{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Så er der igen, igen, igen slettet en tråd {{forumTopicSubject}}

Hold op, hvor er det frustrerende, at folk bliver ved med at slette tråde.

Denne gang var det en om kat der skulle have nyt hjem pga ny hund og ændrede regler for husdyrhold.

Jeg håber TS prøver at kontakte nogen der har forstand på lejeloven (LLO vil jeg tro), som kan fortælle om ikke der er regler for varsling; kan det virkeligt passe, at man <i>uden varsel</i> kan sætte begrænsning på antal dyr?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er der igen, igen, igen slettet en tråd
  • #1   18. apr 2013 Det kan man ja, men man kan ikke smide folk med dyr ud, hvis der i deres kontrakt står de må have x antal dyr.

• #2   18. apr 2013 Ja, trådene forsvinder, når andres holdninger dukker op.

Jeg kan simpelthen ikke forstå den tilgang, at man afskaffer sig sin kat, for at anskaffe sig en hund man aldrig har haft hjertet nær..

• #3   18. apr 2013 Jeg kan huske hele historien omkring TS og katten, måden hun fik den på osv..
    Jeg tror hun er rigtig ked af at skulle af med katten, men har måske en mistanke om at hendes mand har noget med denne beslutning at gøre..

I starten da hun tog katten ind, var det aldrig planen at hun ville beholde den, hun ville pleje den indtil den blev frisk og sund igen, blandt andet fordi manden havde katteallergi, men hun kom til at holde af katten og derfor beholdt hun den, dengang..
    Jeg tror bestemt at manden og hans katteallergi har stor indflydelse på at det er katten de vælger fra og ikke hunden som de intet forhold har til..

Det er ikke fordi jeg vil forsvare hendes beslutning, men siger bare at der kan være årsager som vi intet ved om..
    Jeg syntes det er trist at tråden blev slettet, men jeg tror hun er oprigtig ked af det, og blev endnu mere ked af det og fik skyldfølelse af de mange anklagende kommentarer..

• #4   18. apr 2013 Hvorfor så ikke forklare sig fra start af?
    Hun kunne jo evt. ha' skrevet sort på hvidt i indlægget, at det var derfor?
    Jeg kan slet slet ikke forstå at man så sletter tråden, for det kommer man jo ingen vegne med. Desuden bliver jeg blot mere suspekt, når tråden slettes, for at det bare er det samme som i mange andre tilfælde, hvor folk smider væk når der kommer barn eller et nyt dyr.

• #5   18. apr 2013 Nu kender jeg hende jo ikke, så det er blot noget jeg har en mistanke om..

Men måske fordi at hvis hun havde skrevet at det var manden, så havde kommentarene ikke været meget bedre, og det har jo også nok været en rimelig fælles beslutning, hvad ved jeg..
    Nu er det jo heller ikke alle der vil lufte hele sit liv på et åbent forum.. Vi ved jo ikke om de har haft et kæmpe skænderi eller hvad der har været foregået, og det rager som sådan heller ikke os..
    Hun har valgt hvad hun mener er bedst for deres situation, at vi ikke er enige er noget helt andet, i princippet kan jeg ikke se situationen er værre end når opdrættere sælger pensionerede avlsdyr...

Hun burde dog ikke have oprettet tråden, hun burde have forudset at hun ville få sådan en medfart, desværre..

Jeg syntes ikke det er suspekt, ikke lige i dette tilfælde at hun sletter, fordi en del herinde kan huske alle de tråde hun oprettede da hun tog katten til sig, der var rigtig mange tråde om den..
    Sp jeg tror at hun slettede fordi hun blev meget ked af alle kommentarene, jeg tror ikke det har været en nem beslutning..

Jeg er ret sikker på at katten ikke vil blive smidt ud, hun skal nok finde et godt hjem til den..

• #6   18. apr 2013 Det er øjnene som ser. Hos mig var det aldrig sket.
    Men fred med være vores forskellige holdninger og synspunkter.

• #7   18. apr 2013 Jeg forstår godt at TS blev ked af det, slet ingen tvivl om det.

