og kom tilbage onsdag den 3/7 og han har selvfølgelig været inde siden, problemet er vores anden kat kommer og går som hun vil og Pio vil jo med ud, men han må ikke.

Jeg har haft ham ude igår og idag i snor og gå rundt i haven, men så snart jeg samler ham op og går ind ad så knurre han ad mig og hvæser, han vil bestemt ikke ind igen.

Han tabte sig rigtig meget da han var væk og han har fået loppekur (Frontline) Som self ikke virkede så i morgen smutter jeg til dr. dyr og får orme og ny loppekur til ham bare for en sikkerheds skyld. Når men nu til problemet, han miaver og miaver, 24/7 han vil ud og gør alt hvad der står i hans magt for at stikke af, jeg tør ikke lukke ham ud i frygt for han stikker af ligesom sidst smiley

Hvad skal jeg gøre, han er meget ked af det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh gud han vil så gerne ud!! Hvad skal jeg gøre?
  • #2   14. jul 2013 Luk ham ud, du kan da ikke bare holde ham inde, når han er vant til at komme ud!

• #3   14. jul 2013 Du må ikke behandle ham med noget andet mod lopper før efter tidligst 3 uger efter det Frontline, du har givet ham.

• #4   14. jul 2013 Hegn haven ind, så kan begge dine katte gå i beskyttede omgivelser.

• #5   14. jul 2013 Vil også sige du skal lukke ham ud, og ja god ide med indhegning

• #6   14. jul 2013 Han har ikke engang været inde i to uger, vi flyttede til et nyt område havde ham inde i to uger også ud med ham, det endte ud i han forsvandt og ikke kunne finde hjem igen, vi har boet her siden maj måned Pio forsvandt den 20 maj og blev fundet igen den 3/7 så han har været længere væk end han har boet i huset smiley

Skal jeg bare lukke ham ud? Han er ikke øretattoo han er chippet.

• #7   14. jul 2013 Jeg ville som sagt lave en løbegård eller hegne haven ind. Jeg ville ikke turde stole på, at han ikke blev væk igen.

• #8   14. jul 2013 Det ville jeg også vælge at gøre, altså lave indhegning

• #9   14. jul 2013 Jeg har ikke mulighed for indhegning da vi bor i et lejet hus smiley Jeg har snakket med udlejer og han vil ikke have at haven bliver indhegnet.

• #10   14. jul 2013 Når de først har smag for, at være ude kan det ikke ændres og når den anden kat kommer ud er det utåleligt.
    Du skal selvfølgelige være sikre på, at hans indre ur er stillet til jeres nye hus, før han får sin frihed.

Capstar kan gives sammen med frontline, det har min datter da fået udleveret ved dyrlægen da frontline ikke virkede.

• #11   14. jul 2013 Så ville jeg flytte hvis jeg var dig. hvis du ikke engang må hegne din have ind

• #12   14. jul 2013 En løbegård kunne ellers sagtens laves uden at skrue noget i huset. Underlig udlejer.

• #13   14. jul 2013 Castella A - Det er jo lettere sagt en gjort, nu har vi endelig fundet et sted hvor huset ligger langt fra trafikeret vej smiley

Jamen så må jeg invistere i capstar smiley

Men tror jeg venter endnu en uges tid før jeg lukker ham ud, på onsdag har han været hjemme i to uger smiley

• #14   14. jul 2013 Lone A - Ja han er en sær snegl, men Pio har jo været udekat på den anden gård vi boede på ingen problemer med at komme hjem der, så det underligt han vandre sådan.

• #16   14. jul 2013 Jeg vil give Jesper Tavlesnob & ligusterfacist helt ret. ville også vente en uges tid endnu, selv om det ikke er sjovt for nogen partner. for det er vigtigt han kender alle rum og lugt i det nye hus. og ja når han altid har været ude kat, skal han selvfølgelig ikke spæres inde. og ja en ind hegnet have var en mulighed, men er nu ikke sikker på, at en kat ville acceptere det 100% når, han har været van til, at rende frit over alt før hen. Håber inderligt, han bliver hos dig, når døren bliver åbnet, og han igen kan komme ud i det fri smiley

• #20   14. jul 2013 Bare et forslag? Er det ikke en ide at gå tur i snor med den, den kommende tid? Måske får han afløb for nogle frustrationer, og han kan sætte duftmærker i nærområdet? Måske vil han slet ikke snor (det kender jeg) men når det indebærer mulighed for at komme ud, så hjælper det rigtig meget.

