{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Spiser ikke nok? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået 2 katte hjem. Vi fik også deres tørfoder med hjem fra deres tidligere ejer som de er vant til at have, så det er jo bedste for dem.

Men her har de kun lidt rørt tørfoder, de få eukanuba med kylling - vi gav dem igår lidt spiseske lux vådfoder og de spist gerne dem.

Men de spiser ikke lige pludselig tørfoder især noget de er vant til have i lang tiden? De virker ikke stresse og faldt allerede godt til her deres nye hjem.

Hos tidligere ejer fik de kun tørfoder og sjælden vådfoder. Så de skal vænnes langsomt og lidt vådfoder.

Gode råd søges smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser ikke nok?
  • #2   10. mar 2013 Helt enig med "Fruen" men hvis de ikke er vant til vådfoder, så skal du give små portioner flere gange i stedet for store portioner få gange..

Nu skriver du ikke hvor længe i har haft dem, men selv om en kat ikke virker stresset, så kan den godt være utryg..

Det kan også være at de ikke gider deres tørfoder mere, så kan du evt prøve at købe en lille pose af noget andet og blande en lille smule i deres gamle foder, nogel katte elsker at prøve noget nyt..

• #3   10. mar 2013 Ja er ening med Fruen og Heidi.

Mine katte blev trætte af deres tørkost hvis de kun fik f.eks kylling smag. så blev de ekstra glade hvis jeg købte tun eller andet(dog ikke okse smiley den gad de altså ikke)
    Nu får de kun råt men jeg kan godt se at når de har fået kylling i 3 dage så vil de gerne have noget andet selvom det er deres yndlings. så får de fisk eller kanin som regel men også lidt svinekød eller oksekød en gang imellem.

• #4   10. mar 2013 Jeg vil prøve at finde noget nye prøveposer imorgen. Jeg læst et tidspunkt fra andre tråd om man kan hjælpe lidt med at give lidt lunket vand i tørfoder, da katte kan lide når mad er lidt varmt, så måske er det værdi at prøve..

• #5   10. mar 2013 Du skal bare huske at tørkost med vand ikke må stå fremme særlig længe. Det skal spises med det samme på grund af at bakterierne går helt amok når tørkost får vand.

Vådfoder tilsat lidt varmt vand er også tit et stort hit hos katte og der er det ikke ligeså slemt at man lader det stå fremme.

• #6   10. mar 2013 Hvis det foder du har fået med er en stor pose som har stået åben længe, kan den godt have mister den gode duft og også en del vitaminer, det er jo dejligt billigt at købe stort ind, men bliver det brugt for langsomt så er det ikke godt!

• #7   10. mar 2013 Hm, det kunne det være. Jeg fik en åbent pose og havde 2 x uåbent 2 kg tilgode.
    Nu har jeg prøvet at give dem med lidt lunket vand, de ville hellere ikke spise smiley

Så det er at prøve åbent en ny pose eller smutte en tur imorgen og finde nye lille prøveposer.

• #8   10. mar 2013 smiley det er ret typisk, at mine katte er vilde med når jeg åbner en ny pose, for selv om jeg gør alt for at holde poserne lufttætte og i en tønde, så er en ny pose altid bedst smiley

• #9   10. mar 2013 Hvor længe ville dine katte spise den åbent ny pose inden de gider ikke mere ?

• #10   10. mar 2013 Jeg køber helst ikke støre end 5 kg poser og blander flere slags, så det er ret tit jeg åbner ny pose, og der er lige meget hvilken slags.
    Men det gør mig ikke så meget at de ikke er vildt interesseret i det tøre, de får vådt morgen og aften,, og jeg har en med for meget på sidebenene.
    Jeg blander ikke det hele i en pærevælling, men hver dag, og åbner ikke flere poser på en gang, men forskudt.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #11   10. mar 2013 Ja det er godt at hælde kogt lunken vand over vådfoderet, men IKKE det varme vand fra vandhanen. smiley

• #12   10. mar 2013 Vi har lige åbent en ny 2 kg pose, de vil hellere ikke spise alligevel smiley
    Så det skulle vi nok ikke have gjordt for de er slippe af pengene. Så imorgen finder vi noget nye.

• #13   10. mar 2013 Jeg ville nok bare sige spis eller lad være smiley lad det stå fremme og så give dem lidt mere vådt og put lidt af det tørre i??
    Jeg havde en kat som nøs hver gang han satte næsen i tørkosten, men bare der kom lidt vådfoder på og rørt rundt så var der ingen ting, og alt gled ned, jeg ville forsøge før du køber mere nyt, dine katte er også nye i dit hjem, så giv lidt tid.

Kommentér på:
Spiser ikke nok?

Annonce