Men jeg forstår (stadig) ikke, at:

1. Katten, som allerede var i hjemmet (og som har været så meget igennem) er den der skal væk

2. Det <i>tilsyneladende</i> ikke er undersøgt om udlejer bare kan ændre den slags regler uden varsel (så kunne de nå at afbestille hunden).

3. TS ikke vælger at beholde katten, når de alligevel er ved at flytte (hvor katten iflg TS kunne komme med) og så tage slagsmålet med udlejer, vel vidende at de <i>er</i> på vej til anden bolig.

Jeg kunne personligt ikke skille mig af med nogle af mine katte på den måde/af den grund...

• #8   18. apr 2013 Jeg bad vedkommende pr. pb om at kontakte LLO og gav hende også nogle alternative forslag.

Lad os håbe, at det er derfor at hun syntes at tråden var unødvendig.

• #9   18. apr 2013 Pia D

Jeg kan kun erklære mig enig med dig. Jeg ser selv min katte, mindst lige så vigtige og levende som folk ser deres børn. Og hvis tilfældet var børn, så skilte man sig jo heller ikke af med adoptivbarnet fordi man pludseligt kunne blive gravid efter 1½ år...

Marianne
    Lad os da håbe at hun tager imod dine råd så.

Man må skam også kæmpe lidt, hvis man vil vinde.

• #10   18. apr 2013 Tak Marianne smiley

Jeg havde tænkt på at gøre det samme i dag (selvom jeg også havde skrevet det i tråden), men tråden var væk og jeg kan ikke huske navn på TS, så det var ikke muligt.

smiley

• #11   18. apr 2013 Jeg tror hun har slettet sin bruger?
    Man kan ikke finde katten på KG længere...
    Og går man så ind på Google og søger på "Huskat Stakkels Sølle" kommer der en masse ting op, men klikker man på dem, kommer man direkte til KG's forside smiley

• #12   18. apr 2013 Det var sgu da underlligt - vi skrev jo ikke noget ondt....

• #13   18. apr 2013 Jeg nåede desværre ikke at følge ret meget med, da jeg skulle hjemmefra 7.30 i morges smiley

• #14   18. apr 2013 Lotte & Rødderne
    Det kan også være hun har skiftet brugernavn, for så sker det samme.

• #15   18. apr 2013 TR **Jeg kan simpelthen ikke forstå den tilgang, at man afskaffer sig sin kat, for at anskaffe sig en hund man aldrig har haft hjertet nær..**

Lige mine ord!

• #16   18. apr 2013 Men Sølle burde stadig være søgbar

• #18   18. apr 2013 Jeg har ikke set den seneste tråd om Sølle og at han skulle have nyt hjem.

Har dog set at familien har været skrevet op længe til en dejlig hvalp fra udlandet og ser meget frem til at få den hjem.

Men hvis hun læser med, så er det med LLO et forsøg værd.

Og hvis de er interesserede i at beholde Sølle, så kunne hun også prøve at få opdrætter til at holde hvalpen nogle ekstra uger, hvis det er det, der er det springende punkt. En lækker hvalp importeret til udstilling og sådan, det kunne da godt være at opdrætter ville overveje det evt. mod kompensation. Men så går de jo også glip af den første tid med hvalpen og dermed den første prægning...

• #19   18. apr 2013 Hvis den var om en kat der skulle have et nyt hjem, er den vel blevet slettet fordi det var en reklame?

• #20   18. apr 2013 *Beltane*
    Der var vidst også oprettet annonce på Sølle i markedet.

• #21   18. apr 2013 OKay, men det kan jo ske den har fået et nyt hjem.. Syntes folk er lidt hurtig til at male fanden på væggen

• #22   18. apr 2013 *Beltane*

Så tror jeg der er sket mirakler. Og så virker det meget mystisk, at hun sletter alt, istedet for at fortælle det.