• #21   14. jul 2013 Da jeg flyttede i nyt blev begge mine katte holdt inde i næsten 4 uger, det var et mareridt med skrigende katte og de gjorde alt for at prøve at smutte ud af døren når man gik ud eller ind, man kunne ikk lufte ud eller noget.
    men det er så vigtigt at de bliver holdt inde, den ene kat jeg har strejfer en del, han kan være væk i flere timer af gangen og han gør det nok 3 gange om dagen, oftest er han væk i 3-5 timer, så skal han lige ind og have noget at spise og sove lidt så smutter han igen.
    Det er også vigtigt at døren/vinduet står åbent hele tiden når han bliver lukket ud til at starte med så han altid kan komme ind igen, min dør står altid åbent, uanset vejret.
    Lad ham komme ud i snor indtil du lukker ham ud fri igen, gerne to gange om dagen så han får stillet hans behov sådan nogenlunde, og så han kan sætte nogle duftspor som han så kan kende når han kommer ud igen. Da jeg fik min killing kom han også kun ud i snor de første par måneder, og først efter at vi flyttede fik han lov til at komme ud uden snor.
    Og som Lotte skriver, hvis ikk han er kastreret så få det gjort, for ellers så er det derfor at han bliver væk. Har selv prøvet det med at katten ikk kommer hjem igen fordi de er på damejagt.

• #22   14. jul 2013 Min kat er kastreret smiley Jeg går skam også tur med ham hver dag, har 10 meter snor som han får på også hans sele også vandre han ellers derud ad smiley

Jeg holder ham inde 2 uger til så, han har ikke altid været ude kat, han blev udekat som 3,5 årrig og han er 5 nu smiley

Han bliver som sagt meget utilfreds når vi skal ind igen, han knurre ad mig, men han er også en stædig stædig kat smiley

• #23   14. jul 2013 Ups, nu du gentager det, så kan jeg godt se det stod i starten, at i var på havetur, sorry.
    Selvfølgelig bliver han ikke bare lige klar til at komme ind igen, men du må være stærk. Hold ud!

• #26   15. jul 2013 Jeg tror, som jeg også nævnte i en anden tråd, at han løb væk, fordi det var for hurtigt efter indflytning, han var blevet lukket ude, uden at kunne komme ind igen, da I var taget væk.

2 uger burde være nok. Men sørg for at være hjemme de første dage, hvor han er ude, eller hav et vindue til at stå åbent, så han kan komme ind igen, når han vil.

En kattelem ville være en rigtig god ting til Pio.

(Åbent vindue eller anden indgang til huset gælder ikke kun de første dage, men bør altid være en mulighed for fritløberkatte. Ellers må der være adgang til et skur eller lign.)

• #27   15. jul 2013 Momo
    tænk over hvad du skriver

Nemlig momo husk det smiley

• #29   15. jul 2013 Ja det har hun smiley
    Jeg citerede hendes sætning

• #31   16. jul 2013 Pio har nu været inde siden den 3/7, jeg lyster virkelig for at lukke ham ud, det er synd for ham.

Har haft ham i snor og han går stille rundt kommer nogengange når jeg kalder, er enormt usikker på om han kommer tilbage hvis jeg lukker ham ud.

• #32   16. jul 2013 Hvad med, at gå i haven sammen med ham uden snor? Og vise ham det rigtige sted at komme ind med godbidder?
    Hvis du ikke leve med risikoen og angsten for " hvad nu hvis" skulle han aldrig have været ude smiley lige som mine er inde fordi jeg er en pivskid smiley

• #33   16. jul 2013 Jamen udstyrre ham med et halsbånd og godbider til ham også må vi se hvad tiden bringer smiley

• #34   16. jul 2013 INGEN HALSBÅND. :-0. Det kan være yderst farligt, pas endeligt på smiley

• #35   16. jul 2013 For sent, han fik halsbånd på og blev lukket ud, nu er han så pist væk og kommer ikke når jeg kalder, troede han var sammen med vores anden kat, men kun den kom da jeg kaldte. Noget siger mig at han ikke kommer tilbage ligesom sidst :(.

