{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

M S
M S
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205

Mange fertile katte til salg {{forumTopicSubject}}

Må lige have lidt luft....

Vi har siden midten af sidste uge kigget efter en ny kat, både på dba.dk, grupper på Facebook og herinde. Jeg synes godt nok det er foruroligende og bekymrende, at der er så mange fertile katte til salg! Undskyldningen med "men det er jo en indekat", holder bare ikke i min optik. Vi var i weekenden ude og besøge et hjem, hvor der var fire fertile hunkatte - som ikke skulle avles på - og de var alle fire i løbetid. Det var faktisk første gang jeg så en kat i løbetid, og jeg troede først, at de havde ondt. De jamrede højlydt, og havde et helt forvirret udtryk i øjnene.

Udover deres hormonforvirret udtryk, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor stor en risiko for sygdom, man udsætter sin kat for ved at lade den være fertil. Det er jo bl.a. øget risiko for udvikling af diverse kræftsygdomme.

Så jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man tør lade sin kat være fertil, når det ikke er med henblik på avl (som jeg i øvrigt mener altid bør foregå under professionelle forhold).

Ville virkelig ønske, at det var lovkrav at man skulle neutralisere sin kat, medmindre man har et opdræt. Hvad med Jer? Er jeres katte fertile, eller er de forlængst neutraliseret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange fertile katte til salg
  • #2   18. mar 2013 vores er begge for længst kasteredere, blev de begge da Batman var stor nok til det (:
    jeg kan ikke se pointen i at lade være, men vores er jo både inde og ude, så det giver jo også meget mere mening.
    men synes heller ikke der er nogen grund til at lade være med indekatte, man spare dem og sig selv for så mange problemer ved at få det gjort, og så dyrt er det for guds skyld heller ikke!!
    og hvis man holder af sin hunkat, så neutralisere man den inden man sælger den (se bort fra opdrættere o.s.v.), man ved aldrig om den næste ejer er dum nok til at lave killinger på den.

• #3   18. mar 2013 Jeg er helt enig Linda og Fruen på Godset. Jeg ville aldrig lade ansvaret gå videre til køber, for hvad så hvis det ikke sker? Så er man ufrivilligt gået med til, at bevare risikoen for flere uønskede killinger, som risikerer at have mange forskellige sygdomme, fordi hverken mor eller far-katten er blevet testet for diverse arvelige sygdomme.

Selv om vi har indekatte, vil jeg aldrig gå på kompromis med at få en ny kat neutraliseret før hjemkomst. Det er både for egen, men ikke mindst kattens skyld. Jeg tror at over halvdelen af de problemer som dukker op herinde, skyldes at katten ikke er neutraliseret. Både sygdomsmæssige og adfærdsmæssige problemer.

• #4   18. mar 2013 Jeg tror simpelthen det bunder i uvidenhed, folk sætter sig ikke ind i hvad løbetid gør ved en hunkat, og når man aldrig har oplevet en hunkat i løbetid og ikke læst op på hvilke følgesygdomme en hunkat kan få ved gentagne løbetider uden parring, så mener man fejlagtigt at det da blot er naturligt for en hunkat at komme i løbetid, desværre gør kattens status hos folk det at de folk der enten ikke har haft kat før eller som er opvokset på landet med et andet syn på kattene end de af os der ha læst på lektien, at det ser de ingen grund til, det er jo naturligt for en kat at komme i løbetid..

Ja det er det da, men det er jo også naturligt at de så bliver parret smiley

Ja begge mine hunkatte er neutraliseret, den store blev det da hun var 12 uger og den lille da hun var omkring 5 mdr. hun er hittekilling, så jeg vidste ikke præsis hvor gammel hun var, før hun blev neutraliseret, og syntes lige hun skulle have mulighed for at falde til inden hun blev det.

• #5   18. mar 2013 Uvidenhed helt klart...

Den eneste frygt jeg har ved at der skulle kommer et lovkrav omring neutralisering er at man måske så ville se huskatten helt forsvinde. Huskatten er dejlig og jeg ville nødigt se den forsvinde 100%...

