{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Kattetøj?? {{forumTopicSubject}}

Tænkte lidt på om man kunne lave katte tøj selv. selvfølgelige kan man det men jeg ved ikke hvordan den skal sidde, jeg vil helst ha den sidder såden at den ikke forstyrre når katten bevæger sig. smiley

Jeg ved godt man ikke putter tøj på katte jeg vil heller ikke have at mine katte skal gå med dem hele tiden, det er mest bare for sjov. smiley

nå mit spørgsmål er om der er nogen som ved hvordan den skal sidde og alt det der eller har et mønster:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattetøj??
  • #1   29. mar 2013 Hvorfor syntes du det kunne være sjovt at putte tøj på din kat???

• #2   29. mar 2013 Bare prøve det smiley jeg vil ikke have de skal have det på i flere timer eller såden noget.

• #3   29. mar 2013 Lad hellere være, Katte er jo klatrende dyr og med tøj og lignende risikerer du at din kat sidder fast eller i værste fald bliver hængt, Hvis du vælger at påklæde den må du ikke slippe den af syne imens og slet ikke lukke den udenfor.

Hvis det var min kat er jeg sikker på at den ville blive meget fornærmet, og jeg ville med stor sandsynlighed få den kolde skulder de næste par dage smiley

• #4   29. mar 2013 Hvis du godt ved man ikke putter tøj på katte, <i>hvorfor</i> så???

Katte er IKKE påklædnings-dukker.

• #5   29. mar 2013 Mine katte ville hade mig, hvis jeg proppede tøj på dem - især Diego (ham på billedet) smiley

profilbillede
  • #7   29. mar 2013 Pia D det er hunde heller ikke men man propper stadig tøj på dem.

Dorthea T hvis det blev til noget ville det nok være til min kat som ikke må komme ud kun i snor (fordi den er døv) og har ikke så tyk pels:)
    men jeg vil heller ikke lade dem løbe frit rundt med det på. jeg er også meget krædsen når jeg vælger halsbånd fordi min kat engang kom hjem og var ved at blive kvalt fordi katten havde gjordt et eller andet så den var blevet mindre:( smiley

• #8   29. mar 2013 Iben J det har du ret i. første gang min døve kat fik sele på var han lige glad og det er han stadig og det jeg har tænkt mig at tage på ham ville ikke komme til at fylde mere forhåbentligt smiley

• #10   29. mar 2013 Nu lyder du altså som om du intet ved om katte smiley
    Ingen tøj og ingen halsbånd, det duer ikke til katte!!
    Du nævner din kat er døv, du må være ekstra varsom når din kat har særlige behov, og du burde have lært empati i den situation.

• #11   29. mar 2013 Hey hey!! Iden J det kan godt være jeg er 16 år men jeg ved sku meget om katte end folk går og tror. lige nu taler vi om min kat som ikke har meget pels, den er blevet vasket mange gange ved sin gamle ejer derfor han den heller ikke det der fedt af en art. og når jeg går tur med den ryster den. jeg ved godt den ikke ikke pleger at have tøj på, den pleger heller ikke at blive vasket, holdes inde, taget med på udstilling, have halsbånd og alt mugligt andet! jeg har kun halsbånd på mine og og det er der EN grund til hvis jeg ikke har halsbånd på så tænker min spasser-nabo "det er en strejfer" og så siger det puff og så ser jeg ikke den kat mere!!! JEG HAR FORSTAND PÅ KATTE

• #12   29. mar 2013 Det var til Iben J og Jette L

• #13   29. mar 2013 Køb en dukke og leg med den...

Lad din kat blive indenfor til pelsen er vokset ud igen.... eller til der bliver varmere...

Drop halsbåndet hvis du holder af din kat...

Læs nogle bøger om katte.... da du åbenbart ikke har lært nok fra nogen der har forstand på katte!!!

• #14   29. mar 2013 tror du jeg vil holde min kat inde det kan jeg ikke bare gøre nu den ved godt hvad der er uden for døren. holder du også bare dine katte inde selvom de har vært ude før.. er det ikke synd!!?? jeg vil gerne læse flere bøger om katte men det er lidt svært når jeg ikke kan finde nogen som jeg ikke har læst!! jeg holder F********************* af min kat det er derfor jeg giver dem halsbånd på. min nabo skyder dem hvis de ikke har!! jeg har allerede mistet 12 katte. pelsen bliver ikke tykkere på den kat!