• #36   16. jul 2013 Imens jeg løb rundt i området med min tro følgesvend (Bodil) og var åhhh så bekymret var Pio af sig selv kommet hjem og gik rundt på terassen, da min kæreste kaldte på ham kom han så ind og fik lidt mad og blev lukket ud igen, ser ud som om han har forstået pointen smiley

• #37   16. jul 2013 Godt han kom tilbage igen smiley .
    Husk nu at lade et vindue eller en dør stå åben, så han kan komme ind i huset, når han vil.
    Og tag halsbåndet af - ingen grund til at risikere ulykker med det.

• #38   16. jul 2013 Det lyder godt smiley så må du lige have halsbåndet af, så han ikke hænger fast nogen steder, de der sikkerheds halsbånd til katte virker ikke lid efter hensigten, og katten kan blive hængt smiley

• #39   16. jul 2013 Felis
    Skal nok smiley smiley

• #40   16. jul 2013 Dejligt han kom hjem igen smiley håber det hele går af sig selv nu så, så du kan får lidt ro på smiley

• #41   16. jul 2013 Han kom tilbage her til aften og nu bliver begge katte inde over natten også kommer de ud igen i morgen tidlig smiley

• #42   17. jul 2013 Nadia
    Det er nok det rigtige at gøre smiley

• #43   17. jul 2013 Han har ligget på terassen det meste af dagen og krydderet den, vi var væk i 3 timer hvor han var ude, og kom da vi kaldte smiley Vi har begge katte inde om natten smiley

• #44   18. jul 2013 Har han så mulighed for at gå ind i huset, mens I er væk?

• #45   18. jul 2013 Det lyder som at han er ved at forstå at han godt må komme ud regelmæssigt så han er ved at falde til og være en glad og afbalanceret kat smiley

Da jeg overtog Panda måtte jeg også holde ham inde i de 14 dage og han var ved at gå bananas til sidst. Da han endelig kom ud tog han sig så lige en løbe tur på 14 timer nøøøøøjjjj hvor var jeg bekymret indtil han glad hoppede ind af kattelemmen kl 01-02 stykker om natten XD

En kattelem er en rigtig god ting at investere i når man har udekatte for så kan de altid komme hjem selvom man er ude og handle eller andet.

Har du fjernet halsbåndet? hvis du bruger halsbåndet som ID er det meget bedre at få øretattovering eller chip. Med chip har du fordelen at du kan få en chiplem sp kun dine katte kan komme ind og ud, igen ubudne gæster.

Forsat held og lykke med dine udekatte smiley

• #46   19. jul 2013 Min kat er chippet ellers ville jeg ALDRIG have lukket ham ud, vores anden er øretattoveret smiley Men ja han kan komme ind af et vindue hvis han vil ind, men han ligger sig normalt bare på hans ynglingsstol på den overdækket terasse, han vil helts ikke være inde om natten men sådan er det jo indtil videre smiley

Kattelem ville være rigtig godt, problemet er vi lejer huset, har vendt kattelem med udlejer, han var ikke vild med ideen men burde nok kunne overtale ham smiley

• #47   19. jul 2013 Ja det kommer jo an på hvor og hvordan den skal monteres.
    F.eks hvis det er en dør uden glas kan i foreslå at i køber en billig dør som i skære hul på og bruger så længe i bor der også stille den orignale dør tilside indtil i flytter ud.
    Hvis det er f.eks en havedør med glas i bunden kan man få udskiftet glasset med en plade af en glarmester også installere lemmen i pladen. Den løsning har vi valgt da vi bor i en 2 værelses lejlighed som vi en dag regner med at gerne ville opgradere til flere værelser eller hus. Man skal bare passe på med at kattelemmen kommer til at side for højt oppe. PT skal mine katte gå på tæerne for at komme ind og ud fordi døren lige dropper en ekstra 5 cm på ydersiden ned til altanen. Men de kaster sig tit igennem den så det er ikke noget problem ^^

Kommentér på:
Åh gud han vil så gerne ud!! Hvad skal jeg gøre?

Annonce