2.861 visninger
|
Oprettet:
Lonnie (Husk internatkattene - De har også brug fo
28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Frontline hjælper ikke min kat mod flåter {{forumTopicSubject}}
Hvad dælen gør jeg så?
Min kat får flåter hver dag... Det fik den også sidste år, selvom den fik frontline - Prøvede også et andet produkt, som jeg købte hos dyrlægen. Når det var værst kunne jeg fjerne 10 - 15 flåter om dagen...
Tror I frontline havde effekt, og at den ellers ville have fået dobbelt så mange flåter? Eller er der bare katte, hvor det ikke har nogen effekt?
Hvad kan jeg gøre, så min kat ikke får så mange flåter? Min korthårede kat får ikke ret mange flåter...
De fik begge flåtbekæmpende midler hele sommeren sidst år..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Nogen gange stikker han af, når jeg vil fjerne dem, men i dag lå han helt stille imens... Han kan nok godt mærke, at kløen forsvinder, når jeg har fjernet dem...
Jeg synes ikke, det er nødvendigt at give ham pippetter, hvis han alligevel får så mange...
Er så ked af han får så mange flåter... De sætter sig også på ørerne, hvor der ikke er pels...
- Havde tænkt på om han skulle klippes, men vil det ikke være synd, når de alligevel sætter sig i hele hans hoved, hvor han ikke er langhåret...
dec 2011
Den på benet kunne jeg ikke selv nå, så den fjernede en nabo for mig... Den kunne jeg godt mærke..
Den på ballen opdagede min læge, da jeg skulle have fjernet en knude... Det var ret heldigt, for jeg kunne ikke mærke den..
Der kravler flåter på Ymer konstant, så det kan ikke undgås, der kommer nogen op i min seng. Ulækkert men uundgåeligt, da jeg efter min skilsmisse, hvor vi efter 4 år endnu ikke har fået solgt vores fælles hus er nødsaget til at bo i en et-værelses... - Men udover flåter trives kattene fint trods den minimale plads, for de løber ude, hvor der er stort skovområde...
Jeg er så nervøs for de flåter, men den eneste måde hvorpå jeg kan slippe af med dem er at komme af med kattene, og det kan slet ikke komme på tale...
- Hvis jeg mærker en flåt, så vil jeg søge læge og få penicillin...
Det er bare så træls... Andre glæder sig til sommeren, men jeg ved, at hos mig er den en pestilens... - Og når det bliver efterår sidder der nogen gange små skovsnegle i Ymers pels... DEt var ikke noget problem, hvor jeg boede med min x, og vi have 4 katte, men der var også kun marker og lidt træer - Her er der kæmpe skov.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Jeg har fjernet over 50 i dag på mine katte... plus dem jeg bare har børstet af pelsen...
Felis
**Og jeg har sgu aldrig oplevet flåter på ørerne af kattene, faktisk yderst sjældent de har dem i hovedet.**
De flåter jeg har fjernet sidder primært i hovedet og på halsen... og ned til skulderen... også på ørene og fandt en tæt på øjet idag... så sjældent er de ihvertfald ikke her...
Her er der heller ingen midler der virker
dec 2011
De værste er dem ved øjnene....
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Dem der råfodre sværger til det..... men har ikke selv haft problemr med værken flåter eller lopper så har ikke prøvet det.
Nogle giver det i maden og andre drysser lidt i pelsen.
Denne her vist en stor bøtte men måske din lokale forhandler har en mindre.
http://shop.rigtighundemad.dk/product/anibio-alt-i-naturlig-pleje/06-hvidloegsgranulat-400-g.aspx
Dyrlæge Anett Weber anbefalede hvidløgspulver da jeg var til råfodrings foredrag til dem der var bekymret om at deres hunde fik flåter hvis de holdt op med at bruge frontline eller bare generelt bekymret om at få flåter/lopper
dec 2011
Ymer så frygteligt ud i morges. Han har nu 2 flåter lige ved siden af hinanden mellem knurhårene..
dec 2011
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Har du prøvet Stronghold? Tror nok at det tager ALT!
Når vi nu er ved flåter, så har jeg indtil videre aldrig set en på Elvis selvom han altid skal ned i noget buskads når vi er ude at gå.
Er det ikke ok. med en flåttang? Kan man sikre sig at flåterne er væk hvis man kæmmer straks efter at de er kommet ind?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
dec 2011
dec 2011
dec 2011
- Ved ikke om det var det, som jeg fik hos dyrlægen sidste år...
Nogen gange sidder der 3 - 4 stykker oveni hinanden...
sep 2012
Man kunne jo altid lige tjekke med hende inden man forsøgte, hendes kontakt oplysninger er her: http://www.herlev.rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=132347
Der er også en del naturlige olie som holder flåter væk som mange af BARF forhandlerne sælger... desværre har jeg ikke prøvet nogen og kan ikke anbefale.....
Når nu at frontline ikke virker og hvis Stronghold heller ikke gør kan man jo forhører sig om naturlige remedier.
sep 2012
Nogle siger det virker og andre siger det ikke virker. man må jo altid selv finde ud af hvad der virker for ens ejet kæledyr.
Nogle siger også at hvis man servere kallun til sin hund eller kat så har man aldrig problemer med lus, lopper eller flåter. de sværger til det men igen der er heller ikke nogen dokumentation og måske boede de bare et sted hvor der ikke er så mange lus/lopper/flåter.
Som sagt har jeg ikke selv hverken loppe eller flåt problem så jeg har ikke prøvet. Derfor linkede jeg så også Anett's information da hun har både hunde og katte.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
Her bruger vi det til både hunden og kattene. Det virker
Frontline hjælper ikke min kat mod flåter