I tvivl om valg af nyt foder {{forumTopicSubject}}
Ved godt det er et tilbagevendende emne, men er simpelthen i tvivl om hvad jeg skal vælge af foder til vores 2 katte..
De er begge blevet over 1 år nu, og de får RC Sterilised 37 foder nu som tørfoder og de får også RC vådkost morgen og aften.
Vi har bare hørt fra flere nu at de ikke anbefaler RC som tørfoder, og vi overvejer at finde noget nyt tørfoder som ikke indeholder korn.
Men hvad kan i så anbefale? Vi har set på Applaws, Orijen og Acana som jeg ser mange taler godt om? Derudover har jeg også set på Porta 21 som har 1 variant uden korn...
Synes dog også jeg læser disse produkter har tildens til dårlige maver???
Vores ene kat er vægtmæssigt fin, han er slank, i voksealderen og må gerne tage på.. Han er lidt kræsen forstået på den måde at kød og andet menneskeligt gider han simpelthen ikke røre..
Han kan f.eks ikke heller ikke lide Applaws vådfoderet, hvor det jo er reelle kødstykker og sådan som jo er i .
Vores anden kat er efter hun blev steriliseret, blevet småfed og vi vil meget gerne have at hun tabe sig. Hun er ikke kræsen og spiser det meste.. Hun vil næsten ikke have RC vådfodret efter hun prøvede at smage Applaws vådfoder.. (suk :P)
Så kort sagt er de modsat hinanden hvilket kan være lidt besværligt :b.. Så kan det hjælpe på vægten hvis man skiftede tørfoder til noget der ikke indeholder korn?
Kunne rigtig godt tænke mig at finde en god løsning hvor kvalitet er nøgleord, men uden det alt for dyrt..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
Dårlig mave kan forekomme ved foderskift, men er ikke vedvarende. Det er derfor det er vigtigt med en glidende overgang mellem det gamle og nye foder..
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 240
Eukanuba vil jeg ikke røre med en ildtang, men det er mere pga. de latterlige dyreforsøg de lavede for nogle år siden - så det er bare en principsag.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
God kombi af kød, magnesium, taurin og pris til mig
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
nov 2007
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
nov 2007
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Jeg har jo også været på jagt efter det bedst mulige tørkost-produkt, fordi jeg har en tørkost-junkie derhjemme - der bliver stresset hvis der ikke er adgang til det ):
Jeg fandt en dyrlæge som er efteruddannet VET, som er en ernæringsekspert med klinik i Sønderborg- Hun mener at det bedste produkt på markedet er Orijen og dernæst Acana. Vi har forsøgt Orijen med kylling herhjemme - men misserne er desværre ikke begejstrede(Romeo kan godt spise det) - så nu har jeg bestilt Orijen med fisk og 3 slags Acana (kun 400gr) - så håber jeg at det falder i deres smag. Ellers må jeg prøve med Applaws eller Porta 21 - er katte glade for de to slags ?? er det Applaws med kylling eller kylling/laks i giver.?? Jeg har forresten også prøvet NOW!, som får ved BARF-forhandlerne -. de kunne de ikke lide.
Jeg synes at Orijen er billigt både at købe, men også fordi det mætte meget mere, så det er drøjere i brug. Håber den med fisk bliver et hit :o)
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
porta 21 - uden korn, ville jeg ikke bruge, bestemt ikke som eneste foder. dette er begrund af det kun indeholder det halve af den mængde taurin som der bliver anbefalet, og magnesium indholdet er også en lille smule højere end ved mange andre produkter (:
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Sammensætningen er bedre i min optik.
jan 2013
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Der er mange gode råd til at få lokket katten væk fra tørkost og over på enten vådkost eller Råt kød
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103995-start_paa_raafodring___min_kat_er_toer___
Den let overvægtige kat som gerne vil spise det meste ville jeg arbejde på at få til at spise en del råt kød og knogler. Specielt når hun er let overvægtig er der større risiko for urinvejsinfektions, og endnu værre hvis hun kun får tørkost.
Hvis de absolut skal have noget tørkost tilgængelig ville jeg vælge, Orijen, NOW! cat eller Arcana.
jan 2013
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Hvis Macro eller Aidan har ondt så er de som regel heller ikke sultne.
Aidan skal altid have ro til sin mad, han bliver let forstyrret af lyden fra biler eller at vi går rundt. Det er bare ikke lyde jeg kan gøre så meget ved.
Har du prøvet at servere hendes mad oppe på første sal der hvor hun slapper af? hvis der er mere stille der kunne det måske være en ide at servere hendes mad der.
Hvis du tror hun har ondt så er du nødt til at tjekke hendes mund. Macro og Aidan er heller ikke glade for at få tjekket deres mundhuler men så gør man det hurtigst muligt og giver en godbid bagefter.
jan 2013
Jeg tjekker hendes mund om et par dage, når hun er faldet til ro igen...Og hvis jeg stadig er i tvivl, må jeg til dyrelæge med hende - hun skal i hvertfald ikke have smerter.
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Der er også følgende Bozita som er et super foder fra sverige, både deres tør / våd foder vil jeg anbefale derudover er der Almo Nature Holistic & Taste of the Wild, jeg bruger også Applaws jeg blander flere slags sammen i nogle dåser så jeg har til et stykke tid. Jeg bestilte først de små 400g poser for at se om mine katte ville spise det inden jeg købte de større.
jan 2013
I tvivl om valg af nyt foder