{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Hvilket vådfoder? {{forumTopicSubject}}

Hvilke mærker kan I anbefale af vådfoder?

Jeg har lidt forskelligt herhjemme som jeg købte før min kat kom hjem, men indtil nu giver de ham alle tynd mave.
Når jeg dropper vådfoder i et par dage og kun fodre med tørkost, bliver hans afføring almindelig igen - så skal have fundet et mærke som ikke giver dårlig mave.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket vådfoder?
  • #1   5. apr 2013 Han skal vænnes langsomt til vådkost, giver du bare pludseligt en masse, kan maven ikke lige omstille sig.

• #2   5. apr 2013 Hvordan gør jeg det?
    Giver bare en lille teske fuld om dagen i en skål for sig ved siden af tørkost.

• #3   5. apr 2013 Lad den have tørkost til at stå hele tiden og så give den en lille spiseskefuld dåsemad 3-4 gange dagligt hvis det er muligt for dig.

• #4   5. apr 2013 Ja det var jo ikke meget smiley det var det jeg ville foreslå til en start.

Hvad har du prøvet af vådmad?

Mine er næsten alt ædende når det kommer til vådt.

• #5   5. apr 2013 Jeg har prøvet Almo Nature, Grau, Catessy og Wiskas. De sidste to kun én gang, for dem gider han ikke rigtig.

• #6   5. apr 2013 Mine vil overhovedet ikke røre Whiskas... De vil kun have det gule og orange LUX fra Aldi smiley

• #8   5. apr 2013 Også den gule og orange Lux her. Han kan til nøds spise Bozita og nogle af de poser fra Milady (Aldi, dog med korn i) - og jeg har brugt en mindre formue på at prøve forskellige mærker. Applaws, RC, cosma, smilla, Sheba, Terra fælis etc, men nope. Så han får Lux og lidt rådt, og så spiser han lidt tørfoder ved siden af.

Han har aldrig haft dårlig mave, så har ikke rigtigt nogen gode råd. Måske prøve med råt eller kogt kød og fisk istedet for vådmaden? Det kunne jo være nemmere for mavsen.

• #9   5. apr 2013 Jeg vil kigge på Applaws og Lux. Findes de på Zooplus begge?

Jeg er ikke rigtig med på råt og kogt kød - ikke mere end hvad der lige falder af som godbidder.

• #11   5. apr 2013 mine katte vrænger næse hvis jeg giver dem andet end BLÅ LUX fra ALDI eller lidt råt kylling de vil simpelthen ikke røre andet og den bette brækker sig hvis hun får andet så ja den står på blå lux her hjemme milady kan også bruges meeeeen blå LUX sejre her i huset det er pate agtigt noget,,,, mine vil ikke ha de der boller i sovs

• #12   5. apr 2013 Nu er Gusse ikke specielt kræsen, han spiser stort set alt, så det er ikke der problemet er smiley

• #13   6. apr 2013 nej men som jeg skriver er det det batman kan tåle de andre brækker hun sig a

• #14   6. apr 2013 Mine spiser alle 4 lux varianter, de skal hentes i aldi og koster kun 5,5 for 400 g. De får også inderfilet og lår fra kylling og fik laks igår for første gang, de elsker det og det er godt for dem.
    Mine fik også dårlig mave i starten, det går hurtigt over, maven skal bare lige have en chance for at omstille sig

• #15   6. apr 2013 Mine spiser alle 4 lux varianter, de skal hentes i aldi og koster kun 5,5 for 400 g. De får også inderfilet og lår fra kylling og fik laks igår for første gang, de elsker det og det er godt for dem.
    Mine fik også dårlig mave i starten, det går hurtigt over, maven skal bare lige have en chance for at omstille sig

• #16   6. apr 2013 Jeg gik for tidligt i seng smiley
    Jeg bruger alle kornfri varianter fra zoopluds og LUX fra Aldi.

Men som du siger din kat er ikke kræsen, jeg tror bare hans mave skal vænne sig til at maden er fyldt med vand.

Hvis du giver en spise skefuld nu, ville jeg tage en the skefuld ad gangen, starte med en gang dagligt og så flere gange dagligt, hold ikke pauser, medmindre det bliver rigtigt slemt, jeg ville nok give ham zoolac dagligt medens han bliver vænnet til det våde smiley

• #17   6. apr 2013 Mine spiser med stooor fornøjelse de forskellige menu-boxe med små portionsposer af forskellig smagsvarianter, feks Whiskas new grilled meat og Kitekatboxen. Så får de også som vådfoder, ofte en skål hakk. torskerogn, tun i vand, grove kyllingestrimler, råt hjertekød i strimler, lidt kogt fisk, eller en hakk. fiskefrikadelle. Ja der er mange muligheder. Vi har fodret med dåsemad i næsten alle de 40 år vi har haft katte ( altid med tørfoder ved siden af). Men der blev kasseret rigtigt mange rester. Så nu har vi meget mere ud af at give vores to misser 1 pose hver til morgen og 1 pose hver til om aftenen. Og så tørfoder for resten. Tørfoderet er fra dyrlægen, da de begge er neutraliseret og skal have særlig kost for neutraliserede katte. Den ene får så også nyrekost, da han har let forhøjede nyretal pga. af sin "modne" alder på 8 år. Vi har prøvet ALLE de forskellige vådfodervarianter man kan få overhovedet. Og mange vrænger voldsomt på næsen af Whiskas. Men i vores terminologi gælder det altså også om noget livsglæde og livskvalitet. Og når så de aller helst vil spise de nok alt for saltholdige portioner fra Whiskas og Kitekat.....ja så får de altså det. Og så håber vi på, at vi ved at fodre med RC's højkvalitetsfoder at kan få det til at "ballancere" på den måde. De trives i hvert fald begge to og ser smukke og velholdte ud :o)

• #18   7. apr 2013 Ud over ovenstående kan jeg bidrage med Feringa fra zooplus og Patêrne fra Olivers petfood.
    Desuden kan du lave kyllinge suppe af kyllingelår med hjerte og andet indmad i - bare her i overgange. Denne suppe kan du så fryse ned i små portioner.
    Min perser har også lidt problemer med maven og til hjælp har jeg købt Bio-kult kapsler, som jeg åbner og drysser lidt af pulveret ned i vådfoderet. Det har hjulpet i løbet af ganske få dage.

• #19   12. maj 2013 Hi Tinna, in my cattery Gustav ate food from canes half to half with raw fresh beef, sometimes with fresh salmon, seafood...I don't give chicken to my cats because with raw and boiled they have problem with stomach. I have 3 types of canes which I use since 2 years and belive me before I tried a lot of other.... If you change his diet at the begining it could be a problem with poop. You should to choose one good quality and as said Jette give him at the biginning in small portion every day. And be careful with whiskas its not good food and my cats had bad poop with it. Im useing now Animonda carny, Smilla and and Royal canin, if my kurier from zooplus is late I buy in Aldi yellow and blue canes. In my opinion Lux is better than whiskas or other types of supermarket brands and is always close in crisis situations smiley but remember don't change type of food very often its not good to his stomach.

• #20   3. jun 2013 herhjemme får vi smilla(check indholdfortegnelse og tag den med reelt kød ikke biprodukter), bozita(pap kasserne) og cosma smiley

Kommentér på:
Hvilket vådfoder?

Annonce