{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

missemor vil ikke passe sin killing før om eftermiddagen {{forumTopicSubject}}

Min kat fik 1 killing for 16 dage siden, hun var for starten meget forvirret utryg og flyttede den mange gange. hun begyndte for nogen dage siden og gå mere og mere fra den.og han tog kun 5-6 g på om dagen og igår valgte jeg så, at starte med, at give ham sutteflaske, jeg giver ham kl 7 og igen kl 11 så vil missemor passe ham fra ca kl 15 og til næste morgen så gider hun ikke igen. han vejede 121 g da han blev født og vejer idag 299 g. det jeg bare er bange for er, at hendes mælke produktion daler og daler, da han kun dier ved hende fra ca kl 15 til næste morgen og han dier kun ved en brystvorte ved hende. Har prøvet at holde hende inde men hun fare rundt så og kan slet ikke finde ro. og dyrlægen har sagt det er bedre hun så får lov til, at komme ud, da hun alligevel ikke vil ligge ved killingen i det tidsrum. det der er mærkeligt er når hun så kommer der ved 15 tiden, passer hun ham rigtig fint ind til næste morgen vasker ham slikker ham osv. er de nogen der har nogen råd til hvad jeg kan gøre for hun måske ville passe ham noget mere? og hvornår må jeg begynde, at tilbyde ham noget alm mad har hørt noget med torskerogn og a 38 skulle være godt i starten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  missemor vil ikke passe sin killing før om eftermiddagen
  • #1   9. jul 2013 Er hun i løbetid igen? For så passer det meget godt med, at hun ikke rigtig vil passe den, og så har du et kuld mere om 9 uger.

• #2   9. jul 2013 Jeg har været oppe og tale med min dyrlæge om dette idag, fordi jeg måske har det på fornemmelsen, hun fik p-pille i Fredags men opførte sig underligt igår eftermiddags, dyrlægen sage idag, at jeg skal give hende 1 p-pille 3 dage i træk nu, så vil den stoppe, og så skal jeg have hende neutraliseret om 3 uger, så vil de fjerne killingerne hvis der er nogen. jeg havde fået afvide der skulle gå 14 dage efter hun havde født, før hun måtte få p-piller, men den tror jeg så IKKE på nu smiley øv øv øv for hun skal ikke have et kuld killinger igen. hun skulle havde dette kuld og så neutraliseres.

• #4   9. jul 2013 øv altså er altså sur på min dyrlæge hun sage 14 dage efter fødslen smiley syntes slet ikke det er sjovt hvis hun er med killinger igen smiley det går så ud over lille Garfield nu smiley og killingerne bliver så fjernet om 3 uger hvis der er nogen. kan jeg fryse det ned i små portioner? hvad er så det med a 38 jeg har hørt noget om?

• #6   9. jul 2013 Tusind tak for opskrifterne. Kravlegården har jeg allerede lavet til senere brug. pt ligger missemor og Killingen i min søns gamle tremme seng på 1 salen, der valgte hun at flytte ham op for lidt over 1 uge siden. hvad kan jeg ellers gøre for at socalisere ham, nu han er så meget alene. går selvfølgelig op og snakker med ham så tit jeg kan, og tager ham også med ned under. det er jo mange timer om dagen han er helt alene de sidste 4 dage er hun gået kl 7 og er først kommet tilbage ved 15-15:30 tiden. Jeg går heldigvis sygemeldt pt med en skulder skade, så det er mit store held lige nu smiley

• #8   9. jul 2013 Jo nu ser jeg lige imorgen, for gør et forsøg igen imorgen med at beholde missemor inde, hun er først lige kommet hjem her kl 17:30 og hun har lige givet Garfield mad og vasket ham osv, men der er INGEN tvivl om hun er i løbetid, hun køre rundt på gulvet og gør sig totalt til. så nu har hun fået en p-pille mere. Men det vil bare være bedst det er hende der giver Garfield mad, og nu flere timer hun er væk nu større risiko er der jo for der bliver mindre og mindre mælk. men fik ham lige vejet inden hun gav ham mad og efter og han har fået noget smiley har fået en tid ved dyrlægen nu om 3 uger til steralision. er bare ked af jeg har fået forkerte oplysninger omkring de p-piller, så det måske er endt med hun er med killinger, og det jo højst sansynligt er derfor hun har mere travlt med, at fare uden for det halve døgn smiley

• #9   9. jul 2013 Har du overvejet og finde en anden dyrlæge der har tid før om 3 uger? (:
    Det er da synd for katten at hun skal gå og være i løbetid, samtidig med hun kal passe en killing der hjemme s:

