{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Får hund i morgen {{forumTopicSubject}}

Hej..
Her hjemme glæder vi os som sindssyge til at få vores hund i morgen - en lille Rottweiler hvalp smiley Vores 3 dejlige misser har været vand til at få al opmærksomhed fra os indtil for 10,6 måned siden hvor vi fik vores datter og det har de taget rigtigt pænt smiley
Men det er jo noget helt andet med dyr og dyr i mellem og derfor vil jeg heller gerne spørge hvad i har gjort for at præsentere dem bedst muligt for hinanden??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får hund i morgen
  • #1   21. jun 2013 lad hvalpen falde til inden i lader den møde kattene sårn an hvalpen føler sig tryk ved jer inden

• #2   21. jun 2013 Da jeg i sin tid fik hund (unghund på 6-8 mdr.) lukkede jeg ham bare ind i hjemmet.
    Kattene spruttede og hvæste og gemte sig resten af dagen, men blev så mere og mere modige og til sidst var de ligeglade.. Det tog en god uges tid.
    Jeg havde sat et babygitter på ud til køkkenet, så kattene havde deres fristed med foder, vand og bakke...

• #3   21. jun 2013 Har jeres katte tidligere mødt hunde og hvordan reagere de så normalt over for det??

Jeg ville nok også lige lade hunden komme ind først og lige se sig omkring for jeg lukkede kattene sammen med hunden, og så husk lige at det er hunden der kommer på kattenes territorium og altså kattene der bestemmer, og så skal hvalpen meget hurtigt lære at kattene lader man være, man jagter dem ikke og man gør ikke af dem..

• #4   21. jun 2013 Jeg vil os mene at hund og katte skal have adgang til hinanden fra start. Både så kattene ikke panikker og bliver jaloux over de områder der nu ikke er tilgængelige, og også for at hvalpen fra start får respekt for kattene. Hvis ikke den får det fra helt lille, så er der ikke meget mis tilbage ret hurtigt.

Jeg gjorde som Lotte, da jeg for 8 mdr. siden kom hjem med en husky-hvalp, brugte babygitter til at afskærme et rum som så kun var tilgængeligt for kattene. Der kunne de få ro på.
    Efter kort tid havde kattene sat sig i respekt, og hunden kendte sin plads, nederst i hierarkiet smiley Den lære hurtigt at holde snuden til sig hvis den fra start kommer "for tæt på"...

• #5   21. jun 2013 Ja de har mødt hunde før - hunde som har været gæster sammen med hundes ejere og det er forskelligt hvordan de har reageret på dem. Det drejer som om 2 forskellige hunde og hver deres ejere og denne ene har de mødt flere gange. I starten gemte de (misserne) sig helt væk men med tiden blev den ene mis mere og mere modig - væste lidt af hunden og ellers andre gange sad han bare på trappen og kiggede ned på hunden.

I det er en god idé at jeg holder misserne indendørs de næste par dage? Er nemlig bange for om de skulle løbe og forvilde sig for er nemlig også flyttet i hus her d.1 juni så området er stadig nyt for dem da jeg har holdt dem inde i omkring 16 dage - så de har kun været ude i ca 6-7 dage. I forvejen er jeg også den type der gerne vil have mine katte hjem og indenfor inden jeg går i seng. Så er nok det mange vil kalde en "hønemor" overfor dem. Men de har jo heller ikke prøvet andet.

• #6   21. jun 2013 Der skulle stå. TROR i at det er en god idé bla bla bla osv smiley

• #7   21. jun 2013 I hvor lang tid havde i så babygitteret oppe? Lyder som en god idé smiley

• #8   21. jun 2013 helt bestemt en god ide at holde dem inde de første 7-14 dage smiley

• #9   21. jun 2013 Jeg havde babygitteret til misserne ikke "brugte fristedet" mere. Dog har jeg det ofte oppe da jeg har killinger i ny og næ, og der bruger jeg samme metode. Når killingerne er store nok til at komme over, så er de klar til at møde min hund som de ellers har set igennem gitteret på afstand smiley

• #10   21. jun 2013 Tror jeg havde gitteret oppe 1-2 mdr...

