28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Min kat kommer stadigvæk ikke ind til mig... {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt, jeg tidligere har oprettet tråd om dette problem, men det er ikke blevet bedre siden da.Jeg forstår ikke, at min kat Ymer ikke har været inde over en måned nu - Tror der er gået halvanden måned... Han er ikke væk men bare ude konstant.. Han kommer kun løbende ind, når han skal spise.. Han plejer jo at ligge i sengen eller på sofaen hele dagen og komme tit ind om aftenen og om natten.. Han har ikke fundet nyt hjem, for han er meget bange for fremmede... Han er ude og jage og ligger ellers meget i haven og i en hule under havebordet.. Der var for en måneds tid eller to siden en del fremmede katte udenfor... Kan det være han holder vagt eller? Er der nogen, der har en ide om, hvorfor han sådan har ændret adfærd?? Nogen har ment, det er fordi, der er sommer, men han har været meget inde hos mig de forrige somre... Han vil godt snakke med mig, når jeg er ude i haven og følger stadigvæk efter mig, når jeg går ned i vaskekælderen... Han går mig også i møde, når han hører scooteren komme hjem..... Det føles nærmest som om, jeg kun har en kat nu...
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Der er masser af byttedyr lige for øjeblikket, og de skal jo også passes..
Han afviser dig jo ikke, han gider dig godt når du er ude sammen med ham, så nyder han oven i købet dit selskab, så det er jo ikke fordi han er sur på dig, eller ikke gider dig, du skal bare komme til de steder hvor han er..
Jeg tror bestem ikke det er en adfærd du skal bekymre dig om, jeg kan godt se at du kan føle dig afvist, men katte er deres egen, og de er jagtdyr, det kan godt være at han opfører sig anderledes i år end forrige år, men det i sige selv er ikke underligt, det er meget normalt at de pludseligt ændre vaner, det gør mine 2 også..
Jeg har løbegård til min (dog nedtaget i øjeblikket) men min den store, hun plejer også at tilbringe al sin tid ude i løbegården om sommeren, endda selv om det er regnvejr selvom hun hader at blive våd, men er der noget der fanger hende så ænser hun ikke at hun bliver våd
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Der må jo være en grunde til at han ikke VIL ind når han kan kende dig.
aug 2010
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Tror I han begynder at komme ind til mig igen på et tidspunkt???
- Eller er det mon en vedvarende opførsel...?
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
jan 2012
aug 2010
dec 2011
- Måske lyder det egoistiskt, men jeg savner ham på en eller anden måde... Det har lige lynet. - Der sad han lige på skoreolen et par minutter....
- Men som I skriver, så kan jeg da trøste mig med, han vil snakke med mig, når jeg kommer til ham....
- Tænkte også på om det er fordi han ikke vil have jeg fjerner flåter på ham. Min dyrlæge frarådede mig at bruge halsbåndet seresto..
jan 2012
Jeg kan godt forstå du savner ham men katte er jo deres egne og kan ikke tvinges til at passe ind i vores livsmønster..
Jeg tor stadig som Marianne så godt beskriver "sommerkuller"
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Han har også fundet ud af hvad han skal gøre for, at fortælle, at nu skal han ud
Og lige så snart jeg er i haven vil han snakke og kæle.
dec 2011
dec 2011
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
dec 2011
Jeg har lige været i haven og sidde lidt, og da kom Ymer glad hen til mig og blev friseret........ - Det er jo som nogen har skrevet positivt. Han vil stadigvæk snakke med mig..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Min kat kommer stadigvæk ikke ind til mig...