{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

ALVORLIGT loppeproblem {{forumTopicSubject}}

Inden jeg hentede Rosa havde jeg godtnok fået oplyst, at de havde opdaget at hun havde en smule lopper, men det har vist sig, at være et MASIVT loppeproblem, for hun har så mange lopper, at man ligefrem kan se at pelsen i hendes ansigt er fuldstændig levende af lopper.

Igår behandlede jeg hende med et loppemiddel som hedder: Héry Zero Flea Spot On, og det hjælper jo nok en smule, men der er altså så mange lopper på hende, at alene når man kigger på hendes ansigt, så kan man se 10-15 lopper, som kravler rundt, og da jeg for 5 min siden kørte en tættekam igennem pelsen på hendes mave, der sad der hele 21 lopper fast i tættekammen :-S

Hvad søren gør jeg?

Jeg vil lige tilføje, at Rosa KUN vejer 846 gram, så hun er ikke stor nok til at få frontline, og ofstest så virker frontline jo heller ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ALVORLIGT loppeproblem
  • #1   18. okt 2008 Hvad kan jeg bade hende i? Jeg mener hvilken sæbe?

• #2   18. okt 2008 det til indendørs brug hedder 810... det var ihvertfal det vi brugte da vi havde et problem, og skulle have sprøjtet HELE lejligheden.

men du kan købe noget shampoo på apoteket til dyr, måsk også i alm dagligvarer butikkerne smiley

• #3   18. okt 2008 Jeg ville ringe til dyrlægen og fortælle hvor slemt det står til og få deres ideer til at behandle.

• #4   18. okt 2008 Capstar er en pille, som efter ca. 15 min. begynder at dræbe alle lopper på katten, og efter 24 timer er alle lopperne dræbt. Det må godt kombineres med andre loppemidler.

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-16934/html#bmk1

Vægtgrænsen er 1 kg., så jeg ville lige runde det med min dyrlæge.

Hvis du vasker hende, så start med at lave en bræmme af sæbeskum rundt om hendes nakke. Lopperne flygter nemlig op mod hovedet, og så hænger de fast i skummet.
    Vær også obs på, at lopperne vil prøve på at gemme sig i både ører, næsebor og numsehul.

Ifølge min dyrlæge er alm. babyshampoo lige så effektivt som loppe-shampoo.

Stakkels lille mis, hvor må hun være plaget.
    Forresten kan så massivt et loppeangreb give en alvorlig blodmangel, så få en god snak med dyrlægen.

• #5   18. okt 2008 Stronghold til nakken, capstar i 6 døgn og 810 til huset, så er du ovre det... er dog ikke sikker på vægten og stronghold, men det ved dyrlægen..

• #7   18. okt 2008 <i><b>Det der i alle snakker om som hedder 810. hvad er det ?? er det sådan noget man skal sprøjte også må man ikke være i hjemmet et eller to døgn.. det har jeg nemlig hørt om før.. eller er det noget der ikke kan skade.. jeg har heldigvis ikke lopper. men det kan jo desværre ske smiley

• #8   18. okt 2008 <i><b>Nåå okay, havde bare hørt man kunne få noget som man kunne sprøjte i huset, men at man så ikke måtte være i huset et døgn eller to

• #9   18. okt 2008 Vibeke..... Trinol 810 er et insektmiddel.. gift om du vil og det er yderst effektivt over for alle krybende, hoppende og flyvende insekter. Det holder virkningen i op til 7 uger og pletter ikke på tapeter og den slags. Det fungere ved at i det øjeblik et insekt kommer i forbindelse med midlet så er det dødsens. Hvis en loppe f.eks rører giften går der ikke mange sekunder før man kan se den ligesom begynder at miste balancen og kort tid efter er den død.

Det er beregnet til indendørs brug og jeg bruger det tit om sommeren imod fluer i vinduerne. Så sprøjter jeg blot lidt på en klud som jeg så tørrer vinduesrammen med.

Jeg havde selv lopper på mine dyr for ca. 4 år siden. Alle dyr blev behandlet med frontline og huset sprøjtet 1 gang med Trinol 810 og jeg har ikke konstateret lopper på hverken hunde eller katte siden.

Trinol 810 kan bla. købes hos www.loppetjansen.dk, men jeg har set at MaxiZoo i Næstved i hvertfald også har det på hylderne. Jeg ved ikke om matas har det?

• #10   18. okt 2008 Jeg vil helst ikke bruge gift, da jeg jo også har 3 små børn som skal være i huset smiley

• #12   19. okt 2008 Felis F

Det har du bestemt ikke ret i - der findes faktisk flere ganske effektive loppemidler som slet ikke indeholder gift.........

• #13   19. okt 2008 lise.... bio eller 810 er altså okay at bruge... bare ud af huset i 4 timer, luft ud og så kan i komme tilbage efter et par timer...

• #15   19. okt 2008 Felis - som du dog kan sige det.. men giver dig fuldstændig ret.. jeg har både børn og dyr, vi bruger bio-810 en gang om året, og vi har (vist nok) ikke taget skade .... :-))

• #16   19. okt 2008 Felis F

Den mening har du jo lov at have, men du har bare ikke ret smiley

• #18   19. okt 2008 Felis F

Jamen jeg ved af erfaring at du overhovedet ikke har ret smiley

Det loppemiddel jeg bruger virker ganske glimrende, og indeholder ikke skyggen af gift smiley

Kommentér på:
ALVORLIGT loppeproblem

Annonce