{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Sutter i mig {{forumTopicSubject}}

Gustav har en utrolig dårlig vane med at gå og sutte i mig hver eneste gang vi hygger og kæler. Det er sikkert et tegn på kærlighed eller noget men ret træls faktisk, så vil gerne have det stoppet.

Jeg begyndte at sætte ham væk eller rejse mig og gå hver eneste gang han startede med at sutte, men han er meget stædig og opsøger mig for at fortsætte.

Det er typisk mine ørerflipper det går ud over og han bider gerne lidt fast hvis jeg prøver at gå.

Han er utrolig kærlig og der er intet ondt i ham, men det sutteri skal stoppes, for jeg synes ikke det er rart. Hvad gør jeg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sutter i mig
  • #1   10. apr 2013 Det er klart tryghed for ham, han kopier den tryghed han havde da han lå og pattede hos sin mor..

Den eneste ting du kan gøre for at få ham til at stoppe, er at fjerne ham hver eneste gang han begynder, faktisk his du kan stoppe ham inden han begynder, altså når du kan se han gør antræk til at begynde at sutte så skub ham væk, og bliv ved indtil han forstår det og opgiver, gerne efterfulgt af et nej, eller hvad du nu bruger for at fortælle ham at noget ikke er tilladt eller ok..

• #2   10. apr 2013 Jeg fik en killing for mange år siden som suttede på sin hale. Det startede med hun suttede på fingre. Jeg stoppede hende så i det og så startede det med halen . Hvis det er meget slemt så hold øje med om han finder noget andet at overføre sutteriet på.
    Hvis jeg var dig ville jeg søge hjælp. Det kan nemlig være rigtig svært. men jeg kender det som sagt kun fra den ene kat .

• #3   10. apr 2013 Min uld æder kat, fik til sidst en sutteklud, det gav ham tryghed og så skulle han ikke irettesættes hele tiden, det syntes jeg var synd, så jeg byttede med ham smiley

• #4   10. apr 2013 Hvordan bytter med ud med en sutteklud? Min hund sutter også, men hun forstår fint at det foregår i hendes suttesokker, men Gusse er helt besat af at skulle ind og sutte i mine ører.

• #6   10. apr 2013 Lotte: Rolig nu, vil du være sød at lade være med at læse ting mellem linjerne der ikke er der smiley Det her er et simpelt spørgsmål om en vane jeg gerne vil bryde før katten bliver voksen.

Jeg skubber ham ikke væk for at være kærlig, men for at gå i sutte-mode. Jeg har Chinese Crested og de er nøjagtig som Sphynxen, når det kommer til kærlighed og det at være tæt på, men selv en Sphynx skal have grænser i mit hjem.

Han må meget gerne kysse mig og det får han også lov til. Han kysser mig på næsen når jeg nusser med ham og han sover under dynen hos mig om natten sammen med hundene.
    Men han skal ikke die hos mig, jeg er ikke hans mor og han skulle gerne blive en voksen kat. Der er forskel på hans kys og på når han begynder at sutte/die.

At du mener det er i orden gør ikke mig til en dårligere katteejer, fordi jeg ikke er enig smiley

• #7   10. apr 2013 Jeg syntes Lottes råd om vaskeskind er godt, det minder nok mere om hud, end det badekåbe bælte DJ brugte, du tilbyder det jo bare når han gør klar til at sutte, og så finder han for håbentlig ud af, at det er rart at side hos dig med vaskeskindet smiley jeg er også bange for, at hvis du rejser dig og går eller lignende vil det være negativt for katten, det var en af grundene til at min fik sutteklud, men når han sad ved mig var det mine fingre han brugte, lige fra den dag han kom og til han døde, desvære kun 3 år gammel.

• #8   10. apr 2013 Jette: Jeg tager bestemt også imod rådet fra Lotte, bliver måske bare en smule overrasket over at rådet skulle have vedhæftet en stikpille om at jeg ikke er en god nok katteejer og burde skaffe mig af med katten, fordi jeg ikke finder det behageligt at katten bruger mig som erstatningsmor, specielt når han ikke er lille killing mere.

Vil prøve med vaskeskindet og se om han gider det i stedet for - vil ikke gøre noget der virker negativt for ham. Han er utrolig kærlig kat og hilser alle mine gæster velkommen ved at sidde ved dem og nusse og han bruger også det meste af dagen på kun at kæle, nysse og nusse ved mig, men når natten kommer og vi skal sove, så vil han die og det synes jeg ikke han skal.

