{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Hvem bestemmer? {{forumTopicSubject}}

Jeg er synes jeg får forskellige input vedr. hvad det betyder når katte "slås". Nogen siger at det er dominans når de slikker på hinanden, andre at det er gode tegn på de er gode venner?

Men jeg har lige et billede af mine to her.. Og kunne godt tænke mig at høre hvad I ser på dette billed?

Den røde er kastreret, den grå er ikke endnu. Men det skal han inden længe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem bestemmer?
  • #1   2. jul 2013 Det er et lille magt spil der køre... men hvem der "vinder" er ikke til at sige før kampen er slut smiley

• #2   2. jul 2013 Den kamp har været igang længe smiley ..
    Det ender med at se sådan her ud smiley Og SÅ løber den grå smiley Selvom han er størst og stærkest.

profilbillede
  • #3   2. jul 2013 At en kat ligger på siden/ryggen er alt andet en underkastelse smiley der ser ud til at være lagt op til ballade, men ryger der ikke totter så er det måske bare for, at prøve hinanden af.
    Godt du snart får kastereret den anden smiley
    Jeg havde to som var super gode venner, de slikkede hinanden og de sloges for sjovt.
    Er det alvor er du ikke i tvivl, så er det kort og mega voldsomt og meget lyd på.

• #4   2. jul 2013 Hvis det var for alvor og for at skade, var hele "kampen" ikke foregået på den hylde smiley

• #5   2. jul 2013 Jeg er slet ikke i tvivl om at det ikke er alvor, og det nok bare er noget "gad vide hvor langt jeg kan gå" .. Men jeg er i tvivl om hvem af dem der bestemmer? For det er altid den lille røde "satan" der starter smiley og så triller storemis om på siden eller ryggen,

Jette - hvad betyder det så at han ligger sig ned? For man tænker jo at det er underkastelse sådan umiddelbart. Men har før fået at vide at det faktisk er omvendt. Men så undrer det mig at den aldrig er ham der bider (selvom det er for sjov), og at det altid er ham der løber væk. Og det er jo endda ham der endnu ikke er fikset smiley

• #6   2. jul 2013 Det er en utrolig god kamp stilling for en kat smiley den kan flænse modstanderens mave i stykker.

Det er kun hunde der har den form for underkastelse.

• #7   2. jul 2013 Men jeg undres over at han ikke sætter den lille på plads en gang for alle? smiley Eller måske synes han egentlig det er meget hyggeligt smiley

• #8   2. jul 2013 Størrelse er ikke alt smiley

Og ja de hygger sig med, at slås, som et par små lømler.

Du kan finde fine bøger som forklare mange af de signaler katte sender og vi tit overser.

• #9   2. jul 2013 Så du vil ud fra de to billeder (som man selvfølgelig ikke kan give en ordenlig bedømmelse ud fra) sige at det er den grå der virker til at have styringen eller? smiley

Er det bøger jeg kan finde på biblioteket mon? smiley

• #10   2. jul 2013 Nej nej, ud fra de billeder kan jeg slet ikke se nok smiley og jeg er ikke ekspert.

Jeg ved ikke om du kan finde lige dem jeg har læst, men det er jo en god ide at gå der hen og se hvad de har.

• #11   2. jul 2013 Nej nej, det ved jeg godt smiley Men jeg kan simpelthen ikke selv bedømme det smiley Jeg må tage en video hvis jeg husker det!

Det må prøves smiley

• #12   2. jul 2013 Ja video siger mere smiley

Jeg syntes selv jeg ved en del om katte, men dette forår fik jeg lige en lærestreg smiley min viden er slet ikke god nok, 2 af mine katte var der problemer med, og jeg fandt til sidst ud af, at den ene havde dårlige hofter og smerter, den anden tabte sig og havde gjort det gennem lang tid, jeg var sikker på han var syg, men nej han var stresset og det var den der havde smerter som stressede ham smiley
    Min dejlige blide Manne var blevet en sur og bøllet mis, på grund af smerter, og i bakspejlet ved jeg, at han har presset Birk lang tid før jeg opdagede det, det er jeg rigtig ked af smiley

Kommentér på:
Hvem bestemmer?

Annonce