• #23   18. apr 2013 Nu er man ikke forpligtet til at fortælle noget som helst.. Hvis jeg har solgt noget opretter jeg heller ikke en tråd for at fortælle det

• #24   18. apr 2013 Nej, det er jeg udmærket godt klar over at man ikke behøver.
    Men eftersom alt forsvandt på mystisk vis, og TS allerede havde truffet en beslutning, så er man heller ikke forpligtet til at være godtroende og tro på at hun rent faktisk ikke skiftede Sølle ud.

• #25   18. apr 2013 Altså nu har hun gjort meget ud af at finde den helt perfekte hund med de rigtige forældre, de rigtige linier bag og den rigtige opdrætter...

Så synes ikke helt det er retfærdigt at stille det sådan op...

Sølle var ikke planlagt og de planlagde IKKE at beholde ham i starten. Udlejers ændrede holdning kom så ind udefra og pressede dem til at vælge. Det er i hvert fald sådan jeg opfatter det

• #26   18. apr 2013 Sarah R

Så skulle de have givet Sølle et andet hjem fra start af. Katte er stærkt vanedannede dyr. Og undskyld mig, men eftersom TS skrev at hun havde Sølle meget tæt på, og holdte så meget af katten, så ville jeg personligt (undskyld mit sprog) ha' sk*dt det et stykke, om så det var en hund som der kun var én tilbage af..

Det er sgu heller ikke retfærdigt at stille det sådan op, at fordi hunden er en fin race, så ryger huskatten, for så er den taberen i det hele..

Og den perfekte hund? Hvad er det perfekte? At den har fine linjer, og de rigtige forældre? Ak ja, skidt pyt med om man elsker katten, for hunden er fin.

Det gør mig forarget at man kan stille det sådan op med levende væsner.
    Godt jeg ikke er en kat, siger jeg bare. smiley

• #27   18. apr 2013 TR:
    <i>Det er øjnene som ser. Hos mig var det aldrig sket.
    Men fred med være vores forskellige holdninger og synspunkter</i>

Husk lige på at jeg intet har sagt at jeg var enig med beslutningen som hun tog..
    Jeg ville heller ikke handle som hun gjore, men jeg ville så heller aldrig anskaffe mig en hund, jeg sagde blot at vi måske ikke havde hørt hele historien, og at det var hun heller ikke forpligtiget til at fortælle..

Vi tager alle forskellige valg her i livet, fordi nogle vælger anderledes end hvad vi selv ville, behøver det jo ikke at være et forkert valg..
    Som jeg nævnte i eksemblet, ingen skæver forkert til opdrætteren der sælger sin 2-3 år gamle avlskat, fordi den skal pensioneres..

• #28   18. apr 2013 Heidi N*

Nej, selvfølgelig er man ikke forpligtet. Men jeg havde personligt aldrig kunne gøre sådan noget, det ville blive over mit lig.
    Jeg synes det er et forkert valg, i og med at hun skrev at hvor ked af det hun var og hvor meget Sølle betød. Hvorfor så skifte kærligheden ud med noget nyt der skal bygges op? Det er det der får mig forarget, og det er det der efter min mening er helt ude i hampen.
    Selvfølgelig skal folk da selv træffe sine valg, men hun har delt sit valg herinde, og jeg har delt min mening om dette.

• #29   18. apr 2013 Hov hov! Jeg mener ikke, at huskatten er mindre værd end en racehund!

Men de har været skrevet op til den i flere år og vil gerne udstille, måske endda avle? (det ved jeg ikke)

Men det er da hårdt at afskrive sin drøm?

Jeg ville nok slet ikke have taget katten ind, hvis ikke jeg forventede at den havde lige det, jeg ledte efter... Så her havde den slet ikke fået en chance... Ved så ikke hvad der i den situation er mest rigtigt eller forkert...

• #30   18. apr 2013 Hvis det er en annonce i forummet er det altså ikke ret mysisk.. Man må ikke reklamere i forummet

• #31   18. apr 2013 Sarah R

Jamen forstå mig ret. Et par der havde adopteret ville da vel heller ikke skille sig af med barnet, hvis de kunne blive gravide efter at have forsøgt i 1½ år..