• #17   29. mar 2013 jeg kan ikke undvære katte!!! dyr er mit liv hvis jeg ikke havde dyr så var jeg her ikke!!!!!!!!

• #19   29. mar 2013 Jeg synes man må kede sig rigtigt meget, hvis man vil til at lave udklædningstøj til sine dyr. Hvad enten man er 16 eller 32 år.

• #21   29. mar 2013 Så må du få dine forældre til at bygge en løbegård til kattene...

Nej det er ikke synd at holde en kat inde, hvis den er syg eller lige skal vænne sig til et nyt hjem.... Og en døv kat må ikke være udekat!!!

12 katte... hmmm jeg har haft katte i 20 år... og jeg har kun mistet 1 pga alderdom....

• #22   29. mar 2013 jeg vil ikke lave udklædningstøj!!! det her det var bare et spørgsmål og nu bliver jeg bedømt efter mit forum indlæg det er da fedt var?!!

• #24   29. mar 2013 Du bliver ikke dømt, det gør din handling, der er en stor forskel.

• #26   29. mar 2013 ja men nu skyder min nabo jo også mine katte!! vi er igang med at lave et to meter højt hegn med en skrå kant øverst rundt om hele haven men nu er den vinter og man kan ikke grave i jorden med en spade om vinteren. Jeg ved godt en døv kan ikke må komme ud men de gamle ejere havde den ude og derfor ved katten hvad der er udenfor døren derfor går vi tur med ham

• #28   29. mar 2013 jeg har kun min mor som har dårlig håndled og pensionist og en handikappet storebror. ja vi har lært at vores nabo er psykisks syg/sindsyg og skyder til højre og venstre

• #31   29. mar 2013 vi har ikke beviser!! vi har kun et billede hvor min mor står med en kat som er blevet skudt to gange og gennemgnasket af en hund og vores nabo står i baggrunden men man kan ikke se hans våben og derfor er det ikke et bevis!!

• #32   29. mar 2013 jesper tro hvad du vil kom og besøg mig nej vent jeg kan måske sætte det billede ind!! jeg ved godt det lyder sygt jeg tror heller ikke jeg ville tro på det hvis jeg fik det at vide af en fremmed

Fruen på godset ja

• #33   29. mar 2013 Katte med pels har allerede det tøj på de skal have (altså deres pels ;))

Dem uden pels skal kun have det for at holde varmen, ikke bare fordi man kan

• #34   29. mar 2013 tak for dit venlige svar *Beltane* ja har du ret i smiley

• #35   29. mar 2013 I guder ;-(
    Sikke historie smiley
    Skal man le eller græde !!
    Nå Nickie er du 16 år ? ,(næsten voksen ) efter dine svar at dømme troede
    jeg du var omk 10 smiley

• #36   29. mar 2013 Nickie* hvis du har mistet 12 katte pga din nabo, så forstår jeg helt ærligt ikke hvorfor du bliver ved med at lukke dine katte ud? Det kan lade sig gøre at have katte som kun er inde.. så skulle problemet både med nabo og med tøj være løst.. den kat du har nu er jo ikke i fare for at blive skudt når han ikke går løs ude men altid er i sele..... hvis du ikke går ude med ham i for lang tid af gangen skal han nok klare sig på trods af han ikke har så tyk en pels.. at give ham tøj på vil være synd smiley så ingen tøj og væk med halsbåndet..

• #37   29. mar 2013 irene N - Det er sikkert ikke hende der lukker dem ud smiley

• #38   29. mar 2013 Beltane* sikkert ikke, men syntes da det er mærkeligt at man bliver ved med at lukke kattene ud når man ved at naboen skyder dem?! smiley

• #39   29. mar 2013 irene - Nu har man oftes ikke kontrol over sine forældres gøren smiley

• #40   29. mar 2013 Her er mew, med "steriliseringstøj"
    Det var desværre nødvendigt og som billedet udtrykker var hun uhyggeligt utilfreds og fornærmet
    Jeg vil hellere gnave min arm af end at byde hende det igen

