612 visninger
|
Oprettet:
Spiser ikke nok? {{forumTopicSubject}}
Vi har fået 2 katte hjem. Vi fik også deres tørfoder med hjem fra deres tidligere ejer som de er vant til at have, så det er jo bedste for dem.
Men her har de kun lidt rørt tørfoder, de få eukanuba med kylling - vi gav dem igår lidt spiseske lux vådfoder og de spist gerne dem.
Men de spiser ikke lige pludselig tørfoder især noget de er vant til have i lang tiden? De virker ikke stresse og faldt allerede godt til her deres nye hjem.
Hos tidligere ejer fik de kun tørfoder og sjælden vådfoder. Så de skal vænnes langsomt og lidt vådfoder.
Gode råd søges
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Nu skriver du ikke hvor længe i har haft dem, men selv om en kat ikke virker stresset, så kan den godt være utryg..
Det kan også være at de ikke gider deres tørfoder mere, så kan du evt prøve at købe en lille pose af noget andet og blande en lille smule i deres gamle foder, nogel katte elsker at prøve noget nyt..
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Mine katte blev trætte af deres tørkost hvis de kun fik f.eks kylling smag. så blev de ekstra glade hvis jeg købte tun eller andet(dog ikke okse den gad de altså ikke)
Nu får de kun råt men jeg kan godt se at når de har fået kylling i 3 dage så vil de gerne have noget andet selvom det er deres yndlings. så får de fisk eller kanin som regel men også lidt svinekød eller oksekød en gang imellem.
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 48
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Vådfoder tilsat lidt varmt vand er også tit et stort hit hos katte og der er det ikke ligeså slemt at man lader det stå fremme.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jun 2012
Nu har jeg prøvet at give dem med lidt lunket vand, de ville hellere ikke spise
Så det er at prøve åbent en ny pose eller smutte en tur imorgen og finde nye lille prøveposer.
maj 2012
jun 2012
maj 2012
Men det gør mig ikke så meget at de ikke er vildt interesseret i det tøre, de får vådt morgen og aften,, og jeg har en med for meget på sidebenene.
Jeg blander ikke det hele i en pærevælling, men hver dag, og åbner ikke flere poser på en gang, men forskudt.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jun 2012
Så det skulle vi nok ikke have gjordt for de er slippe af pengene. Så imorgen finder vi noget nye.
maj 2012
Jeg havde en kat som nøs hver gang han satte næsen i tørkosten, men bare der kom lidt vådfoder på og rørt rundt så var der ingen ting, og alt gled ned, jeg ville forsøge før du køber mere nyt, dine katte er også nye i dit hjem, så giv lidt tid.
Spiser ikke nok?