Sutter i mig - skal jeg give op? {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo det her problem med at Gustav vil sutte i mig og har i lidt over 2 måneder kæmpet med at få ham til at stoppe, men det har ingen effekt.
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/104540-sutter_i_mig
Jeg føler at jeg har prøvet alt, men uden den store held. Lugten fra læbepomaden vænnede han sig hurtigt til. Han nægter at sutte i andet end mig. Ingen sutteklude, ikke engang et sit eget hud som jeg har set andre Sphynx bruge som sutteklud, gider han. Han sutter heller ikke i andre mennesker og heller ikke hundene - kun mig.
Han tager afvisninger utrolig cool. Han forstår ikke hvis jeg er sur eller siger nej. Han er altid glad og kommer tilbage så snart han er sat på gulvet. Må flere gange om dagen bede ham gå, fordi han hopper op og vil hygge. Specielt her ved computeren (endda i skrivende stund - se billede)
Skal jeg bare give op og kalde det en del af ham? For kan ikke se anden løsning mere.
Jeg synes stadig ikke det er behageligt, fordi han kan finde på at bide og hans tunge er jo ru - men han synes helt tydeligt at det er sådan det skal være og han hygger sig og er utrolig kærlig.
Hvad ville I gøre? Give op eller kæmpe videre?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg ville nok ikke ændre på det, med mindre jeg kunne byde noget andet.
Jeg forstår godt, at det ikke er sjovt, at han vil sutte, slikke og bide i hagen, men hvis han kunne klare sig med en hånd
Jeg har haft en dreng som brugte min finger, men også en sutteklud ( han var uld æder, men tog det ikke så nøje om det var uld eller bomuld, andet kunne også bruges feks flis,, men det var mors fingre det stod øverst på listen.
maj 2012
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Det heldige for dem er jo at de er nuttede, selvom de har en træls vane.
maj 2012
På den ene side er det jo smadre træls, du ikke kan tilbyde ham andet, og jeg tror, at når du prøver, at stoppe det bliver han stresset og vil sutte mere ?? Men jeg kan jo ikke være sikker.
Ville en adfærsbehandler ikke være en ide? H*n ville måske give dig nogle ideer til hvad du kan gøre, uden at forværre problemet.
okt 2011
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Når katten alligevel ikke føler det som en afvisning (han bliver jo ved siger du) så kan jeg ikke se det gør nogen skade på katten, for det er en dårlig vane, og en vane du ikke er enig med, så hvorfor lade ham blive ved..
maj 2012
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg har selv en kat der vil ælte på min mave og det er da også lidt sødt, men hun får ikke lov fordi jeg ikke vil have hun river hul.. Så jeg skubber hende væk hver gang og siger nej.. Hun prøver da stadig ind imellem, men hun får bare ikke lov. Jeg puffer hende væk, men kæler stadig for hende, så hun ikke skal føle at jeg ikke vil nusse - det skal bare ikke lige være på den måde.
Så jeg synes helt sikkert du skal holde fast i at tage ham væk og vise ham at den adfærd ikke er i orden. Kæmp videre
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er vel heller ikke noget der foregår i timevis
okt 2011
Nej det er mange gange i løbet af en dag. Han kan også godt lide bare at sidde ved mig. Lige pt ligger han på min skulder og sover, men ved at det lynhurtigt kan udvikle sig til sutteri.
okt 2011
maj 2012
Hvis du skal over bevise Gusse om noget tilsvarende, skal du nok ofre noget som dufter af dig, og så tilbyde det i de situationer hvor han vil sutte, måske ved at holde det mellen dig og ham.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
maj 2012
Jeg forsøgte, at få min til at stoppe, men det blev det værre af, da jeg gav op og han fik sutteklud, havde jeg altid noget, at bytte med og han faldt mere til ro, han kunne gå og jamre hvis han ikke fandt noget at sutte/tygge i, så fandt jeg hans sutte klud og " puttede" ham på en af de gode steder så sov han
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
okt 2011
Har prøvet med det stærke - brugte mentholatum, som han ikke brød sig om. Men tak for rådet
maj 2012
Nogle raser bliver nemmere afhængig af det med at sutte/ spise sære ting
Sutter i mig - skal jeg give op?