Så drop den ide og sy noget tøj til dukker eller dig selv istedet

profilbillede
  • #41   29. mar 2013 Først vil jeg da lige sige.... Ryster simpelthen på hovedet over den måde voksne mennesker sidder og skriver til et barn, hvad fanden bilder i jer egentlig ind?? Svar hende da ordentligt!!!
    Når det så er sagt: Tøj til katte er ikke en god idé, med mindre det er en af de pelsfri racer... Hvis han fryser så nøjes med små korte ture ind til vejret bliver lidt varmere smiley

• #43   30. mar 2013 Nickie:
    Prøv lige at beherske dine udråbstegn og bandeord, det fremmer heller ikke en god stemning i tråden.

Mht. tøj til katte - så nej, de har deres pels og din kats pels er måske ødelagt af forrige ejer, men den skal jo også holdes inde i beskyttede omgivelser når den er døv, så den fryser ikke. Hvis du vil hygge lidt ekstra om den, så læg et tyndt tæppe over den, mine er helt pjattede med sådan noget, men det er jo kun når de ligger og hygger eller sover smiley
    Du vil opdage at katten flytter sig fra tæppet når den får det for varmt, den kan ikke selv tage en bluse af, den må svede i stilhed - og det er jo ikke så godt.

Hvis du synes at den er kuldskær, så lad dog være med at lukke den ud i frostvejr - og sig til dine forældre at de heller ikke skal lukke den ud.

Mht. halsbånd og naboen, så har jeg oplevet flere katte der er kommet hjem med halsbåndet i munden - meget ubehageligt også selvom den er patenteret sikker.
    Du skal få tatoveret dine katte. Det er et synligt tegn og kan med fordel gøres når den er i narkose i forb. med neutralisering.
    Din nabo må ikke skyde din kat - at der så findes idioter rundt omkring, det er jo så en anden sag.
    Kan I ikke tage en snak med ham og vise billeder af jeres katte, så han ved hvem der tilhører jer?
    Det er rigtigt godt at I er ved at lave hegn, men korrekt, man kan ikke grave lige nu:)
    Glem alt om tøj, nu skifter dine katte "tøj til sommertøj" og så fælder de ad h til.

• #45   30. mar 2013 Nemlig Jesper.
    Kat:
    Jeg vælger den humoristiske tilgang smiley

• #46   31. mar 2013 Syntes du skal droppe tøjet eller KG (sorry KG) for ingen vil ''godkende'' folk der ikke behandler katte som de mener de skal behandles.

Det med naboen det forstår jeg ikke hvorfor folk ikke tror på. Jeg forstår dig godt min genbo skød også katte (han ramte heldigvis ikke min gamle kat) han havde skudt efter min kat fortalte hans datter som jeg var veninde med.

OG til jer der siger at hun bare skal holde katten inde så ville det være direkte dyreplageri fordi så vil den bare stå ved døren og miave om at komme ud dagen lang.

• #47   31. mar 2013 Kailie:
    " Syntes du skal droppe tøjet eller KG (sorry KG) for ingen vil ''godkende'' folk der ikke behandler katte som de mener de skal behandles. "

Til dette vil jeg bare sige NÅ??? for herinde forsøger de fleste at tage vare på kattens tarv fremfor éns egen!

• #48   31. mar 2013 Kailie - en kat er IKKE et stykke legetøj! At du mener det er en hest der skal tilkøres og have tøj på - det er efter min mening ikke helt naturligt. En kat (bare lige for en godt ordens skyld på latin, felis cattus) er et dyr - og endda efterkommere af nogle af de største rovdyr i verden. Det er måske lidt overdrevet, men forestil dig en tiger med en lyserød trøje på og en lille vogn bagefter. Det er tosset, ikke?

En kat er IKKE bygget til at bære tøj - visse hårløse racer er ok, men de er såmænd heller ikke bygget til det.

Dyreplageri at holde en kat inde? Hmm. Jamen, tak for det - jeg har 5 katte i et hus, som går inde; jeg skal for det første ikke have en racekat til at rende ude, for det andet; folk kører som psykopater (jeg havde en eks som decideret kørte point efter hvor mange katte han havde kørt ned - derfor en EKS.) og for det tredje så vil jeg hellere vente til jeg får bygget min løbegård her til foråret.