Vil for resten lige advare dig om at du kan risikere at dine katte går hjemmefra hvis de ikke synes om hunden.

Jeg kender et par stykker hvor en af deres katte har valgt at gå hjemmefra og bosætte sig hos genboen da de fik hund..
    Den kommer stadig af og til på deres grund, men den går aldrig ind mere..

• #11   21. jun 2013 Ej ok!! Ligefrem at gå hjemmefra.. Det håber jeg ikke at nogle.af mine 3 darlings gør smiley Kunne godt blive lidt bekymret over om min ene han kunne finde på det for, for 2 år siden tog vi en hjemløs hunkat til os (havde 2 neutraliserede osv hankatte i forvejen ) og min yngste han og hun er aldrig blevet gode venner. Dog ikke så han slår hende til blods men han hvæser godt og grundigt + jager hende til hun ligger forsvarsløst overfor ham - vil lige tilføjet at det er blevet bedre med hans accept overfor hende her i de 21 dage vi har boet i huset - ikke sådan at de nu er bedste venner eller noget, bare blevet lidt bedre smiley Men i hvert fald så kunne jeg da godt blive bekymret for om han skulle ta' et valg om at gå hjemmefra så derfor lige 2 spørgsmål mere:
    Hvor stor sandsynlighed er der mon for at han vælger det på et stadig nyt område?
    Kan jeg gøre noget for at bedre sikre at han ikke tager et sådanne valg??

• #12   21. jun 2013 Er åbenbart ikke særlig god til korte respones tilbage til jer.. :-$

• #13   21. jun 2013 kun 1 ud af mine 4 misser er direkte glad for min hund, de andre 3 acceptere den kun liiige smiley De er ikke flyttet hjemmefra, selvom de synes hun er skide nærgående og træls... Så tror da der skal en del til de smider håndklædet i ringen og siger farvel smiley

• #15   21. jun 2013 Jeg flyttede i nyt hjem i august sidste år, og fik hund i oktober. Så der er håb for at det går lige så let for jer som for mig.
    Min hund "jagter" stadig kattene, men de finder sig i det og giver hende bare et par på hovedet hvis hun bliver for belastende smiley

• #16   21. jun 2013 Ja det er måske også gået lidt hurtigt med at få hund. Vi syntes bare at det ville være perfekt.for nu er der endelig også plads til én hund også smiley Vi kunne i stå for ham og tænke at alt nok skulle gå - tænker vi stadig men har også bare søgt nogle råd til hvordan vi præsenterede dem bedst for hinanden og må ærligt indrømme at vi/jeg overhovedet ikke har tænkt tanken om at der var nogen af misserne der ville gå hjemmefra.

• #17   21. jun 2013 Ej Ditte, du er så god fortrøstningsfuld - 1000 tak for det og det mener jeg smiley For sidder faktisk og får en bekymrings knude i maven

• #18   21. jun 2013 Bare husk at sørge for de ikke får mindre opmærksomhed end de plejer, de dejlige misser. For så bliver de først jaloux på den "lille" vovse smiley

• #19   21. jun 2013 Selvfølgelig.. De regler var også gældende de 2 gange jeg har fået ny kat hjem til os. Aldrig glemme den/de første der var der smiley

• #20   22. jun 2013 nemlig smiley

Masser af kærlighed og vådfoder til misserne, evt. et baby-gitter op til et "katte-helle-spot" og så ingen udgang den første tid... Så tror jeg bestemt der er chance for at det nok skal gå fint smiley

• #21   22. jun 2013 kattene ville højst sandsynlige dele dask ud hvis det bliver for meget. hvis hvalpen er vild så hold øje i starten (hvis nu) og giv kattende et sted de kan være i fred f.eks. noget højt, en hule hvor katten kan være i fred og hvis katten har et specielt sted hvor den føler sig mest tryk så gør såden at hundehvalpen ikke kan omme derhen:)
    der hvor katte maden står ville det også være bedst og have fred:)
    selvom kattene hader den det første stykke tid bliver de sikkert "venner"
    husk det er en rottweiler;) jeg vil råde dig til at læse om racen smiley
    held og lykke og giv hunden et kram fra mig;)

Kommentér på:
Får hund i morgen

Annonce