• #9   10. apr 2013 Du er jo nok nød til at prøve igennem et stykke tid med et vaskeskind eller hvad du nu vælger. Jeg var så godt nok ikke klar over det lå til racen før Lotte S kom til, Det er da synd at han skal jages væk, når han vil snakke. Det vil han da heller ikke forstå noget af. Så det lyder da som en god løsning at putte en klud over øret. smiley

• #10   10. apr 2013 Nu kender jeg ikke så meget til din rase, men er de ikke genneralt super kærlige?? Og det er det Lotte henviser til, at du måtte forvente noget i den stil med det valg af kat??
    De har jo nogle skøre vaner de katte smiley det er noget af det jeg elsker ved dem, og de er så forskellige,, lige nu savner jeg 10 kg på mit skød, mange steder har jeg læst at MCO på grund af størrelsen hellere lå ved siden af en , Manne har altid ligget oven på mig og det vil jeg savne, trods det han fik mine ben til at sove og min ryg til at gøre ondt smiley

• #11   10. apr 2013 Jo de er ekstremt kærlige og det er herligt. Jeg elsker det og kan nusse med ham hele dagen - som jeg skrev før er jeg også ejer af en hårløs hund og de har nøjagtig samme sind når det kommer dertil, så jeg er vant til det.

Men dårlige vaner vil jeg gerne have brudt før de gror fast og jeg ser dette som en dårlig vane. Det er vel ikke normalt at en voksen kat skal gå og die?

Nå lige meget. Jeg prøver vaskeskindet ellers finder jeg nok ud af det selv smiley

• #12   10. apr 2013 Min daisy sutter min gucci på poten når vi går i seng om aften. Det ser sjovt ud,og hoved køre frem og tilbage,og så ælter hun med poterne samtidig:-) dette kan godt tage rigtig lang tid,indtil gucci altså ikke gider mere... Håber du får den vænt af med at sutte så meget.kan godt følge dig:-)

• #14   10. apr 2013 Lotte nu mente jeg jo ikke at man skulle afvise kontakt med katten men at man skulle fjerne katte fra det sted den ville sutte, altså Ginger skriver at det er øret den vil sutte i, ergo ville jeg gøre det umuligt for katten at komme op til hovedet, ved at skubbe den ned på skødet, jeg kan i forvejen ikke lide når katten kommer op i hovedet på mig, men det er jo bare mig, og nok fordi jeg har allergi så pels omkring næsen er ikke en god kombi..

Men sorry Ginger skal bare se bort fra mit indlæg og genere det dig vildt meget så sletter jeg det da bare..

• #15   10. apr 2013 Det genere mig ikke. Jeg blev bare ked af at læse at jeg burde sælge min kat igen når jeg holder så meget af ham.

Men jeg vil prøve med vaskeskindet og se om det ville være noget for ham i stedet for mit øre smiley

• #16   10. apr 2013 Det syntes jeg er en rigtig god ide..
    At aflede hans opmærksomhed til noget andet tror jeg er en god løsning, måske hvis du i starten lægger vaskeskindet op til øret, så han ikke kan komme til øret, så går det måske nemmest hvis det er muligt smiley

Og selvfølgelig skal du ikke sælge din kat, det er jo en ting der nok skal komme en løsning på, og jegmener du har ret det skal tages nu, inden det bliver for stor og indgroet en vane..

• #18   18. apr 2013 Tak Felis, jeg besluttede mig også for at det sutteri skal stoppes helt og ikke bare føres hen på en sutteklud. Jeg kæmper stadig med ham - men det går en smule bedre.

Jeg fandt en af mine læbepomader med mentholatum og smurte en smule på mine øreflipper og på min hals. Da han kom op og begyndte at spinde som han altid gør før han begynder at sutte lå jeg bare og kælede ham. Da han nærmede sig øreflipperne brød han sig ikke om lugten og flyttede sig igen ned på brystkassen af mig og vi kælede videre. Det skete et par gange og så faldt han til ro.

Men er stadig nød til hver aften at give øreflipperne lidt læbepomade så han ikke fristes og ellers siger jeg nej og flytter ham væk fra mig. Ved godt det måske er en drastisk metode, men det virker og han nyder stadig og ligge og sove hos mig, bare ikke for tæt på mine ører smiley

• #19   18. apr 2013 Ginger, det syntes jeg da var en ret god løsning, for nu syntes han jo ikke om lugten og dermed finder han det ikke rart, men får stadig kæl og opmærksomhed..

• #20   23. apr 2013 Jeg vil så bare råde dig igen til at holde godt øje med ham for hvis den adfærd - adfærdsforstyrrelse sidder godt fast kan du risikere han finder noget andet at sutte på som du ikke kan tage fra ham eks vis hale eller pote og så er vanen jo bare flyttet over på en anden ting men ikke fjernet.

Kommentér på:
Sutter i mig

Annonce