Gå nogle ture med din kat i sele - det vil den helt sikkert blive glad for smiley

• #49   31. mar 2013 DK mikris: Åhh nej jeg har intet imod katte som hele tiden har boet som indekatte men katte bliver nærmest sindsyge vis de ved hvor sjovt der er ude

• #50   31. mar 2013 Marianne: Jeg stopper IKKE katte i tøj
    for ja det er unaturligtog det var EN gang.
    Jeg skrev det bare fordi jeg selv ved hvor stor en gang ballande jeg er kommet ud for med min ''engang gav jeg min kat tøj på'' udtalelse

• #51   31. mar 2013 Kaillie
    Det er mere synd for katte,at have tøj på,end at være indendørs smiley

Godkende svar !!!

Altså ,viser desværre at du stadig ikke er moden nok,til
    deltage i en seriøs debat smiley

• #52   31. mar 2013 Tine: Selvom jeg selv har gjort begge dele så vil jeg give dig ret men en udekat for det frygteligt af at blive indekat.

Jeg godkender også svarende og tager dem til mig.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener

• #53   31. mar 2013 Kailie
    Godkender ikke hvordan andre behandler katte smiley
    Derfor !

• #54   31. mar 2013 Jeg er (ret) sikker på at TS ikke stopper sine katte i tøj efter denne skideballe

• #55   31. mar 2013 Nej heldigvis smiley

• #57   31. mar 2013 Haha den er lige over billedet af en fisk

• #58   31. mar 2013 Alle mine katte havde en overgang adgang til løbegård, hvilket de ikke har mere - de går da ikke amok.

• #62   31. mar 2013 Jesper: Min gamle genbo skød da også katte

• #64   31. mar 2013 Ja men ligesom TS havde vi ingen beviser

• #67   31. mar 2013 Tja vi mistede ikke vores kat af den grund heldigvis men an havde skudt efter ham (min gamle kat)

Og du kan IKKE sige vie r uansvarlige for vi vidste intet om det men da vi var ved at flytte kom hans datter (min veninde) over og sagde at han skød katte

• #68   31. mar 2013 Så indhegner man sin have hvis man har sådan en genbo og virkelig holder af sine katte.
    Og i har vel det bevis at katten er skudt = kugle i katten = nabo har gevær der passer?
    Hvis man gør noget ud af det, kan de bevises

• #70   31. mar 2013 Heidi: Vis du læser længere oppe er de igang med at lave indhegning men jorden er frossen

• #71   31. mar 2013 Jesper: Vi vidste det jo ikke.

• #73   31. mar 2013 Nej vi vidste det rent faktisk ikke.

• #75   31. mar 2013 Hans datter sagde det til os og vi tror det eftersom hun aldrig har løjet for os

• #76   31. mar 2013 Kailie:
    Men måske var det første gang hun løj om sin far...

• #77   31. mar 2013 Muligvis men det er ligemeget nu. Vi er flyttet vækder fra

• #78   2. apr 2013 alle de katte jeg har fået skudt har det været hvor jeg lukkede dem ud og nogle timer efter et skud og så har vi ikke set den kat mere. og det lyder underligt jeg ved det. hvis vi havde fundet de døde katte ville det ikke hjælpe at mælde ham fordi man ikke kan mache "kuglen/det der havner i katten" og våbenet. Det der med en løve med trøje på har du set en vild hest have dæken(eller hvad det nu hedder) på eller en ulv han tøj på?

• #79   3. apr 2013 Nickie:
    Et dækkken til en hest eller hund i kulden kan du ikke sammenligne med "tøj" heller ikke hvis Fido skal have "sko" på for at skåne poterne for vejsalt.

• #80   3. apr 2013 men de har jo også deres pels som holder dem varme

• #81   3. apr 2013 - men ikke varme nok!

• #82   3. apr 2013 Nickie - nogle heste (som f.eks. Araber) er slet ikke udviklet til vores klima; derfor dækken. Nogen giver dem også dækken på, for at undgå vinterpels. Jeg havde en pony som IKKE gik med dækken (han var fjordhest). Det resulterede i at oppe under hans forben begyndte huden at skrælle af - når han blev varm, blev han fugtig deroppe under, fordi han havde så meget pels. Også begyndte hans hud at gnide mod hinanden, og til sidst havde han sår der - jeg vaskede det med sæbespåner hver dag i næsten 2 uger, for at være sikker på at det forsvandt.

