Hvad foretrækker du: Handyr eller hundyr {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes at det kunne være hyggeligt med én lille søndags hyggetråd, og dette er ét emne som jeg selv har gået og spekuleret lidt over.
Foretrækker du/I handyr eller hundyr ?
Har med vilje ikke skrevet hankatte, eller hunkatte, fordi at det gælder alle slags dyr.
Altså tænker på om der er nået specielt i foretrækker, ved handyr eller hundyr.
Jeg lægger selv ud:
Hos katten, der foretrækker jeg nok hunkatten, og jeg tror at det har nået at gøre med, at jeg syntes hunkatten er lidt mere egenrådig, du skal gøre lidt mere for at vinde hunkattens kærlighed, i hvert fald ud fra de katte som jeg har haft.
(Elsker dog stadig min Batman over alt på jorden).
Derimod hos hunde, der foretrækker jeg helt klart hanhunde, lidt af samme årsag som med hunkatten, der er lidt mere ufordring med hanhunde, og du skal gøre lidt mere for at fortælle at du altså er "flok-lederen".
Håber at i vil være med, og så vidt muligt vil prøve at forklarer hvorfor
God søndag
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Ved hunde skal det bare være en tøs jeg syntes ikke om at skulle tage sig af en gang forhudsbetændelse ( det har min datters lige nu)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hankatte er lalleglade og yderst tilfredse med tilværelsen og dig, når blot de får noget god mad, kæl og føler sig som verdens navle.
Lidt lige som mænd (pardon de herrer).
Hunkatte er mere spændende, mindst lige så kælne, men klogere end hannerne.
De er jo programmeret til at opdrage små, dumme drenge.
Noget nær det samme gør sig gældende for hundenes vedkommende.
Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg har på fornemmelsen, at hunhunde er mere trofaste, da hanhunde gerne lader sig lede på afveje, hvis en hunhund signalerer interesse for ham.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Smilla er hittekilling og dermed reddet fra en uvis skæbne, så køn var underordnet..
Nu vil jeg aldrig få hund pga allergi, men tror jeg vil vælge en hanhund der..
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Hunde: Tæver
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Hunde, der ville jeg foretrække hanner..
Rotter: hunner (hunnernes biller er så store at de slæber hen over det de går på og trækker spor (som en snegl, adr)
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Men når det kommer til hunde så er jeg mest til tæver. De har et helt specielt sind, som jeg godt kan lide. De gør ikke noget bare for at gøre det. Min ene hund er en tæve. Den anden en kastreret han. Tror ikke jeg ville kunne fungere med en fertil hanhund.
Med katte synes jeg det er svært. Har haft begge dele og har svært ved at se forskel. Planen denne gang var at få en hunkat, men det var hankatten jeg faldt for og her er han så
Med andre dyr er det bare nemmest at have hunner. Har dog stadig valgt at få 3 hanmarsvin, fordi det er dem som altid bliver solgt til sidst, alle vil have hunner og det synes jeg er synd. Jeg skal ikke avle, så hanner er helt fint for mig. Og de er sku søde og utrolig nemme uanset.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Med hunde, foretrækker jeg tæver, da jeg ikke kan have han hundens tap på maven
Med heste, fortrækker jeg vallakker, da de er meget roligere end både hopper og hingste. Derudover, vil jeg ikke komme til en hest, som er i brunst og hopper frem og tilbage hele tiden. Hingste synes jeg er flotte, men synes der er alt for mange forholdsregler, og besvær med (med opstaldning osv).
Dværg hamstere, har vi haft af begge køn, jeg har dog altid haft hunner, og jeg må nok sige, at jeg foretrækker hanner, da de er mere rolige
Af undulater, foretrækker jeg hanner, da de er flottest (har kun haft en, og det var en han)
okt 2011
Min mors tæve, kræver en fast hånd, og jeg har helt klart vundet hendes tillid, når der skal ske ting, som hun ikke er så meget for fx dryppes ører, derudover lytter hun meget efter mig, når jeg går løs med hende, hvilke hun ikke rigtig gør ved de andre, udover min mor.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
det er hannernes boller der slæber hen ad bordet ikke hunnernes biller;-)
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Har 2 hankatte (kastreret), 6 han-tamrotter og 1 hun roborowski dværghamster
Sidst nævnte er "kun" kigge-på-dyr
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 74
ved katte og hunde er jeg ligeglade med hvad kønde er,
de er lige dejlige og har vær deres særheder. ved heste er jeg mest til hopper de har deres særheder men jeg har nu heller aldrig ejet en der var dum under brunst de 2 jeg har nu kan du ikke mærke det på ud over at de er lidt mere kælene og løfter halen når du strigler dem i brunst perioden
okt 2011
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 74
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
det ene eller det andet.
Af katte har jeg erfaret at hunkatte er mere deres egne, mens hankatte er nemmere at komme til
Af hunde er jeg pt mere eller mindre ligeglad. Det ville komme an på hunden, temperementet osv.
Af heste foretrækker jeg vallaker. Hopperne er nogle strider bananer til tider. Har dog aldrig redet eller håndteret en hingst, så det vil jeg ikke udtale mig om
Hvad foretrækker du: Handyr eller hundyr