{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Får spat over nabohund! :) {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ikke en person der normalt lader mig genere af småting, men sagen er den at vores 3 naboer alle har hund. De to er der ikke noget med, men nr. 3 hund går helt hen til hækken ind til vores have (hvor vores to katte opholder sig), hver gang den bliver lukket ud og begynder at gø uafbrugt i 10-15min. ofte flere gange om dagen.

Jeg synes det er meget irriterende eftersom det skræmmer kattene en del og ja så er det selvfølgelig også trælst at høre på .......det er jo selvfølgelig fordi den kan se dem gennem hækken, og det er jo klart eftersom det er en hunds naturlige reaktion....men men, det irritere mig mere og mere, men ved ikke rigtig hvad jeg kan tillade mig?
Kan man tillade sig at gå over til naboen og be dem "gøre" noget ved problemet, eller hvad søren skal man stille op?
Kan man evt. kræve at de sætter et plankeværk op eller lignende så hunden ikke kan kigge direkte ind.

NB. Vores katte bliver holdt på egen matrikel HELE tiden, og er derfor ikke til gene overfor naboerne.

Gode råd modtages med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får spat over nabohund! :)
  • #1   14. feb 2010 Naturligvis snak med naboen. Jeg er selv hunde og katteejer og ved hvis der er problemer med min hund der gør så må naboerne heller komme og vi kan snakke om det. Hvis de er til at snakke med vil de også gøre noget ved sagen.

• #2   14. feb 2010 Jeg tror jeg bare ville sætte et hegn op på min side af hækken..Hvis det løser problemet med at hunden står og gør.

• #3   15. feb 2010 Du kan selvfølgelig altid gå ind til din nabo og tale pænt med ham/hende om problemet.

Tag en kage eller en flaske vin eller andet med og sig at du gerne vil tale med dem om egne katte og naboens hund.

Man skal altid prøve at være imødekommende i sådanne situationer og gå derind *inden* der står røg ud af ørene af raseri.
    Rigtig meget held og lykke med 'projektet'
    smiley
    Pia

• #4   15. feb 2010 Det var da rart at vide man kan gøre noget... Vi har også nogle naboer hvos hundene gør/hyler flere gange om dagen. Dog ikke pga vores katte. Men pga kedsomhed og fordi de ikke blir lukket ind......

Føler virkelig med dig... Ved selv hvor træls det er!!!!

• #5   15. feb 2010 tak for jeres svar. Tror jeg vil prøve at snakke med naboen om problemet...er heller ikke typen der hidser mig op, og tror da også at de er til at snakke med om det,

Var egentlig bare i tvivl om det er nok gøen til at man kan tillade sig at gøre noget ved det, ment på den måde at det er svært at finde ud af hvor grænsen lige går, men kan da også forestille mig at det er ved at være irriterende for de andre naboer smiley

• #6   16. feb 2010 Jeg synes grænsen går der hvor det generere dig. Det er selvfølgelig individuelt, hvor meget man synes er ok, men hvis det generer dig, at den gør 10-15 minutter nogle gange om dagen - så er det der grænsen er.

Jeg synes det er rigtig godt du vil prøve at tale med naboen om det, det kan jo være de slet ikke har tænkt over det.
    Igen: Rigtig meget held og lykke med 'projektet'
    smiley
    Pia

• #8   16. feb 2010 selvfølge kan du tillade det..

Kommentér på:
Får spat over nabohund! :)

Annonce