Så der er en kæmpe forskel!

• #83   3. apr 2013 Jeg mener også nogle heste har dækken på om sommeren, for ikke at blive angrebet af mitter? En lille mygge agtig en som kan give eksem, i hvert tilfælde hos islænder, det er dem jeg kender mest til smiley

• #84   3. apr 2013 Synes at denne tråd er røget OT

• #85   3. apr 2013 Ja - nogle heste har faktisk også et myggedækken; min gamle pony døjede rigtigt meget med bremser og mitter, så han havde et over hovedet smiley Han var fuldstændigt spist af dem smiley

Her er et lidt sjovt billede af ham, når han fik det net af smiley

profilbillede
  • #86   3. apr 2013 smiley det er da ikke OT smiley dyr med tøj smiley

• #87   3. apr 2013 OT?

• #88   3. apr 2013 At man ikke holder sig til emnet smiley sådan ca

• #89   3. apr 2013 Nårh smiley ..

• #90   7. apr 2013 Jo det er OT lige nu jeg taler om katte tøj og i begynder og tale om dækken til heste.. Lukker debatten når jeg lige kommer hjem fra letland/riga...

• #91   7. apr 2013 Mener du sletter ? Det ville være ærgerligt, du har fået mange gode svar som andre også kan bruge, og at tråden tager en drejning smiley det gør de tit og specielt når TS ikke er på smiley

• #92   7. apr 2013 Okay...

• #93   7. apr 2013 " har du set en vild hest have dæken(eller hvad det nu hedder) på eller en ulv han tøj på? "

Hvem startede med at tale om dækken???

Anyway, jeg bakker ud smiley

• #94   7. apr 2013 Forresten håber at du nyder turen til Riga:)

• #95   8. apr 2013 Tak og det gør jeg

• #96   20. apr 2013 Hvis du har så meget forstand på katte, men allerede i en alder af 16 år har mistet 12, så tør jeg da slet ikke tænke på hvormange katte der vil miste livet hos dig i dit liv. Jeg har haft katte i 14 år og har endnu ingen mistet - vi er nogler der er ansvarsfulde og passer på vores dyr.... KATTE VIL IKKE HAVE TØJ PÅ, så fat det dog. En døv kat KAN IKKE fungere udenfor på egen hånd, da den ikke kan høre, når der kommer en fare f.eks en bil. Hvis din kat er glad for at gå i sele så gør dog det - gå med ud med den hver gang, ligesom hvis den havde været en hund - så bliver den vel ikke skudt - drop halsbånd og få den øremærket og hold den ellers inde. FLYT DOG, hvis du bor ved siden af en mand, som konsekvent skyder dine katte eller vent med at anskaffe dig flere før du er flyttet hjemmefra - og blevet mere moden - indtil da - få dig en kanin !!

Ja undskyld, men kan simpelthen ikke tage dig alvorlig - umoden er hvad du er.

• #97   20. apr 2013 Tråden er næsten 2 uger gammel, jeg tror hun har fattet den ikke skal have tøj på smiley

• #98   20. apr 2013 Tråden er næsten 2 uger gammel
    Ja og .....
    Det har da ingenting at sige ,hvis man har et relevant budskab,der passer til emnet.;-)

• #99   20. apr 2013 Den er to uger gammel, meget meget lang og uddebatteret:)

• #100   21. apr 2013 Tine - Nu har hun jo fattet det med kattetøj, så er der ingen grund til at hive det op igen smiley

• #101   21. apr 2013 okay....orkede bare ikke at nærlæse hele tråden, da jeg blev rimelig forarget, men måske har andre glæde af mine ord så. Men det var da godt den fes ind til sidst - for det var da helt ude i skoven.....

• #102   21. apr 2013 Helle: "KATTE VIL IKKE HAVE TØJ PÅ"
    - Jo det er der faktisk en del hårløse katte der gerne vil.

• #103   21. apr 2013 Ginger

Det hat vi også været rundt om længere oppe smiley

• #104   22. apr 2013 Jamen gud forbyde at noget er nævnt to gange - men vælger man at råbe i en tråd at katte ikke vil have tøj på, så er det jo ikke korrekt, når der faktisk findes katte der gerne vil.

