Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hård mave - hvad gør jeg?
  • #1   1. maj 2013 Giv hende masser af vådmad, i form af dåse katttemad og råt kød..

• #2   1. maj 2013 Hvor meget - altså hvor tit?

• #3   1. maj 2013 Hver dag og helst 2 gange om dagen, mindst halvdelen af hendes foder indtag bør være dåsemad eller råt..

Min hunkat har også tendens til fast mave, og efter at jeg er gået over til 2 gange om dagen, hvor hun ellers kun fik 1 gang, der har hun normal mave..

Min den store får omkring 100-130 gram om dagen men hun vejer altså også 9 kilo.. Den lille på ca 4 kilo får omkring 50 gram om dagen..

Giv hende så meget hun kan spise, efter et par gange ved du hvor meget hun spiser og kan afpasse det..

• #4   1. maj 2013 enig med Heidi og derudover kan du give lidt olie, ca en barneske, bare til der kommer rigtigt gang i det igen.

• #5   1. maj 2013 Når der tiltider er blod i afføringen ville jeg nok tage hende til dyrlægen for en sikkerheds skyld.

Med hensyn til at give hende mad som kan hjælpe på afføringen vil jeg lige som de andre sige at det skal være mad med masser af væske, vådfoder, råt og specielt organer kan hjælpe med at løsne afføringen. (jeg har selv haft god held med kogt kyllinge da de drikke "suppen" så de får ekstra meget væske)

Hos min dyrehandler(som sælger BARF råfodrings poser) kan jeg købe en kanin eller kyllinge pose som indeholde 50/50 kød og organer(lever, hjerte, bug, nyre, lunger milt, ect) men okse, lam eller svine lever fra supermarkederne kan også bruges.

Hvis din kat ikke er vandt til råfodring så køb kun nogle produkter du ved du kan få brugt selv. måske en gang kyllinge fileer(uden lage) eller en pakke 500g kyllinge kråser/herte/lever. bare så du ikke står med en hel masse din kat ikke er klar til at spise endnu smiley

• #6   1. maj 2013 Jeg kan se du har døjet en del med flere af dine katte og deres maver...

Er de fra samme opdrætter eller ??

• #7   1. maj 2013 Hvad hedder det tørfoder, du giver dine katte?
    Indeholder det for mange fibre, hober de sig op i tarmsystemet og giver hård mave, hvis katten ikke drikker nok, og det gør de fleste katte som regel ikke.
    (Derfor, jeg aldrig ville give mine katte f.eks. slankefoder.)

PS: Olie mod hård mave skal være hvid parafinolie - IKKE andre olietyper.

• #8   11. maj 2013 Sasha - jeg har fået kontrolleret ved dyrlægen og fik af vide at så længe det er friskt blød skal jeg ikke være bekymret, fordi det er en "revne" som gør det bløder, men da hun tit har diarre så slog det mig at det nok har med hård mave at gøre (ligesom med os - at forstoppelse gir diarre) Jeg har ikke været den store ekspert i det med rå foder, men er så småt begyndt, de har taget pænt i mod det, men kaster sig ikke over det, lad mig sige det sådan at de lige skal se det lidt an, men så ryger det ligeså stille ned..
    G.H - Nej disse to er ikke fra samme opdræt - min forrige kat Bugatti - led også rigtig meget af diarre, men hans søster Bailey jeg har nu har aldrig været syg eller haft problemer, men da jeg anskaffede mig Soya, startede hun kort efter også med diarre.
    *Mega* Jeg har altid kørt med Royal Canin, men blev enige med mig selv om at prøve noget andet, så nu er jeg gået over til at prøve Hills.
    - men hvis jeg nu giver dem råt, er det så godt eller skidt for vægten? Bailey må helst ikke tage mere på, gerne hellere smide 1-2 kg. Tænkte nu hvor Soya har så hård mave, kan det så være grund til at hun ikke vil lave stort i bakken og hellere på gulvet? i og med hun har erfaret at det gør hun i numsen når hun laver stort eller hvordan skal jeg fortolke det. Hun nægter som regl at bruge bakken men hellere gulvet nær bakken?

• #9   11. maj 2013 Sisse, du tænker rigtigt mht. bakken, så prøv at stille en ekstra bakke op et andet sted uden låg (hvis der er låg på den, du har).