• #7   18. mar 2013 Ja, man kan så håbe at dem med den mentalitet, får lidt af en mavepuster, når de finder ud af at det koster ligeså meget (hvis ikke dobbelt så meget), at få deres kat behandlet for livmoderhalskræft el. lign. Bare fordi de absolut skulle spare de penge i første omgang. smiley

• #8   18. mar 2013 Begge mine er fixet på min regning da de kom til på lidt speciel vis. Sofus blev fundet på motorvejen da han var omkring 4 mdr. Sofie så jeg i dba da hun var 12 uger, jeg bemærkede annoncen oc tænkte at der var noget der ikke var helt ok. Da hun var 15 uger blev hun sat til salg igen af ny ejer og så købte jeg hende altså, selvom hun aldrig havde været t il at dyrlæge eller noget. De var søde at beholde hende indtil sofus blev fixet så hun var 21 uger da hun flyttede ind. Hun fik lov at falde til og så blev hun fixet.
    Ville aldrig lage en kat være fertil!

• #10   18. mar 2013 vil lige tilføje at mine hankatte er neutraliseret selvom de selvfølgelige er dejlige begge 2. Jeg ved jeg ikke har det der skal til at give killinger en god start på livet her og nu, derfor skal der ikke avle på mine 2 drenge. Jeg har heller ikke tænkt mig at lade dem gå fertile i x antal år fordi de måske en dag skulle avles på, det ville være dyreplageri. Derfor er de neutraliseret.
    Havde det været hunkatte var de også blevet neutraliseret da jeg ikke skal stå med killinger midt i det hele.

• #12   18. mar 2013 Det handler KUN om økonomi... intet andet!!

Og folk indrømmer det også når man går dem lidt på klingen...

Den gratis kat, bliver pludselig "dyr" og så er det bare ud af vagten med den....

Mvh.
    Ejer af 5 kasteret han katte smiley

• #13   18. mar 2013 Det handler udelukkende om købers mening om selv at bestemme og økonomi. Jeg har mister mange salg på mine neutraliserede der er 500 kr. dyrere neutraliseret, mærket og registreret, fuldt vaccineret og leveret til "konkurrenten" der sælger uneutraliseret, uregistreret og med en vaccine afhentet på sælgers adresse.

Jeg ryster kun på hovedet - og går ikke på kompromis

• #14   18. mar 2013 Jeg syntes det er dejligt at få dem fiks og færdig smiley
    Jeg fatter ikke at nogen kan holde ud at have en fertil hunkat i en lejlighed! Jeg har haft en hunkat og hun var fikset, men opførte sig som om hun havde løbetid, altså hver 3-4 uge var hun kælen, smag til den store guld medalje, og legede parring med Birk, og det stod på 3-5 dage hver gang, og naboerne kunne ikke forstå hvad det var som hylede smiley

• #15   18. mar 2013 Felis **Jamen for pokker siger jeg så til ham, det hjælper sgu da ikke at fjerne den, for om en uge er der jo bare en ny fertil han...du skal da bare få de hunkatte steriliseret...men næ nej, det ville de ikke koste på dem.....og i øvrigt havde de været på P-piller før i tiden, men da de så skulle have nye udstedt var der kommet en regel om ,at dyrlægen skal se kattene før de må udstede recept på P-piller, så nu kom det jo så til at koste næsten 1000 kroner...og det ville de ikke koste på det...**

smiley Nogle mennesker er så stupide og nærige at... Arrrghh!!! (mangler en smiley, der dunker sit hoved hårdt ind i muren).

• #16   18. mar 2013 Enig Tinka smiley

• #17   18. mar 2013 Jeg tror også i den grad at det handler om økonomi. Og det unskylder mange sig så med at det ikke er nødvendigt, fordi det er indekatte.. I øvrigt fik jeg kastreret mine to drenge, alle de katte mine forældre havde, da jeg var barn blev steriliseret, så har aldrig blinket to gange over det.

Kommentér på:
Mange fertile katte til salg

Annonce