688 visninger
|
Oprettet:
Flytte indedage {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Vi står og skal flytte til en helt anden og ny by her d 1juni... i den forbindelse ved jeg at når man er kommet til det nye hus skal man holde sine katte inde før de bliver lukket ud i det fremmede og ny område.
Jeg mener at det er i min 14 dage man holder misserne indenfor men er ikke helt sikker så, hvor mange dage er det man siger at de ca skal være holdt indenfor??
Gisela
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Simpelthen fordi de blev vildt bange hver gang der kørte en traktor forbi (Dem er der mange af her på landet ) Og fordi de skulle have ro til at lære de tre andre katte godt at kende...
Og så har man også rigtig god tid til at lære dem at blive kaldt på
Husk at give katten adgang til alle vindues karme, så den kan kigge ud
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
Det med at blive kaldt på er de vandt til.. for jeg er nemlig den type der bedst kan li' at få mine katte ind inden jeg går i seng for så føler jeg størst tryghed og sover bedre.. ellers ligger jeg bare i sengen og lytter efter bilernes hastighed og tænker åh nej Plus at jeg rejser mig hvert 2. min for at se om de skulle være kommet hen til døren. Mine katte er ca 6 og 3 år så vi kender hinanden godt og så er de mest mor's misser
Ny idé: Da vi flytter til en meget større grund tænker jeg om det kunne være en god idé at finde en lyd til dem - altså en tid til at "kalde" lyd fx. en lille klokke. Tænker at jeg ikke kan gå der og råbe/ kalde efter dem. Hvis jeg kunne lære dem og tilvænne dem en lyd i stedet for ville det være super men selvfølgelig vil jeg kalde på dem som jeg plejer det første lange stykke tid samtidigt med at jeg ringer med klokken og så langsom vænner dem af med kalden så jeg til sidst kun kalder måske 2 gange.. elle i den stil. Tror i det er for sent for at lære dem det??
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
De to sidste var jo også kun inde så længe de reagerede på de store traktorer.... og de store køer på marken der brølede....
Er lidt spændt på de køer når de kommer på marken igen.... om de har glemt hvor højt de brøler
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 98
Mht. lyden: Vi har en lille plastikbøtte med godbidder. Når vi ryster den udenfor, går der sjældent mere end 2 minutter før vores kat kommer ind
Bare en ide
Mette
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
De har så også været ude før de får deres vådmad så de ved jo ikke om der falder noget af, bliver de lidt langsomme i reaktionen, starter jeg bare ud med, at give vådt hver gang de kommer i et par dage
Flytte indedage