{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Til dem med racekat - Sind eller udseende {{forumTopicSubject}}

Når I har besluttet hvilken race kat, I vil have, vælger I så udfra, hvordan racens personlighed beskrives eller udseendet???

Eller måske begge dele???

Havde en gang på fornemmelsen, at dem der valgte MCO, gjorde det forsi det er en stor kat... De jeg kender med MCo går meget op i, hvor stor katten er...

- Og Ragdoll siges at være gode som indekatte...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dem med racekat - Sind eller udseende
  • #1   24. mar 2013 Jeg er smittet hjemmefra, min mor opdrættede persere og der faldt jeg for deres laid-back væremåde.... kønne er de måske ikke men de er søde og hengivne katte og det vil jeg hellere ha....

• #3   24. mar 2013 Nu har jeg ikke racekat, men skulle jeg have racekat, så ville det være helepakken jeg ville kigge efter, både sind, temperment og udseende som jeg gik efter..

Derfor ved jeg heller ikke i dag hvilken race jeg ville gå efter andet end at den skulle være korthåret og have en vis størrelse..
    Jeg var overbevist om at jeg ville have en British Shorthair, men er ikke så sikker mere..

• #4   24. mar 2013 Først udseende og dernæst sind og sundhed, forstået på den måde at jeg udvælger nogle racer jeg kan lide af udseende og ud fra den liste finder jeg den der passer mig og mit hjem bedst.
    Det er gældende for både katte og hunde.

• #6   25. mar 2013 jeg valgte MCO pga deres milde sind,og at racen er flokdyr. udseende kommer mig ikke så nøje-ALLE katte er smukke!!!
    min perser var min daværende kæreste,men tror hun ønskede racen pga avl og pengene i det..... smiley
    men som der er blevet skrevet har alle dyr deres egen personlighed-nøjagtig som os homosapiens.....jeg har 8 katte og de indeholder hver især en side af min personlighed,tror på vi er med til at påvirke deres personlighed i større eller mindre grad. egentlig handler det vel om hvilken race du/vi falder for-præsis som vi vælger vores partnere igennem livet smiley

• #9   25. mar 2013 nej det er jeg klar over,men nu har jeg altså læst på nettet omkring det,så med mindre de er fulde af løgn,har jeg intet imod at give dig ret.......

• #11   25. mar 2013 Gå nu ind og slå mainecoon flokdyr op...har jeg så lige gjort endnu en gang.

• #12   25. mar 2013 ja der bliver sagt mange ting på nettet....og nej ikke alle ting passer,det er vi fuldstændig enig i. Men derfor er det skam ikke alt der er løgn og latin smiley

• #14   25. mar 2013 nu er der så mange mange sider der netop fortæller at MCO er flokdyr som løver.....bøger er da meget gode at have...men forstår ikke hvorfor du ikke vil lytte og bare afskriver hvad så mange har forsket i...du har ganske ret i at katte generalt ikke er flokdyr.....men MCO er genetisk nedstammet fra lossen og enten bjergpuma eller vaskebjørn-jeg tror nu bare at kaptajn Coon medbragte sig langhåret katte,der parrede sig med ?? og det har givet os racen MCO. smiley

• #16   25. mar 2013 Jeg valgte min maine coon pga deres race beskrivelse, men også efter hans udseende, elsker hans makrel farve og hans store tykke pels.
    Min huskat valgte jeg ud fra hans udseende da jeg så annoncen med.
    Og jo Maine coon racen siges at være flokdyr, og det er fordi at de ikk trives med at være alene katte, de skal helst have selskab, derfor siger man at de er flokdyr.

• #18   25. mar 2013 Bøger er ofte forældede - så jeg ville nok mere tro på hvad der er af nyt på nettet.

Flokdyr vil jeg nu ikke kalde familiekatten - men de fleste trives bedst med en artfælle eller to

• #19   25. mar 2013 Sind OG udseende..

Hvorfor købe en kat man syntes er grim?

• #20   25. mar 2013 Jeg siger heller ikk at de er, hvis du læser min tekst ordenligt, jeg skriver at begrundelsen for at de bliver kaldet flokdyr, jeg skriver at de SIGES at være, ikk at de er. så tag det nu roligt, og ja vil også hellere tro på nettet end bøger med mindre de er fra dags dato af.

• #22   25. mar 2013 Jeg faldt egentlig for Sphynxens sind på en udstilling, hvor jeg så den her nøgne kat tage en udstilling i stiv pote, og samtidigt var meget social og kontaktsøgende - selv over for fremmede. Nokki valgte jeg dog primært pga. sit temperament. Hun er meget robust, og der skal meget til at slå hende ud - og hun kunne som killing sagtens håndtere min reserverede Maine Coon-hankastrat.

At hun også er kontaktsøgende, fuld af kærlighed og har mange mærkelige idéer, er en anden sag. smiley

Kommentér på:
Til dem med racekat - Sind eller udseende

Annonce