{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

hjælp! tror milo har brækket halen {{forumTopicSubject}}

Jeg tror at Min lille milo har brækket halen helt oppe ved ryggen . Jeg har ikke været nok opmærksom på ham, og troede han opførte sig anderledes pga flytning men ingen tvivl om at han har det skidt nu. Han har tabt sig, vil ikke ud, kæle eller spise. jeg er ulykkelig. Nogen der ved hvordan en dyrlæge kan "ordne" det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp! tror milo har brækket halen
  • #1   2. maj 2013 Jeg vil sige ring til dyrlægen med det samme.. Der er ingen herinde der kan hjælpe dig lige her og nu. Den eneste der kan hjælpe med det samme er en dyrlæge og som du beskriver det, har din kat det bestemt ikke godt.

• #2   2. maj 2013 Opration ville jeg sige skynd dig til dyrlægen smiley

• #3   2. maj 2013 Se at få kontaktet en dyrlæge, hvis halen er brækket helt oppe ved ryggen er det ikke sikkert at det kan fixes, for det kan være at nerverne er for tæt forbundet med ryggen, så risikoen er for stor, men det kan dyrlægen forklare alt om..
    Men om alle omstændigheder, så hvis den er brækket så er en operation nok den eneste vej frem..

• #4   2. maj 2013 Hvis det er et brud, så skal du afsted NU. Alt efter hvor det sidder kan dyrlægen vælge at amputere, men det kan han/hun bedre vurdere.

• #6   2. maj 2013 Under alle omstændigheder skal du være MEGET opmærksom på, om din kat får tisset og har afføring, for den nerve, der styrer disse funktioner, løber i halen.

Hvis han er påkørt, kan han også have indre kvæstelser, så jeg ville HURTIGT få ham til en dyrlæge.

Held og lykke!

• #8   3. maj 2013 Dyrlægen kunne gøre lige så lidt som mig. Der er ingen sår, byld eller brud. Han er nu i smertestillende behandling, og skal tilbage til dyrlægen med ham fredag, for at se om det er blevet bedre..

Inden jeg oprettede denne tråd igår, der havde jeg allerede haft ringet til en dyrlæge, som sagde det kunne vente til idag...
    Hvis det ikke bliver bedre, skal han scannes, men dyrlægen foreslår ikke operation da det sidder et mærkeligt sted.

så medicinen SKAL virke.

På billedet er han lige vågnet op efter bedøvelse. smiley

profilbillede
  • #9   3. maj 2013 Jeg bliver altså lidt nysgerrig , hvad mener du med at det sidder et mystisk sted ? Hvad er det der sidder et mystisk sted ? Er halen skæv eller...??? Nu har jeg læst det du har skrevet et par gange og jeg forstår ikke hvorfor du mener han har brækket halen for udfra de symptomer du beskriver tænker jeg ikke umiddelbart på et brud. Er der eventuelt noget tekst der er forsvundet eller noget jeg har overset ? Håber din lille milo har det bedre smiley

• #10   3. maj 2013 Se Alice den information med at du allerede inden trådens oprettelse havde kontaktet dyrlægen var ret så vigtig og det burde du have skrevet i oplægget, det havde sparret båd dig selv og os for meget smiley

Men fint du har været ved dyrlægen, men da noget rigtigt øv at i ikke er blevet klogere, måske og forhåbentligt har man blot slået halen så det smertestillende kommer til at virke..

Jeg håber du har holdt øje med at han ellers opfører sig normalt og godt kan både tisse og bummelum..

God bedring med ham og hold os gerne opdateret..

• #11   3. maj 2013 Undersøgte dyrlægen, om Milo havde følelse i sin hale, f.eks. kneb ham i halespidsen?
    Ligger hårene på halen helt fladt, eller kan han rejse dem?
    Kan det tænkes, at nogen har rykket hans hale af led?

Kommentér på:
hjælp! tror milo har brækket halen

Annonce