Den drøm er jo ikke det samme som et drømmejob, hus etc. Det er to levende væsner vi har med at gøre. Jeg ville personligt til hver en tid, afskrive den drøm, for det dyr jeg allerede havde og elsker.

Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg skulle købe kat. Fandt så Mille, som havde skavanker (overvægt) og som ingen simpelthen ikke var int. i. Jeg er personligt vildt fascineret af Bengal racen, og ikke engang en uge efter jeg havde fået Mille, blev jeg tilbudt en lækker Bengal kat. Jeg sagde da nej alligevel, for Mille havde allerede erobret mit hjerte..

Men igen, det er blot min tilgang til dette.

• #32   18. apr 2013 Sarah:

I et af svarene jeg fik, var hunden kommet til DK, så derfor kan man ikke forlange at opdrætter tager den retur. Det må være en ganske speciel race.

Jeg foreslog at HUNDEN kom i pleje evt. hos noget familie, for så kunne de jo besøge den ligeså tit de kunne.
    Det fremgik også, at brevet kom før hundens ankomst.
    Jeg henviste til LLO.
    Først satsede de på 3 mdr. inden de fik hus - så vidt jeg husker, så så de pludseligt dyster på fremtiden og forventede at der kunne gå år inden huset var fundet.

Jeg synes at det er synd at Sølle skal skifte ejere igen og kan ikke forstå hvorfor man ikke kan finde en udvej mht, hunden og så kommer i gang med at kigge på bolig.
    Hunden har jo ikke knyttet sig til dem - det har Sølle jo.
    Håber at Sølle har en god psyke, og det går ham godt og at han fåe et kærligt og BLIVENDE hjem.

• #33   18. apr 2013 Beltane:

Det var <i>ikke</i> en annonce, det var en tråd om hvor synd det var for katten, at den skulle have nyt hjem, fordi de skulle ha' hund.

• #34   18. apr 2013 Er det ikke ligemeget om tråden blev slettet??

• #35   18. apr 2013 Jo Pia, det startede med en annonce jeg tilfældigt faldt over og skrev en pb for ikke at blive frosset - og kort efter var der en tråd

Misen:
    Jo det kan det vel egentlig - det er vel bare os der bekymrer os for meget smiley

• #36   18. apr 2013 Misen

Jo, pyt med tråden, men hva' med katten?
    Det er jo det vi bekymre os om.. smiley

• #37   18. apr 2013 Sådan som sagen bliver fremstillet her tror jeg at jeg havde taget samme valg som ejer..

• #38   18. apr 2013 Uanset hvilken hund, hest, abe eller whatever, ejer var skrevet op til (skrevet op til!), er det et hjerteskærende svigt af katten.

Jeg er simpelthen så ked på Stakkels Sølles vegne, og begriber for min død ikke, hvordan man kan svigte ham :'-(. Jeg kan tydeligt huske det smukke og rørende billede, hvor han ligger på sin "mor". Nu er glansen ligesom gået af det billede... smiley

TR **så er man heller ikke forpligtet til at være godtroende og tro på at hun rent faktisk ikke skiftede Sølle ud**.

Udskiftet er lige præcis, hvad Stakkels Sølle bliver (han lever sørme op til sit uheldige navn).

Og tak for dine indlæg i denne tråd, TR. Jeg er enig hele vejen igennem.

Og enig med Pia og Marianne også.

• #39   18. apr 2013 Det jeg er enig med Marianne i er dette : **Jeg synes at det er synd at Sølle skal skifte ejere igen og kan ikke forstå hvorfor man ikke kan finde en udvej mht, hunden og så kommer i gang med at kigge på bolig.
    Hunden har jo ikke knyttet sig til dem - det har Sølle jo.
    Håber at Sølle har en god psyke, og det går ham godt og at han fåe et kærligt og BLIVENDE hjem.**

• #40   18. apr 2013 Tinka

Ja, som jeg også skrev i tråden, at Sølle blev den sølle kat, i denne situation.