Har du to katte, bør du også have to (helst tre) bakker, da det ikke er sikkert, katten vil lave på samme bakke som den anden.
    I forvejen foretrækker mange katte at tisse og lave på hvert sit sted, så også kun én kat bør have to bakker.

Som killinger er de ligeglade, men de ændrer tit "mening" som voksne.

• #10   11. maj 2013 Det at du har en kat af ny dato, kan give et problem, hvis du kun har en kattebakke.
    Mange katte foretrækker mere end en bakke, og holder katten sig for længe kan den også få hård mave, og ja det kan igen føre til, at bakken bliver valgt fra.

Vådt og råt vil slanke din kat smiley det fylder mere i maven og giver mæthed, uden for mange kalorier.

• #11   11. maj 2013 Hej Sisse.
    Ja hård mave kan se ud som diarre. Min kat havde hård mave men den smule afføring i tarmene der var "vådt" kunne komme rundt om det hårde også kom det ud som diarre.
    Lyder som om at du gør rigtig meget for at dine misser har det godt!
    råfodring og vægt - de fleste katte stabilisere sig ret hurtigt og som fingeregel siger man at de katte der er ovevægtige taber sig nemt. men igen alle er jo forskellige smiley Lige når man skifter kan man lige som med alt andet foder skifte se at vægten svinger en del enten op eller ned, det kommer an på katten. Jeg har 2 som jeg skiftede og begge var 0,5kg overvægtige. Den ene tabte sig foruroligende hurtigt(selvom han fik mere råt kød end de 2% kropsvægt man siger er normalt) imens den anden tog på. Ham der tabte sig hurtig stabiliserede sig ret nemt på en slank og pæn figur og skal have ca 2,5% kropsvægt i mad. Den anden får kun 1,5% af sin kropsvægt men han er mæt og glad, han laver dog så lidt motion at hvis jeg fodre ham normalen med 2% så tager han på med det samme. Han er dog langsomt på vej ned smiley
    Jeg synes at råfodring kan være besværligt når man starter men når man så først har lært det så bliver det hurtigt en rutine man kender smiley

Jeg pakker nu deres måltider i celofan også kan det nemt pakkes samlet i store poser så det bare er om at tage 2 stks madpakker ud om aftenen og ligge til optøning i køleskabet smiley

• #12   12. maj 2013 - MEGA - jeg har 2 bakker, den ene med låg og den anden uden, men hun går meget målrettet op og tisser, hvorefter hun går lige modsatte hjørne og skider for at sige det ligeud.. Hun skider dog kun på badeværelse gulvet heldigvis nu når det skal være men det er uanset hvad jo ikke særlig lækkert.. Men har prøvet at bytte rundt på dem nu, så den lukkede står på badeværelset og den åbne i gangen, men vi bor i en 2 værelses på 60 kvm så jeg syntes ikke der er for langt i mellem bakkerne til de skulle være nødvendigt at gøre det på gulvet?
    -Sascha jeg har prøvet at give vådfoder de sidste par dage og kan godt se en lille bedring i afføringen men det kunne stadig godt være bedre. Ja! Jeg gør alt for mine katte har det rigtig godt, vil gerne have de trives! Jeg er begyndt at have dem ude i snor ca en halv time om dagen hvis jeg når det i håb om at se får lidt mere motion end indenfor.. Men som du siger må jeg prøve med lidt indmad altså lever og sådan i håb om at det kan hjælpe men hvor tit skal de have det? Man vil vel kunne se en markant ændring i afføring når de ikke er vandt til det?

• #13   12. maj 2013 hvis de vil spise det burde du se en ændring rimelig hurtigt mange der fodre råt må blande indmad med knogler for ikke at få alt for løs afføring men jeg har dog ikke nogen problemer med at fodre ren indmad en hel dag smiley
    Så hvis du både kan få lidt vådfoder og lidt indmad indenbords så tror jeg snart den hårde mave er væk smiley
    Motion vil også hjælpe med at sætte gang i mave/tarm funktionen. det samme sker for mennesker, hunde og andre dyr ^^

Kommentér på:
Hård mave - hvad gør jeg?

Annonce