{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Hvad foretrækker du: Handyr eller hundyr {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes at det kunne være hyggeligt med én lille søndags hyggetråd, og dette er ét emne som jeg selv har gået og spekuleret lidt over.

Foretrækker du/I handyr eller hundyr ?
Har med vilje ikke skrevet hankatte, eller hunkatte, fordi at det gælder alle slags dyr.

Altså tænker på om der er nået specielt i foretrækker, ved handyr eller hundyr.

Jeg lægger selv ud:
Hos katten, der foretrækker jeg nok hunkatten, og jeg tror at det har nået at gøre med, at jeg syntes hunkatten er lidt mere egenrådig, du skal gøre lidt mere for at vinde hunkattens kærlighed, i hvert fald ud fra de katte som jeg har haft.
(Elsker dog stadig min Batman over alt på jorden).
Derimod hos hunde, der foretrækker jeg helt klart hanhunde, lidt af samme årsag som med hunkatten, der er lidt mere ufordring med hanhunde, og du skal gøre lidt mere for at fortælle at du altså er "flok-lederen".

Håber at i vil være med, og så vidt muligt vil prøve at forklarer hvorfor smiley

God søndag

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad foretrækker du: Handyr eller hundyr
  • #1   17. mar 2013 Stort set hver gang har jeg villet have en hunkat smiley ud af 5 har en været hunkat, og jeg er godt tilfreds, de har været/er alle dejlige katte.
    Ved hunde skal det bare være en tøs smiley jeg syntes ikke om at skulle tage sig af en gang forhudsbetændelse ( det har min datters lige nu)

• #4   17. mar 2013 Af katte foretrækker jeg hunkatte.

Hankatte er lalleglade og yderst tilfredse med tilværelsen og dig, når blot de får noget god mad, kæl og føler sig som verdens navle.
    Lidt lige som mænd smiley (pardon de herrer).

Hunkatte er mere spændende, mindst lige så kælne, men klogere end hannerne.
    De er jo programmeret til at opdrage små, dumme drenge.

Noget nær det samme gør sig gældende for hundenes vedkommende.
    Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg har på fornemmelsen, at hunhunde er mere trofaste, da hanhunde gerne lader sig lede på afveje, hvis en hunhund signalerer interesse for ham.

• #5   18. mar 2013 Jeg ved ikke om jeg foretrækker det ene frem for det andet, jeg har haft både hun og hankatte, og hver deres køn har deres charme, jeg har altid ment at jeg helst ville have hankat, men tilfældighedernes spil har gjort at jeg har haft flest hunkatte og også har 2 hunkatte nu, men faktisk har de 2 katte jeg har nu ikke været valgt ud fra køn, Tøsen faktisk på trods, for jeg ville som sagt helst have en hankat, men Tøsen valgte mig, så det måtte jo blive hende ud af kuldet.
    Smilla er hittekilling og dermed reddet fra en uvis skæbne, så køn var underordnet..

Nu vil jeg aldrig få hund pga allergi, men tror jeg vil vælge en hanhund der..

• #6   18. mar 2013 Jer er stort set enig med *Mega* smiley

• #7   18. mar 2013 Katte: Han kastrater

Hunde: Tæver

smiley

• #8   18. mar 2013 Jeg har en af hver (katte) og begge er landet hos mig på mærkværdig vis, så kan ikke var "valgfri". Mht katte synes jeg at en er hver er skønt.
    Hunde, der ville jeg foretrække hanner..
    Rotter: hunner (hunnernes biller er så store at de slæber hen over det de går på og trækker spor (som en snegl, adr)

• #9   18. mar 2013 Jeg er mest til hundyr, siger jeg velvidende at 5 ud af mine 6 dyr er hanner *GG*

Men når det kommer til hunde så er jeg mest til tæver. De har et helt specielt sind, som jeg godt kan lide. De gør ikke noget bare for at gøre det. Min ene hund er en tæve. Den anden en kastreret han. Tror ikke jeg ville kunne fungere med en fertil hanhund.

Med katte synes jeg det er svært. Har haft begge dele og har svært ved at se forskel. Planen denne gang var at få en hunkat, men det var hankatten jeg faldt for og her er han så smiley

Med andre dyr er det bare nemmest at have hunner. Har dog stadig valgt at få 3 hanmarsvin, fordi det er dem som altid bliver solgt til sidst, alle vil have hunner og det synes jeg er synd. Jeg skal ikke avle, så hanner er helt fint for mig. Og de er sku søde og utrolig nemme uanset.

• #10   18. mar 2013 Med katte, foretrækker jeg hankatte, da vi altid har haft hankatte, så der ved hvad jeg har med, at gøre smiley

Med hunde, foretrækker jeg tæver, da jeg ikke kan have han hundens tap på maven smiley

Med heste, fortrækker jeg vallakker, da de er meget roligere end både hopper og hingste. Derudover, vil jeg ikke komme til en hest, som er i brunst og hopper frem og tilbage hele tiden. Hingste synes jeg er flotte, men synes der er alt for mange forholdsregler, og besvær med (med opstaldning osv).