• #105   22. apr 2013 Det var bare for at pointer at emner er uddebatteret. Ingen grund til at blive flabet

• #106   22. apr 2013 jeg elsker mit hjem derfor VIL jeg ikke flytte
    nu for i lige det her:
    en dag hørte min mor naboens hund gø, det plejer normalt og betyde at der er en kat og derfor begyndte min mor at gå derover for at se om det var en kat. da hund stod udenfor haven og kiggede ind for at se om hund kunne se noget hørte hund det første skud og hund løb i retningen af lyden og ca.8 meter væk fra lød det et skud til da hun kom hen til det sted stod naboen og pusede hunden på den, og katten skreg. min mor skyndte sig at tage katten væk fra hunden men hunden hoppede op for at tage katten igen og min mor måtte nød til at "sparke" den væk, imens stod naboen og gloede!! min mor blev sår sur og råbte af naboen min bror tog et billede med min mor som holder katten og naboen i baggrunden men man kan IKKE så hans våben! denne kat havde halsbånd på med navneskilt. katten døde så i min mors arme på vej hjem!!!
    siden har vi ikke hørt et skud fra naboen men vi holder stadig nogle af vores katte ind om natten for vi vil ikke risikere det igen!
    da vi kom hjem tilkaldte vi politiet og de kom og kiggede på katten og på de der billeder men tog dem IKKE med de tog ikke billeder af katten eller noget som helst.

jeg ved godt katte ikke skal have tøj på!!! jeg har heller ikke spurgt om de skal eller såden noget jeg har spurgt efter mønster!!! og jeg har sku da ikke tænkt mig at tage det på min kat, kun for at prøve det!!!

• #108   22. apr 2013 Jeg nævner ikke trådstarter med et ord, men blev sur over at man råber meget hidsigt ud over en tråd at katte ikke vil have tøj på - for jeg ved at det er der katte der vil - min egen fx.

Så den eneste jeg faktisk skriver til er Helle smiley

• #109   22. apr 2013 Glad for TS er blevet klogere ,
    Nu er Ts nemlig 26 år og ikke 16 år ,uha godt vi andre ikke er blevet 10 år ældre
    siden mars, h. Puha

• #110   22. apr 2013 Tine
    Haha smiley

• #111   22. apr 2013 smiley

• #113   23. apr 2013 Det er nu mest så andre ikke tror jeg er uerfaren smiley

• #114   23. apr 2013 Nickie

En på 16 kan være ligeså erfaren som en på 26... En på 16 der oprettede den her debat ville også blive haglet ned

• #115   23. apr 2013 Ja det ved jeg.

• #116   23. apr 2013 Undlad da at opgive alder, hvis du alligevel ikke vil være ved den alder du har.

Det er meget utroværdigt at ændre på den slags

Er du 16 eller 26 (hvis du vil svare på det)?

• #117   23. apr 2013 jeg er 16 men jeg vil ikke have folk tror at jeg er uerfaren eller såden noget jeg vil have folk skal tale til mig som om jeg er voksen.. vis der er noget jeg ikke forstår så søger jeg på google og kigger på flere sider om det så jeg forstår hvad det er smiley

• #118   23. apr 2013 Tak Nickie.

Jeg forstår så ikke helt dit argument; håber der tales nogenlunde ens til alle og forhåbentlig (endnu) pænere til yngre end ældre.

Hvad er der galt i at være mindre erfaren end andre?

Uanset du måske har haft kat i hele dit liv, er du jo stadig mindre erfaren end en ældre der også har haft kat hele livet og det er der vel ikke noget galt i.