• #10   9. jul 2013 hun vil godt kunne blive det nu men Dyrlægen råder mig stærkt til, at vente 3 uger, da missemor fra starten har været utyg forvirret og flyttet meget rundt med killingen. og hun i hele forløbet i de 16 dage der er gået nu ikke har været 100 % kattemor, at så er hun bange for, at når hun kommer i narkose og bliver strealisert, og jo er sløv bagefter, at hun så måske slet ikke gider ham. derfor mener hun det er bedst om 3 uger hvor Garfield er noget større og spiser en del fast føde, og ikke kun mælk fra missemor og sutteflaske. Derfor skal jeg give hende 1 p-pille de næste 3 dage for at stoppe løbetiden, og har så fået den tid om 3 uger. Jeg ved godt hun med stor sandsynlighed allerede er med killinger igen, men jeg har kun gjort det dyrlægen har sagt, ang p-pillerne og er enormt ked af, hvis hun er med kllinger, og de så bliver fjernet, når hun bliver streliseret, men da det slet slet ikke var meningen hun nogen sinde skulle have killinger igen er det den eneste løsning.

• #11   9. jul 2013 P-piller forhindre kun din kat kommer i løbetid, de sørger IKKE for din kat ikke kan blive gravid..
    Din kat ER i løbetid... ergo vil p-pillerne nok ikke have nogen effekt..
    Ydermere kan p-piller give din kat kræft...

• #12   9. jul 2013 Det ved jeg godt hun er men hun har ligesom en killing nu som har bedst af at få alt den mælk fra hende hun overhovedet vil give ham. Og jeg har fået den besked fra dyrlægen hun råder mig til at vente 3 uger pga han i forevejen ikke har fået nok mælk af hende da hun i starten var meget usikker og forvirret. Og jeg har givet ham mælje erstatning ved siden af. Jeg er udemærket klar over p piller giver kræft og meningen hat hele tiden været hun skulle sterileseres når Garfield kom på fast føde.forstår ikke helt du skriver p piller ikke virker mod katte ikke bliver gravid. Jeg ved da udemærket godt jeg ikke kan forhindre hun bliver gravid nu hun er i løbe tid, men da jeg ligesom havde fået besked på hun først skulle have p pille 14 dage efter var jeg jo ikke klar over hun allerede var i løbe tid og gav hende enda da Garfield var 12 dage gammel. Men nu var det ikke det mit spørgsmål drejer sig om. For ved udemærket godt at p piller ikke er godt og hun skal jo også steriliseres. Men lige nu er jeg bare glad for hun har været hos ham siden hun kom hjem til aften.

• #13   9. jul 2013 Det er bare en fejl at folk tror p-piller sørger for katten ikke bliver gravid.. (:
    Der var intet ondt ment (:

En kat kan faktisk godt blive gravid udenfor løbetid, det er set før..
    Og især på p-piller (:

Men respekt for du fixer hende (:

• #14   9. jul 2013 Det har hele tiden været meningen hun skulle det når han var blevet lidt større. Ville bare gerne ha undværret hun nok er blevet med killinger igen smiley men kan ikke lave det om nu. Nu vil jeg kæmpe for hun passer ham hun har at hun bliver neutralisert om 3 uger og han bliver kastereret så snart han er stor nok smiley

• #15   9. jul 2013 God idé...
    vi fixer også alle vores killinger inden de skal her fra (:

• #16   10. jul 2013 Har akut brug for råd. Jeg har flyttet trunte missemor og Garfield ned under i kravlegården her til morgen hun har passet ham i nat oven på men har åbentbart ikke fået noget mad af hende så han spiste 13 ml her til morgen af flaske. Mit akutte spørgsmål er hun er total underlig trunte hun er jo i løbe tid som sagt men når hun går hen til Garfield og han begynder og vil die bider hun ham ligesom og bruger ham som en bold hun er faktisk ond ved ham syntes jeg han får ikke lov til at sutte det som om hun tror han er et stykke legetøj der skal kastes rundt med smiley så ved ikke om jeg tør lade hende være alene med ham. Eller hvad jeg skal stille op skal ud og gå med min hund men tør ikke rigtig gå fra den en lille når hun opføre sig sådan smiley han tager fint på nu har taget 14 g på på et døgn nu og han er helt frisk osv så det ikke fordi der er noget galt med ham.

• #18   10. jul 2013 mange tak lotte S jeg vil give hende p -piller i 5 dage så. og tusind tak for rådene smiley måske jeg skulle overveje en anden dyrlæge, syntes hun giver mig mange forkerte svar snart.

• #19   10. jul 2013 Bare lige et input: man kan godt stoppe en løbetid med en p-pille om dagen i 3 dage!!

Kommentér på:
missemor vil ikke passe sin killing før om eftermiddagen

Annonce