**Og tak for dine indlæg i denne tråd, TR. Jeg er enig hele vejen igennem.**
    Jeg del blot mine tanker omkring dette, for jeg er simpelthen så forarget.

• #41   18. apr 2013 Det er rart ikke at være alene om disse tanker og den forargelse.

• #42   18. apr 2013 Tinka
    Det giver jeg dig helt ret i. smiley

• #43   18. apr 2013 Ganske speciel race...

Nja, det er en staffordshire bulterrier, så min hund er egentlig en betydelig mere sjælden race smiley

Men det kan være meget svært at finde den helt rigtige hund/kat. Min hund er langt fra perfekt, men nu er han vores og vi lever med det. Til en anden gang vil jeg nok gøre brug af den returret, en opdrætter typisk giver, fremfor at prøve at træne mig ud af problemer, som ikke forsvinder helt. Men tror så også vores oplevelse er usædvanlig. Men simpelthen lade være med at blive for knyttet, hvis der nu skulle vise sig at være for meget i vejen. For gør man det ikke, holder man liv i noget, som der ikke skal støttes op om

• #44   18. apr 2013 Sarah R

**nu er han vores og vi lever med det.**
    Hold da fast.. Ja, jeg kan godt se at vi er forskellige støbninger du og jeg..
    Hvad nu hvis dyr kunne tale. smiley

**Men simpelthen lade være med at blive for knyttet, hvis der nu skulle vise sig at være for meget i vejen**
    Inden jeg misforstår den der ^, vil jeg gerne lige have det på det rene.. Siger du at du lader være med at knytte dig til din hund, i tilfælde af der er for meget i vejen? Eller hvad er det lige helt præcist du mener?

• #45   18. apr 2013 Nej, jeg siger, at hvis jeg en anden gang oplever at modtage en hund med sådanne problemer, så leverer jeg den retur. For til næste gang har jeg lært at angst ikke er så ligetil at løse og at det ikke passer godt sammen med min livsstil.

Men han bor her stadig for han er en rigtig sød hund, men med dårlige oplevelser bag sig og det er ikke afklaret hvor mange hjem han har bag sig. Opdrætter var desværre ikke ærlig.

• #46   18. apr 2013 Det er en utrolig disrespekt overfor et levende væsen,at man bare kassere
    en kat,til fordel for en hund smiley

Det er et levende dyr vi taler om.
    Ikke en anden ligegyldig ting.....

Jeg håbe ,det er mig der misforstår dit indlæg Sahra .......

Eller ??

• #47   18. apr 2013 Kassere Sølle eller at have reddet hans liv, Tine?

Sølle blev behandlet, kastreret m.m. af hans ejer. Så er det også nemmere at finde et hjem til ham, når nu han ikke kunne blive hos dem?

Jeg ville ikke tage et dyr ind med mindre jeg havde besluttet at beholde det og hvis der dukkede noget op, der virkede meget ved siden af beskrivelsen, så ville jeg tage konsekvensen og returnere til opdrætter. Og så er det bare meget nemmere at returnere et "nyt" dyr end et du har lagt tid og energi og ikke mindst nået at knytte dig til. Man skal tøve INDEN man tager dem til sig og returnering skal være hurtig efter overtagelse, ellers har man efter min mening forpligtet sig.

Jeg kan give min hund en god hverdag. Jeg kan ikke løse hans angst. Han reagerer stadig indimellem på ting. F.eks. fikser Banedanmark skinner pt. svejser og sådan noget - det bliver han aldrig god til at acceptere... Baldrian er så en god ting...

Men der er desværre andre hunde der ikke er så heldige.

• #48   18. apr 2013 Hm... Opdagede lige noget som måske kunne misforstås...

Når jeg skriver holde liv i noget, så mener jeg ikke hunden, men opdrættet...