Uagtet at jeg ikke har haft kat som barn, men først som voksen vil jeg betragte mig selv som meget erfaren, bla pga min uddannelse og mange års job som vet. sygepl.

smiley

• #119   23. apr 2013 min mor har haft katte hele livet og jeg ved mere end hende? smiley
    jeg ved godt jeg ikke ved mere end jer selvfølgelig.. og jeg har stadig mer at lære.. jeg kan bare ikke lide når folk siger jeg er uerfaren (som nogen gør i denne tråd) jeg har læst og hvert meget sammen med katte og ved meget om dens natur og jeg elsker at vide nye ting om katte (og andre dyr) smiley
    arbelder du med dyr:o smiley

• #121   23. apr 2013 Nu er der pænt mange herinde der ikke har deres rigtige alder stående (jeg har dog)

• #123   23. apr 2013 Ginger:

Det må du så undskylde, var ikke klar over at dine eller andre katte for den sag skyld gerne vil have tøj på. Hvis de gerne vil er det jo fint, hvis det er for at bedre kunne holde varmen. Jeg ved bare hvordan min huskat reagerer, hvis hun får noget på (bodystocking fra dyrlægen) - hun er helt handicappet og alt for bevidst om den - men nu var det jo heller ikke for at holde varmen ;O) Det er jo også synd hvis de fryser uden tøj.....

• #124   23. apr 2013 Helle
    Det er fordi Ginger er hårløs,så er situationen en anden.

Og hvis Ginger havde ulejliget sig med at læse hele tråden,var hun nok ikke faret op
    I det røde felt smiley
    Der kommer det til udtryk at hårløse katte er en anden sag !

Beltane
    Det gør jo ikke sagen bedere.
    Det bedste vi har er vores troværdighed smiley

• #125   23. apr 2013 Tror virkelig ikke, der er nogen katte, der bryder sig om at gå med tøj. :S
    Tænk på kattens behov og ikke dine..

• #126   23. apr 2013 Ja jeg ved godt at Ginger har en hårløs og det kan være de har specielle behov...men GENERELT er det ikke naturligt for alm. katte - det var det jeg mente længere oppe...Jeg forstår udemærket Ginger - jeg gav jo selv min hund tøj på, netop fordi den frøs.

• #127   23. apr 2013 Nickie man er voksen den dag man erkender, at man lære hele liver og der altid er nogen der ved mere end en selv, og man ikke er bange for, at indrømme man begår fejl smiley jeg bliver lige straks 56 år og på mange punkter må jeg gå til mine børn smiley blandt andet når det gælder ny teknik, og det jeg sad med i matematik på HF ja det havde mine børn jo næsten i folkeskolen, tiden ændre sig.
    En ting man ikke kan lære er livserfaring smiley og den har jeg, du er på vej til at få den.

• #128   24. apr 2013 det er som om de fleste af jer slet ikke forstår hvad jeg skrive??
    jeg ved godt at det er forkert at ændre min alder! og hvis man så skriver at åndsvagt spørgsmål (som mig) så er det som om i lige tjækker ens profil og nårhh så ser i lige alderen og så kan i forstå hvorfor man spørge om såden noget dumt.
    i dette emne spørger jeg efter mønstre til katte så jeg selv kan lave det.
    en af mine katte i ligeglad når han får sin sele på og det er næsten en vest, han går ikke med ryggen nede som mine andre katte ville gøre.

• #129   24. apr 2013 Nickie
    Alle brugere har en profil smiley
    Så det er faktisk meningen ,at man kan tjekke den
    Fx om TS andre emner
    Tjekke alder så man forstår hvorfor nogle brugere reagere som de gør.osv

• #130   24. apr 2013 Nickie

En sele har en funktion og selv om det næsten er en vest så er det jo langt fra det samme som en bluse eller hvad du nu havde forestillet dig..

Selen har du på for at beskytte din kat, fordi du ikke ønsker at den skal være fritløber, men stadig have lidt af den glæde det er for en kat at være udenfor..

Tøj til katte har kun en funktion hvis man har en hårløs kat der ikke selv kan holde varmen og fryser..
    Almindelige katte som har pels har ikke brug for tøj og tøj forhindre katten i selv at regulere deres kropstemperatur, det vil sige at de nemt kan blive for varme, det er ikke sundt for katten..

Og jeg har stadig ikke forstået hvorfor du skulle sy katte tøj til dine katte, for dine katte syntes jelt sikkert ikke det er sjovt at få tøj på, at de virker lige glade, kan være at de blot affinder sig med situationen, ikke at de kan lide det..

Jeg ville være fløjtende lige glad med om du er 16 var 26 eller 56 år, mit svar ville stadig være det samme..

