Missemor vil ikke fjerne navlestreng. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lavet i tråd tidligere idag, da min hunkat har født:
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=81925
Hun er førstegangsfødende, og hun virker meget forvirret.
Hun er opmærksom på ungerne, passer på dem, slikker dem og mader dem - men hun virker ikke til at være helt klar over hvordan og hvorledes med rengøring (tis og afføring).
Ligeledes har den ene af killingerne stadig sin navlestreng hængende og jeg har forsøgt at nulre den af, men jeg kan ikke få den af, og mormis virker til at stresse let når jeg forsøger.
Er der en hurtigere måde jeg kan få den af?
Har fået at vide at den ikke må klippes.
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 91 Svar: 144
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 58 Svar: 178
Synes det er dejligt at du er så opmærksom på din kat og killingerne Men nogle gange er der en grund til at moderen afviger sine killinger, det er desværre naturens gang
jun 2007
Det kan du måske have ret i. Jeg havde bare fået opfattelsen af, at det var vigtigt at navlestrengen blev fjernet, så tænkte at jeg ville forhøre mig.
Jeg giver hende ellers helt fred. og har ikke taget killingerne op andet end til tjek da jeg skiftede tæppet med et rent, og så self. da jeg skulle fjerne navlestreng, som mislykkedes.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
jun 2007
Godt der findes en masse folk herinde, der er klar til at hjælpe.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Hvis hun ellers slikker dem, tror du så ikke hun også har styr på forneden og du bare ikke har set det?
jun 2007
Der er ikke noget ved de andre, men da jeg tog navlemissen op for at få strengen af, havde den skidt, og hun ville ikke gøre den ren.
Jeg ved ikke om hun selv havde fået det ud af den, eller om jeg fik den stimuleret da jeg mærkede på strengen (havde ikke set det før bagefter).
Men jo, hun vasker dem, og jeg tror også at hun gør dem rene - Hun virker bare en smule konfus omkring det.
Men alt i alt synes jeg hun klare det fint, taget hendes unge alder i betragtning.
mar 2007
jun 2007
Ja, det kunne jeg forstille mig. :o)
Jeg vaskede den så snart jeg kunne se at hun ikke ville. Jeg vil tjekke op på dem i løbet af dagen, for at se om alt er vel, og ellers får de bare helt fred.
mar 2007
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Emner: 6 Svar: 109
Missemor vil ikke fjerne navlestreng.