3.536 visninger
|
Oprettet:
Pelsen er løbet løbsk for mig :( {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en norsk skovkat / huskat. Han ligner en norsk skovkat og han har også den lange vamsede pels.
Jeg har altid kunnet holde hans pels fin og uden de store knuder..
Men jeg skal love for jeg ikke kan mere! hans pels filtre så vildt og han har vildt mange knuder - jeg kan ikke følge med mere. jeg klipper og klipper, redder og redder, kæmmer osv. Men de kommer konstant. Jeg tror ikke i kan nævne noget jeg ikke har til hans pels.
Kan jeg lade ham trimme? Hvornår vil pelsen være normal igen? Han kommer jo til at ligne noget der er løgn, men som sagt kan jeg slet ikke følge med mere.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 108
Felis: jeg kæmmer med mange forskellige slags. Jeg har i en uge ikke gjort det (grundet personlige årsager) men en uge burde vel ikke gøre det store når han ellers bliver børstet hver anden dag ca. ? Han kommer aldrig i bad så det er ikke det. Men hans pels er så ulderet.
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
De fælder alle helt vildt...vinter uldpelsen
De langhåret er selvfølgelige særligt ramt... så det er super nødvendigt at kæmme dem hver dag....
Så jeg kan godt forstå du har svært ved at holde pelsen lige nu... og især hvis du kun reder ham ca hver anden dag....
Hvis du ikke selv magter det... så se om du ikke kan få hjælp af en ven... for er synd for katten.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
aug 2011
Jeg har købt det foder fordi jeg har fået det anbefalet. Hmm. Så det var jeg ikke klar over ikke var godt. Men han er tilmed overvægtig og forsøger at få ham ned i vægt, så så skal han vel ikke over på noget med mere fedt i?
Jeg er virkelig, oprigtig, ked af, at jeg har ventet en uge denne gang, hvis det kun er det der skulle gøre, at hans pels er så ulderet. Han bliver to til maj og det er første gang hans pels fucker sådan for mig
Jeg tænkte nok, at det måske gjorde ondt på ham med knuder, og af denne grund ville jeg trimme ham for at Han bliver helt fri for knuder, og vi kan starte på en frisk med hans pels. For jeg kan se på ham, at det, selvfølgelig gør nas på ham, når jeg bare prøver og røre med fingerene..
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
aug 2011
Jeg mener bestemt, at jeg er en god ejer til min kat, trods hans mange hårknuder nu!! Jeg bliver lidt vred over, at nogen mener jeg ikke burde have kat pga EN fejl jeg har lavet - at jeg ikke har redt ham en uge! Hmm.. For mig skal der sgu ærlig talt mere til, før man ikke burde have kat!! Tænker lidt, at det da kan ske for enhver?!
Min kat har det rigtig godt og stor trives SELV OM HANS EJER HAR VÆRT EN HAT I EN UGE!!
Men jeg tror bare jeg ringer til dyrlægen, så han kan blive trimmet i bund. Så må han ligne noget der er løgn de næste par mdr. Indtil hans pels igen er godt ude. Problemet er ikke på hans ryg, men på maven og lidt over det sorte (hvis i ser hans billeder, er det faktisk stort set kun det hvide - spørg mig ikke hvorfor det kun er i det hvide vi har problemet. Og så måske 3-4 cm oppe i det sorte. Der er dog ej heller problemer på hans ben, i hoved og på hale)
aug 2011
Jeg har tit undret mig over, at den hvide pelsdel var svære at holde fin. Og det er stort set altid det hvide han fælder mest med
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har en trimmer du gerne må låne, hvis det bare er en enkelt gang du skal have ham ordnet.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg børster dagligt, men min snedige kat er god til at vende og dreje sig så jeg tror jeg har været over det hele, og pludseligt opdager jeg han ikke er børstet på højre balle, nu har jeg efterhånden luret ham så han slipper ikke.
maj 2012
aug 2011
Jamen jeg synes tit, at man hører man skal komme af med dyret hvis man ikke kan "finde ud af det" men jeg mener nu dette er en relativ lille ting. Og jeg tager da problemet ret seriøst og er klar til at tage til dyrlægen med ham for at få ham trimmet hvis jeg ikke finder en trimmer. Omvendt var jeg også blevet svinet til, hvis jeg skrev en tråd om at skille mig af med ham bare fordi jeg ikke har kunnet styre hans pels i en uge.
Fruen på godset. Nå okay. Men jeg har faktisk tit tænkt det samme som dig. Jeg læste lige dit indlæg og det lyder meget som min kat
aug 2011
maj 2012
aug 2011
maj 2012
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg vil sige at nogle katte filtrer nemt og nogle gør ikke. Jeg har en med en ret svær pels at holde og det er der jo ikke så meget at gøre ved, andet end at forsøge at holde pelsen så godt som muligt og fejler det, så må man trimme.
maj 2012
maj 2012
maj 2012
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Ærveligt at det skulle gå så galt med hans pels på kun en uge Håber du får hjulpet ham med knuderne!
Jeg har lavet en tråd der omhandler at få tørkost glade katte væk fra deres tørkost. Der er forskellige tips og tricks der måske kan hjælpe dig med at ændre hans kost Fokus i min tråd er at få katte over på råfoder men der er mange tricks til bare at få dem til at spise en lille bitte bid vådt/kød
Start på Råfodring - min kat er tørkost junkie : http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103995-start_paa_raafodring___min_kat_er_toer___
Held og lykke med pelsen
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Pelsen er løbet løbsk for mig :(