Hvis man støtter dårlig opdræt, så forsvinder problemet aldrig

• #49   18. apr 2013 Marianne, du skriver:

"Jo Pia, det startede med en annonce jeg tilfældigt faldt over og skrev en pb for ikke at blive frosset - og kort efter var der en tråd"

Ok, den (annoncen) har jeg ikke set og det er ikke den jeg skriver om her, men tråden.

smiley

• #50   18. apr 2013 Pia:
    Det ved jeg, det var blot til orientering at den tråd poppede op, da jeg blev ved med at holde liv i pb'en for at give gode råd til at løse problemet.

Så vi kommer ikke udenom, at den omtalte tråd faktisk stammer fra en pb der blev sendt for at kommentere på en annonce.

Det er faktisk også ligemeget, enten er hun blevet trætte af os eller også har hun fundet en løsning (må vi da håbe). Og nu bliver der altid talt om at dyr kan sendes retur til internat eller opdrætter - man skal gøre sig klart hvad det indebærer at have levende dyr om det så er hund eller kat, for ellers skal man ikke anskaffe den og selvom der skulle opstå problemer, så mener jeg ikke at dyr skal betragtes som en vare - nemlig at den kan blive sendt retur - det minder mig om en cykel i den forkerte farve! Så står man med en opgave der skal løses - og det mener jeg er éns eget ansvar. Dyr skal ikke blive kastebold fordi der er nogle "småfejl".

• #51   19. apr 2013 Marianne

**Og nu bliver der altid talt om at dyr kan sendes retur til internat eller opdrætter - man skal gøre sig klart hvad det indebærer at have levende dyr om det så er hund eller kat, for ellers skal man ikke anskaffe den og selvom der skulle opstå problemer, så mener jeg ikke at dyr skal betragtes som en vare - nemlig at den kan blive sendt retur - det minder mig om en cykel i den forkerte farve! Så står man med en opgave der skal løses - og det mener jeg er éns eget ansvar. Dyr skal ikke blive kastebold fordi der er nogle "småfejl".**

NEMLIG! Et problem er til for at blive løst. smiley
    Kunne ikke være mere enig med dig, i den sag.

• #52   19. apr 2013 Jeg har lært at det desværre ikke er alle problemer, man kan løse. Nogle må man lære at leve med.

At levere et dyr tilbage indenfor de første 1-2 uger f.eks. på grund af manglende socialisering eller urenlighed synes jeg ikke kan sammenlignes med en cykel i en forkert farve. Men ideelt set opdager man da et evt. problem inden man får dyret hjem.

Leverer man ikke dyret tilbage, vælger man at støtte et forkert opdræt, så de kan fortsætte.

Bare se på hunde"kennelen" Hof-Joy. Denne artikel er fra januar, der blev købt nogle hunde fri fra forfærdelige forhold.

http://www.sn.dk/Faxe/Saadan-gik-det-Sannes-hunde/artikel/251287

I dag fortsætter "kennelen" ufortrødent et andet sted i landet og sådan har de gjort i mange år og de har ikke engang tilladelse til at sælge hunde smiley

http://faxe.netavis.nu/omstridt-kennel-flytter-fra-39-hunde

• #53   19. apr 2013 Urenlighed er da et problem der kan løses???
    Og manglende socialisering, ja, så ville jeg da bestemt ikke sende dyret retur, så det kunne forsætte - jeg ville tværtimod gøre noget ved det.

Du kan ikke redde hele verdenen, men dem som er indenfor din rækkevidde kan du hjælpe - også de dyr man anskaffer sig. Om så det er at løse problemerne, eller lærer at leve med dem.

• #54   19. apr 2013 Ved ikke om urenlighed altid kan løses

TR

Ved at betale penge for dyr fra dårlige forhold og beholde dem, så hjælper du faktisk disse personer til at fortsætte og sætte flere og flere kuld til verden.

Men ja, du hjælper da det enkelte dyr. Der er så bare flere på sigt, der lider samme skæbne for sådanne mennesker elsker ikke dyrene, de elsker de penge, de kan tjene på dem.

• #55   19. apr 2013 Dette handler ikke bare om enkeltstående sager - eks. den du linker til eller sagen om de 100 bengaler der blev fundet på en gård.

