{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

Kat der halter. hjælp {{forumTopicSubject}}

Der er sket det at da jeg vågnede i morges så jeg min kat Thilli lå ved siden af mig (det er nu meget normalt at hun gør det). Nå men jeg strækker mig og Thilli begynder at væse af mig, jeg tar katten ned på gulvet og ser at den halter, det er ikke første gang. For en måned siden haltede hun igen men vi tog hende ikke til dyrelægen, fordi min mor havde google det og sagt at det var normalt for katte. Nu er hun halt igen, er det normalt? Skal jeg tage hende til dyrelægen?
Thilli er en meget forsigtig kat, holder sig fra træer, hegn og lignende. Hun kan gå på poten men væser hele tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat der halter. hjælp
  • #1   30. mar 2013 Jeg ville helt sikker tage hende til dyrlægen (det er <i>ikke</i> normalt at katte halter).

Hvor gammel er hun?
    Hvad er hun for en slags (race, blanding af, huskat)?
    Er hun ude og/eller indekat?

• #2   30. mar 2013 Hun hvæser, fordi hun har meget ondt. Du må afsted til dyrlæge med hende!

God bedring med benet/poten.

• #3   30. mar 2013 Hun er 3-4 år hun er internat kat så vi er ikke sikker.
    Race huskat
    Mest indekat

• #4   30. mar 2013 Til dyrlæge!
    Det er på ingen måde normalt at en kat halter! Ikke med mindre de har en forbestemt lidelse....

Mine katte kom da også hjem og haltede, det var jo så fordi han var blevet bidt i benet af et andet dyr. Så efter 3 uger hvor han ikke havde haltet haltede han igen det var så en følge komplication med hævelse i ledet og i trædepuden selvom han havde været på antibiotika og smertestillende. Så måtte han få endnu en omgang antibiotika og nu har han det endelig bedre.

• #5   30. mar 2013 Men første gang hun haltede gik det over af sig selv. Og en gang for lang tid siden hvor hun var halt tog vi hende til dyrelægen, han sagde det bare var en øm pote og ikke kunne finde svar på hvorfor hun haltede, så hun fik pensilin/smertestillende, og så sin vaccination.

• #6   30. mar 2013 Der er ingen bidemærker sår eller hævelse.

• #7   30. mar 2013 "øm" pote var så også en meget dårlig betegnelse for når han giver pensilin og smertestillende så er det fordi han regner med at der er en infektion i poten som han så bekæmper med medicinen.

Jeg kunne overhoevedet ikke se nogle bidmærker på min kat men jeg måtte heller ikke røre hans pote. Det tog dyrlægen næsten 10minutter at mærke sig frem til bidmærket der sad lige i ledet så det var ekstra svært at finde.

• #8   30. mar 2013 det kan være mange ting, en klo der enten er knækket eller vokset ind i trædepuden, husk også der er en klo lidt oppe ad benet.
    Men i SKAL altså til dyrlægen. Når en kat halter er der noget i vejen og når den oven i købet også hvæser, så har den MEGET ondt. Så det er bare at komme af sted, lige som hvis man selv havde meget ondt.

• #9   30. mar 2013 Der er intet normalt ved en kat der halter, og der kan være rigtig mange årsager til halten, og langt de fleste kræver at katten bliver tilset af en dyrlæge...

Når en kat hvæser så har den virkelig meget ondt, for katte vil normalt skjule sin smerte pga det er et tegn på svaghed..

Så få din mor til at kontakte dyrlægen og det er NU..

• #10   30. mar 2013 hvis det er en af bagpoterne den halter på så kig på klørene hvis de er helt ned slidte er det fordi den har spænet væk fra en fx. en fjende og måske der blevet såret...

ligemeget hvad så TAG TIL DYRE-LÆGEN

• #12   31. mar 2013 De gange hvor vores har haltet

har min mor hold katten og kigget på hvor det gør ondt (det kan jo være en splint, bid mange ting) mens jeg så står og nusser katten for at berolige ham. Bag efter skal han selfølgelig nusses og pusses om helt vildt

Kommentér på:
Kat der halter. hjælp

Annonce