Dværg hamstere, har vi haft af begge køn, jeg har dog altid haft hunner, og jeg må nok sige, at jeg foretrækker hanner, da de er mere rolige smiley

Af undulater, foretrækker jeg hanner, da de er flottest smiley (har kun haft en, og det var en han)

• #11   18. mar 2013 Ginger: Lige præcis - til det med hunden smiley Min veninde har en tæve, og hendes kæreste har en fertil han hund. Hannen er SÅ glad for sine kugler, at han HVER gang man kæler ham, vender dem til, og sætter sig gerne med dem, på armen eller i hovedet på en.. Føj, jeg kan slet ikke have det.
    Min mors tæve, kræver en fast hånd, og jeg har helt klart vundet hendes tillid, når der skal ske ting, som hun ikke er så meget for fx dryppes ører, derudover lytter hun meget efter mig, når jeg går løs med hende, hvilke hun ikke rigtig gør ved de andre, udover min mor.

• #12   18. mar 2013 Jeg foretrækker handyr, både ved hund, kat og heste. gør jeg mest fordi jeg syns at hundyr kan være besværlige at have ed at gøre og kan være meget stædige, kan handyr self også. men har prøvet at have begge dele nu ved alle tre slags dyr, og ja, falder bedst i med handyrerne med både kemi og det hele. Har lige fået en killing for en måneds tid siden og det er også en han, og næste hund bliver også en han

• #13   18. mar 2013 Så lige at min mobil har rettet i mit indlæg:-(
    det er hannernes boller der slæber hen ad bordet ikke hunnernes biller;-)

• #14   18. mar 2013 smiley tænkte godt nok,, forstår jeg det bare ikke fordi jeg er ved at være gammel smiley

• #15   18. mar 2013 Han dyr, de er meget mere "laid back" end hundyr..

Har 2 hankatte (kastreret), 6 han-tamrotter og 1 hun roborowski dværghamster

Sidst nævnte er "kun" kigge-på-dyr smiley

• #17   18. mar 2013 Hahaha Ninna, tak for rettelsen. Jeg undrede mig meget over, hvad det var for biller de hunner slæbte med. Har ikke forstand på rotter, så tænkte, at biller måske var et for mig ukendt synonym for patter smiley

• #18   20. mar 2013 jeg har haft 2 hankatte begge kastrater den ene redet fra en uvis skæbne da den tissede på dækkenerne i den heste stald han boede i og den anden hentet på en gård og en hunkat også steriliseret redet på gaden og den mest kælne og mad glade af de 3 katte . og så har jeg haft 5 hopper og 1 hingst og en vallak og en hermafrodit hun opereret til hunhund og steriliseret og en hanhund kastreret. af de dyr har jeg nu Hunkatten, 2 hopper, 1 Hingst der snart skal kastreres, og en hanhund smiley
    ved katte og hunde er jeg ligeglade med hvad kønde er,
    de er lige dejlige og har vær deres særheder. ved heste er jeg mest til hopper de har deres særheder men jeg har nu heller aldrig ejet en der var dum under brunst de 2 jeg har nu kan du ikke mærke det på ud over at de er lidt mere kælene og løfter halen når du strigler dem i brunst perioden smiley

• #19   20. mar 2013 Winnie: Det lyder dejligt for dig smiley Kender en med en hoppe, der var helt umulig i brunst perioderne. Ejer har prøvet alt. Tror det gik noget bedre efter hun fik guld i ørene, som skulle hjælpe på det smiley

• #20   20. mar 2013 ja jeg har nu også selv været vidne til et par hingste GALE hopper i min tid som dyrepasser med hestespeciale smiley den ene som jeg oplevede som den værste en traver som gik helt amok foran sulkyen som jeg lige havde spændt hende for og hun hev en vandvarmer ned af vægen da hun gik amok ud for den Hingst vi havde stående lige der og væltede da hun kom ud hvor det lykkes at holde hende fast mens en staldmand kom og tog sulkyen af hende og så fik vi hende ind i en box og hun var ellers normalt den sødeste og roligste i hele stalden så det kom som lidt af et chok for mig hihi så hun slap for træning den dag og der var intet dagen efter

• #21   20. mar 2013 Jeg har både hun- og hankat (dog kastrater) men må da sige at hanbassen er min guldklump. Jeg elsker også de andre to, men der er bare noget særligt over sådan en dejlig stor og blød hankat med tykke hankattekinder smiley

• #22   22. mar 2013 Jeg er klart mest til hankatte (kastrater). Jeg synes det er mere rolige, og nemmere at gøre tilfredse. Hunkatte synes jeg som regel bare er hysteriske.... smiley

• #24   22. mar 2013 Jeg ville aldrig vælge noget dyr ud fra kønnet, medmindre det var et must at den var
    det ene eller det andet.

Af katte har jeg erfaret at hunkatte er mere deres egne, mens hankatte er nemmere at komme til smiley
    Af hunde er jeg pt mere eller mindre ligeglad. Det ville komme an på hunden, temperementet osv.
    Af heste foretrækker jeg vallaker. Hopperne er nogle strider bananer til tider. Har dog aldrig redet eller håndteret en hingst, så det vil jeg ikke udtale mig om smiley

Kommentér på:
Hvad foretrækker du: Handyr eller hundyr

Annonce