Det handler om, at mange ser det som noget man bare kan komme af med igen.
    Vælger man at hente en kat fra et internat har det noget i bagagen og er man klar til at løfte opgaven, tager man den med hjem. Er man ikke, så kan man tager man en lille killing på 12 uger der stadig kan nå at blive præget som man selv synes at den skal være - hvis man stadig vil have kat.. Køber man kat hos opdrætter, har man forhåbentligt gjort sig klart hvad det indebærer at have kat - 5000 kr. eller mere er da mange penge. Jeg synes at det er helt fint at man skal orientere opdrætter om evt. sygdom, så det kan undersøges om det kan undgåes i de næste kuld, men jeg synes ikke at det er ok bare at returnere dyret fordi man ikke lige kan leve med dens særheder.
    Du har jo en angst hund som du lever fint med ikk'?
    Jeg fastholder at man skal være sit ansvar bevidst når man anskaffer et dyr - ellers skal man lade være!

Mht. adfærdsproblemer kan de ofte løses - hvis man har tid og tålmodighed.
    Der er en bruger herinde der har formået at gøre en urenlig kat renlig ved at flytte kassen 5 cm. hver dag i ugevis for at katten kunne fatte, at den altså ikke skulle tisse på stuegulvet, men i bakken.
    Min første genbrugskat Mickey havde i den grad adfærdsproblemer, men en stor del af dem blev løst på de underligste måder og de resterende levede jeg med (agression) fordi jeg lærte at kende advarslerne !
    Da jeg købte Emil på en dyreklinik, sagde dyrlægen til mig: "Hvis det ikke går, må du komme med ham igen, så får du pengene tilbage" - jeg vendte mig om og svarede: Jeg garanterer for at Emil ikke kommer tilbage.

• #56   19. apr 2013 Så jo, jeg ser sommetider at dyr bliver betragtet som et forbrugsgode - ikke som et levende væsen.

En historie fra det virkelige liv:

Jeg kender en blind der har ret til førerhund.
    Da hans gamle hund døde blev han bevilget en ny, men den måtte tilbage til sin "lærer", da den ikke kunne løfte opgaven. Det var en slags genopdragelse og da hunden var helt parat fik han den tilbage.
    Ca. 1 år senere da de kommer gående, er der nogle idioter der synes at det er skidesjovt at smide et kanonslag foran hunden.
    Den blev så angst at den ikke kunne passe sit arbejde fremadrettet, så fordi at det var en førerhund skulle den returneres til en vurdering af hvor meget den psykisk havde taget skade.
    De seneste jeg har hørt er, at den nu er blevet erklæret uegnet som førerhund derfor måtte hans ejer ikke beholde den som kælehund.
    Når man som ny hundeejer henter sådan en hund, har den nogle returneringer og uhyggelige oplevelser i bagagen - og hvis man vælger det, må man løfte opgaven!

• #57   19. apr 2013 Marianne

Jo, til sommer har vi faktisk haft ham i 3 år - tiden går hurtigt smiley

Men når du bor i midten af en større provinsby OG har små børn OG har en hund, der er sådan lidt speciel, så er der mange begrænsninger og ting man ikke bare kan.

Vi kan f.eks. ikke gå en lang tur i skoven med børn og hund og så lige stoppe op ved legepladsen på hjemvejen. Eller evt. andre ting hvor der er noget støj eller mange mennesker.

Mine forældre kan, selvom de ser hunden 2-3 gange hver uge, ikke låse sig ind og se til hunden eller lukke ham i haven. Eller hente børnene i institution og så gå hjem til os, så hunden ikke behøvede at være så længe alene.

Altså, han er da MEGET bedre end i starten. Det hjalp først rigtigt efter vi havde ejet ham i over 1 år. Han kan gå forbi parkerede biler nu uden at blive skræmt af sin egen refleksion, vi har trænet ham i pludselige lyde, han er mere glad og udadvendt etc. etc. Men et roligere hjem uden små børn og uden alle de ting der sker i bymidten ville have været nemmere at håndtere for ham.

