Mange fertile katte til salg {{forumTopicSubject}}
Må lige have lidt luft....
Vi har siden midten af sidste uge kigget efter en ny kat, både på dba.dk, grupper på Facebook og herinde. Jeg synes godt nok det er foruroligende og bekymrende, at der er så mange fertile katte til salg! Undskyldningen med "men det er jo en indekat", holder bare ikke i min optik. Vi var i weekenden ude og besøge et hjem, hvor der var fire fertile hunkatte - som ikke skulle avles på - og de var alle fire i løbetid. Det var faktisk første gang jeg så en kat i løbetid, og jeg troede først, at de havde ondt. De jamrede højlydt, og havde et helt forvirret udtryk i øjnene.
Udover deres hormonforvirret udtryk, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor stor en risiko for sygdom, man udsætter sin kat for ved at lade den være fertil. Det er jo bl.a. øget risiko for udvikling af diverse kræftsygdomme.
Så jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man tør lade sin kat være fertil, når det ikke er med henblik på avl (som jeg i øvrigt mener altid bør foregå under professionelle forhold).
Ville virkelig ønske, at det var lovkrav at man skulle neutralisere sin kat, medmindre man har et opdræt. Hvad med Jer? Er jeres katte fertile, eller er de forlængst neutraliseret?
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
jeg kan ikke se pointen i at lade være, men vores er jo både inde og ude, så det giver jo også meget mere mening.
men synes heller ikke der er nogen grund til at lade være med indekatte, man spare dem og sig selv for så mange problemer ved at få det gjort, og så dyrt er det for guds skyld heller ikke!!
og hvis man holder af sin hunkat, så neutralisere man den inden man sælger den (se bort fra opdrættere o.s.v.), man ved aldrig om den næste ejer er dum nok til at lave killinger på den.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
Selv om vi har indekatte, vil jeg aldrig gå på kompromis med at få en ny kat neutraliseret før hjemkomst. Det er både for egen, men ikke mindst kattens skyld. Jeg tror at over halvdelen af de problemer som dukker op herinde, skyldes at katten ikke er neutraliseret. Både sygdomsmæssige og adfærdsmæssige problemer.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ja det er det da, men det er jo også naturligt at de så bliver parret
Ja begge mine hunkatte er neutraliseret, den store blev det da hun var 12 uger og den lille da hun var omkring 5 mdr. hun er hittekilling, så jeg vidste ikke præsis hvor gammel hun var, før hun blev neutraliseret, og syntes lige hun skulle have mulighed for at falde til inden hun blev det.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Den eneste frygt jeg har ved at der skulle kommer et lovkrav omring neutralisering er at man måske så ville se huskatten helt forsvinde. Huskatten er dejlig og jeg ville nødigt se den forsvinde 100%...
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Ville aldrig lage en kat være fertil!
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Havde det været hunkatte var de også blevet neutraliseret da jeg ikke skal stå med killinger midt i det hele.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Og folk indrømmer det også når man går dem lidt på klingen...
Den gratis kat, bliver pludselig "dyr" og så er det bare ud af vagten med den....
Mvh.
Ejer af 5 kasteret han katte
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg ryster kun på hovedet - og går ikke på kompromis
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg fatter ikke at nogen kan holde ud at have en fertil hunkat i en lejlighed! Jeg har haft en hunkat og hun var fikset, men opførte sig som om hun havde løbetid, altså hver 3-4 uge var hun kælen, smag til den store guld medalje, og legede parring med Birk, og det stod på 3-5 dage hver gang, og naboerne kunne ikke forstå hvad det var som hylede
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Nogle mennesker er så stupide og nærige at... Arrrghh!!! (mangler en smiley, der dunker sit hoved hårdt ind i muren).
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
Mange fertile katte til salg