• #131   24. apr 2013 okay men nu ved du jo ikke hvordan den reagere med øjne, bevægelse, øre, næse(vejrtrækning) og såden noget:) hvis katten ikke kan lide det vil jeg tage det af og droppe det selvfølgelig og den der sele den minder om en vest og jeg har tækt mig at lave en vest. og jeg har ikke tænkt mig at den skulle have det på i lang tid bare for at prøve.
    jeg kan så sige at jeg er ved at lave en og jeg vil heller ikke stoppe og jeg tænker på kattens sikkerhed først så der sker IKKE noget med den! smiley

• #132   24. apr 2013 Tine Livet er også en god bog: Hvis du havde ulejligede dig med at læse hvad jeg skrev, så reagerede jeg ikke på hele tråden, men udelukkende på hvad Helle skrev og dette var ikke uddebatteret. Desuden vidste jeg ikke at du var medlem af debatpolitiet og skulle bestemme hvad jeg må og ikke må debattere smiley

Og det røde felt? Så skal du se mig i en hed debat - den ville jeg nemlig tjekke hele tiden og ikke sådan hver anden dag når jeg lige huskede på den *GG*

• #133   24. apr 2013 Men Nickie <b>hvorfor</b> skal dine katte absolut have tøj på????
    Hvis du er så glad for at sy så sy dog noget dukketøj og sælg det på loppemarkeder, eller sy noget tøj til dig selv..

Jeg ser absolut inyet formål med at give kattene tøj på, det udelukkende for din egen egoistiske underholdning, katte er ikke udklædningsdukker og legetøj, det er levende væsner..

Og nej jeg ved ikke hvordan dine katte reagere, det er korrekt, men jeg ved at det ikke er naturligt for katte at have tøj på, og jeg ved at nogle katte vil være apatiske, det betyder ikke at de kan lide det, eller at de er ligeglade, men nærmere at de opgiver at gøre modstand, i håb om at det hurtigt er overstået og de igen kan slappe af..

• #134   24. apr 2013 Ja Heidi jeg forstår det heller ikke smiley
    Ginger
    Jeg leger absolut ikke politi,,,,
    Jeg forholder mig til hvad du har skrevet,og reagere ud fra det,

Dette er et forum ,hvor man kommentere hinanden

Hvis du ikke kan klare det burde du sende en privat besked til rette

vedkommende,så er du fri for at høre på vi andre
    Hvad prøver du at sige med de 2 sidste sætninger ???

• #135   24. apr 2013 "Dette er et forum ,hvor man kommentere hinanden" - det var netop den ret jeg benyttede mig af da jeg kommenterede på hvad Helle skrev smiley

• #136   24. apr 2013 Og det benyttede jeg mig også af smiley
    da jeg kommmenterede dig,
    Så vi er helt enige smiley

• #137   24. apr 2013 Det må vi jo så være *GG*

• #138   24. apr 2013 Ja, der er tærsket langhalm på denne tråd og fatter faktisk slet ikke at den overhovedet lever endnu.

Når det er sagt, så lærer jeg aldrig at forstå mig på dem der vil give deres pelsklædte katte tøj på - eller bare overveje det.

Når man så også opgiver falsk alder - altså.........................:( tsk tsk.

• #139   25. apr 2013 jeg sidder her og griner over det i skriver i kender mig ikke og Heidi N siger jeg er egoistisk lol!
    alle er lidt egoistiske og det kan godt være jeg er lidt mere men ikke overfor mine katte eller andre dyr!! Det er min familie og de kommer først!! derfor skriver jeg også at hvis katten giver mig et "signal" så tager jeg den af! jeg kender mine katte godt nok til at kunne se om de ikke kan lide det. det er som om i ikke fatter eller læser hvad jeg skriver! ^.^

• #141   25. apr 2013 det er ikke alle men der er nogen som ikke fatter hvad jeg skriver og siger jeg ikke tænker på min katte osv..

• #142   25. apr 2013 Hold da op
    hvilken disrespekt for os andre brugere,hvad bilder du dig ind smiley

Du er absolut ikke moden nok til at deltage i dette forum.

• #144   26. apr 2013 Tine livet er også en god bog.
    jeg tror du tager det lidt for seriøst det jeg skrev...

fruen på godset
    ja det har du selv. ret i.. stopper også nu

Kommentér på:
Kattetøj??

Annonce