Men hvis man ved, at et bestemt problem/særhed passer dårligt med det, man kan tilbyde, så er det jo klart, at man forsøger at undgå netop det. Det er sund fornuft. Det giver det mest harmoniske samliv for både dyr og ejer.

Jeg forstår heller ikke den brug og smid væk mentalitet, man nogle gange ser med hensyn til kæledyr. Men for bedre eller værre så blev Sølle behandlet og kastreret og det kan kun have været bedre at bo i et privat hjem end at blive afleveret på et internat, så kan kun se, at det har forbedret hans chancer for at få et godt hjem.

Med hensyn til min hund så troede vi, at vi overtog en velfungerende hund, der kun havde boet hos opdrætter. Han reagerede kraftigt på cykler, fodgængere. lyskryds etc. Vi troede, han lige skulle have lidt tid til at falde til og så troede vi det faldt sammen med en udviklingsfase, der hedder spøgelsesalder, det passede lige med alderen på ham.

Vi havde vel ejet ham og arbejdet med ham i 2-3 måneder, før der dukkede skidt op omkring opdrætteren. Vores hund havde bla. tidligere hjem bag sig. Og så gik der yderligere 2-3 måneder, så brød opdrætter en kontrakt med en tysk opdrætter og DKK gik ind i sagen og de fik avlsforbud i en periode, der blev hentet hunde og nogle røg direkte til aflivning og der var for tynde hunde også (billeder af hunde der vejede 2/3 af deres optimale vægt).

Når du har haft hunden så længe, så har du knyttet dig til den. Men reelt anede vi ikke, hvad vi overtog og hvad det ville kræve. Børnene var på det tidspunkt 1,5 år og 3 år. Og det er vel ærlig snak? Man skal vel vide, hvad man vælger for at kunne være sikker på at løfte opgaven?

Jeg går altså ikke ind for at smide dyrene rundt fra hjem til hjem, bare fordi der er nogle småting, der ikke passer en! Synes måske det bliver lidt antydet... Man skal passe på med at dømme andre og tillægge for mange motiver, som man reelt ikke ved noget om.

Jeg kan ikke huske, hvor længe de har haft Sølle boende, men må indrømme, at jeg kun kan se, katten er blevet bedre stillet af sit ophold hos dem. Om end det allerbedste scenarie havde været, at de kunne beholde ham...

• #58   19. apr 2013 Selvf. er det bedre at den har boet hos dem - og jeg tror da også at han har haft det godt så længe, men der hvor jeg bliver hægtet af, det er der hvor man så står skrevet op til en hund (tror at det er før Sølles tid) og så skal Sølle bare sendes videre i systemet.
    Så hopper kæden af for mig!

N.B. Har I ikke haft en adfærdsterapeut ind over??

• #59   20. apr 2013 Jeg meldte ham til træning hos Charlotte Lyngholm 2 dage efter vi fik ham hjem. Hun er DKK opdrætter af border collie og har en hundetræner- og adfærdsuddannelse efter Turid Rugaas' principper. Der trænede vi det første ½ år. Det virkede rigtig godt i forhold til at opbygge tillid og samarbejde, han var rigtig god til at lære nye øvelser, men meldte totalt pas til både sit og dæk og ville under ingen omstændigheder samarbejde med det.

Det næste ½ år tog jeg ham til træning i Tuse Næs Jagtforening på et lydighedshold for familiehunde. De blev anbefalet på Hundegalleri.

Med klikkertræning venter du på at hunden tilbyder den ønskede adfærd og så belønner du. Dårlig adfærd ignorerer du. Du må helst ikke sige nej til hunden.

Jagthundeklubben træner lidt anderledes, du retter mere på hunden, selvfølgelig uden at være hård ved den. Men du prøver ikke at ignorere uønsket adfærd væk. Du træder lidt mere i karakter og styrer mere.

Og så pludselig i løbet af sommerperioden begyndte det bare at vende og gå entydigt fremad og det har det så gjort lige siden - og heldigvis for det da smiley

Kommentér på:
Så er der igen, igen, igen slettet en tråd

Annonce